• 0

Verzuimverzekering voor een enkele medewerker met verhoogd risico

Ik heb een team van 12 FTE waarvan 11 met een laag risicoprofiel en een salaris dat ik 2 jaar kan doorbetalen wanneer nodig. Er is ook één medewerker met een hoog risicoprofiel (leeftijd, leefstijl, medisch verleden etc.) en een veel hoger salaris.

Van onze adviseur begrijp ik dat ik verzuim alleen collectief kan verzekeren. De premie daarvoor is echter niet in verhouding tot het afdekken van het risico voor die ene medewerker. Nu ben ik benieuwd of het op de één of andere manier toch mogelijk is om het verzuim risico van één medewerker af te dekken i.p.v. voor het hele bedrijf.

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 0

Je zou hem kunnen aannemen via een aparte B.V.

Ik heb nu hetzelfde gedaan voor mij en mijn vrouw. Wij wonen en werken vanuit het buitenland. En verzuimverzekeraars vinden dit een verhoogd risico en denken dat er in Spanje geen arbo artsen zijn en dat er bij een kantoor ongeval een arts naar Spanje moet reizen. Met als gevolg een maandpremie die bijna net zo hoog is al de loonsom per maand.

Laat je hier wel goed over inlichten bij je tussenpersoon, je wilt niet een beschuldiging van discriminatie oid hebben, of een medewerker hebben die het idee heeft niet bij het team te horen omdat hij een andere levensstijl heeft dan de andere medewerker.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar