Hoi! Ik heb als eenmanszaak een lening afgesloten om te starten (na overname). Nu wil ik een VOF starten naast mijn eenmanszaak, waarbij het grootste deel van de activiteiten met de vennoot (in de VOF) zullen bestaan uit de activiteiten die eerder onder mijn eenmanszaak vielen. De nieuwe vennoot wil (begrijpelijk gezien) niet meetekenen voor het krediet.
In de overeenkomst met de kredietverstrekker staat niets over een verplichte handtekening van de nieuwe vennoot (of vennoten, mochten het er ooit meer worden). Kan ik de vennoot laten intreden zonder de slapende kredietverstrekker wakker te maken? Hoe hoog is de kans dat die wakker wordt wanneer bij de KvK een de handelsnamen van mijn eenmanszaak opeens een VOF is? Bestaat er een misschien een juridische verplichting die ik over het hoofd zie?
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Ondernemer84
Ondernemer84
Hoi! Ik heb als eenmanszaak een lening afgesloten om te starten (na overname). Nu wil ik een VOF starten naast mijn eenmanszaak, waarbij het grootste deel van de activiteiten met de vennoot (in de VOF) zullen bestaan uit de activiteiten die eerder onder mijn eenmanszaak vielen. De nieuwe vennoot wil (begrijpelijk gezien) niet meetekenen voor het krediet.
In de overeenkomst met de kredietverstrekker staat niets over een verplichte handtekening van de nieuwe vennoot (of vennoten, mochten het er ooit meer worden). Kan ik de vennoot laten intreden zonder de slapende kredietverstrekker wakker te maken? Hoe hoog is de kans dat die wakker wordt wanneer bij de KvK een de handelsnamen van mijn eenmanszaak opeens een VOF is? Bestaat er een misschien een juridische verplichting die ik over het hoofd zie?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/76858-eenmanszaak-naar-vof-risico-wanneer-nieuwe-vennoot-niet-mee-tekent-voor-krediet/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
21 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen