• 0

CRM, simpel beginnen

Hallo,

 

Voor het businessplan van onze onderneming me aan het orienteren op het verzamelen van gebruikersgegevens -een datbase- die per strategische fase moet uitgroeien tot een rijke CRM omgeving met geautomatiseerde functies/acties. We willen simpel beginnen maar willen wel een schaalbare oplossing hebben zodat je niet ergens halverwege erachter komt dat je hele database over moet naar een ander CRM systeem.

 

Potentie van onze markt is enorm maar het risico groot dus je begrijpt dat we ook een financieel plaatje willen maken die we per fase moeten reserveren voor deze data.

 

Ik heb niet erg veel kennis op dit gebied en een zoekopdracht naar CRM op dit forum levert vooral veel salesgrelateerde CRM oplossingen op met SugarCRM als veel genoemde oplossing. Idem met een zoektocht naar databases. Eigenlijk zie ik door de bomen het bos niet meer en dat terwijl ik heel helder weet wat ik wil.

 

Wellicht zie ik het als "leek" te moeilijk of te makkelijk. Graag jullie heldere ideeen en advies.

 

Groet, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

20 antwoorden op deze vraag

  • 0

Misschien weet jij echt wat je wilt maar mijn ervaring is dat ik, en veel klanten, pas echt weten wat ze willen als ze een product daadwerkelijk (dagelijks) gebruikt hebben. Ik zou dus m'n wensenlijstje matchen met de functies die op de sites van de pakketten staat, de beste match nemen en vast tijd / geld reserveren voor de migratie naar het 'echte' pakket.

Link naar reactie
  • 0

Helder commentaar ;D.

 

Ik wil klanteninformatie automatisch als zij zich aanmelden in een database stoppen. Deze profielen worden gaandeweg het gebruik van onze dienst aangevuld met informatie over locaties, aard reacties, etc.

 

- In fase 1 gebruik ik deze info alleen maar om de gebruiker te identificeren en de technische reactie af te kunnen stemmen op zijn of haar ontvangende situatie.

 

- In fase 2 gaan we dus verschillende interfaces realiseren voor gebruker en klant en gaan meer statischtische info genereren en monitoren.

 

- In fase 3 gaan we daar acties aan hangen en de profielen niet meer annoniem maar persoonlijker maken voor de gebruiker maar ook voor onze klanten die nooit persoonlijke info zullen zien maar wel gebruikersgroepen kunnen definieren en actief gepersonaliseerd gebruik kunnen maken van onze dienst.

 

De vraag is: met welk database en CRM systeem kan ik klein beginnen en groot en multifunctioneel in fase 3 uitkomen zonder scaleability problemen? Of moet ik gewoon met een simpele database beginnen en daar later een CRM systeem tegen hangen of laten ontwikkelen?

 

Groet, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie
  • 0

Je wensen lijken me met de meeste beetje CRM systeem wel realisbaar. Doch, nog heel wat vragen te beantwoorden:

 

Wat wil je met die klant gegevens gaan doen?

- e-mailen?

- rekeningen sturen?

- briefjes sturen?

- andere informatie beschikbaar stellen?

 

Voor hoeveel mensen moet die database uiteindelijk toegankelijk worden?

Zijn er van die mensen groepen die bepaalde informatie wel of niet mogen zien?

 

Welke integraties met andere pakketten zijn later mogelijk wenselijk?

 

Wil je wellicht koppeling met telefoon centrale? (VOIP)

 

Wat wordt er velangt aan functionaliteiten in :

- project managemenet module

- agenda

- document beheer

- e-mail (wil je de e-mail client bijvoorbeeld in het crm programma hebben? Of wil je expliciet gebruik maken van Outlook))

 

Moet het synchroniseren met laptops? Mag alles webbased zijn?

 

Op wat voor Platform wil je het expliciet hebben draaien? Wiindows, Linux ook goed? Als je het al hebt over klanten die webformulieren invullen, zul je het meer richting webbased crm moeten zoeken. Ik denk dan aan sugarcrm of vtiger, maar kan best zijn dat je met een simpel cms systeem waar een klanten registratie module in zit ook klaar kunt zijn.

 

Perry

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Sowieso is het een idee om met diverse leveranciers om de tafel te gaan zitten en je case uit te leggen. Zij kunnen je dan vertellen welk product uit hun assortiment het beste past. Daardoor krijg je ook beter inzicht in de mogelijkheden, je kunt bijvoorbeeld op locatie de gebruiksvriendelijkheid testen.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Link naar reactie
  • 0

CRM

 

SugarCRM is wel mooi en kost niets maar heeft niet alle functies die je wilt. Ik denk dat het wel eenvoudig is om te migreren, dat wil zeggen, ik raad je sterk aan om alleen een CRM te nemen waarmee je eenvoudig kunt migreren.

 

Het is in deze fase van je bedrijf heel moeilijk om het juiste CRM te selecteren. Mijn advies is om dan te beginnen met een eenvoudig en niet duur CRM en voor lief te nemen dat je over een jaar gaat migreren. Dat advies wordt ingegeven door de ervaring dat je in dit soort gevallen evengoed wel gaat migreren, dus waarom dan nu veel tijd steken in selectie terwijl je veel van de eisen nog niet kent.

Ik adviseer SugarCRM nu, en over een jaar migreren als dat nodig is. Lijkt me sterk dat over een jaar een commerciele versie van Sugarcrm niet aan je eisen zou voldoen.

 

dagdag

Christine (die wel benieuwd is naar ervaringen van anderen op dit gebied)

Link naar reactie
  • 0

Soweiso is het een idee om met diverse leveranciers om de tafel te gaan zitten en je case uit te leggen. Zij kunnen je dan vertellen welk product uit hun assortiment het beste past. Daardoor krijg je ook beter inzicht in de mogelijkheden, je kunt bijvoorbeeld op locatie de gebruiksvriendelijkheid testen.

 

Denk dat dit het meest zinvolle is. Onder NDA je plannen bespreken want ik merk dat ik als ik nu meer over de soort dienst ga vertellen ik mijn kroonjuwelen prijs geef of toch een beetje vaag loop te zwetsen.

 

SugerCRM werd mij tijden geleden getipt als een goed CRM pakket door een vriend van mij. Ga met hem praten naar de ervaringen en wellicht heeft hij tips.

 

Verder is het wel duidelijk dat migratie vroeg of laat een keer gaat plaatsvinden en je vooraf nooit kan overzien wat op je af komt. Gelukkig maar ;D

 

Dank voor het commentaar.

 

Groet, Ron

Concepteule creatie van diensten, producten en belevenissen.

Link naar reactie
  • 0

denk eens aan een ASP oplossing,

dus alleen betalen voor het gebruik

een deel vast en deel voor de hoeveelheid vulling

er zijn goede engelstalige pakketten op deze manier te gebruiken

wat heb je voor eenmalige start in E gereserveerd staan

wat zou je voor aankoop in kunnen betalen

wat zou je per maand in E voor gebruik kunnen betalen

dan kan ik verder de mogelijkheden bekijken

Link naar reactie
  • 0

denk eens aan een ASP oplossing,

dus alleen betalen voor het gebruik

een deel vast en deel voor de hoeveelheid vulling

er zijn goede engelstalige pakketten op deze manier te gebruiken

ASP lijkt me ook een goede optie. Misschien kan de topicstarter aangeven wat precies zijn eisen zijn. Salesforce (start 65 dollar, www.salesforce.com), Sugarcrm (start 40 dollar, www.sugarcrm.com), BaseNet CRM (start 10 euro, www.basenet.nl).

Link naar reactie
  • 0

Perry zei het al even heel kort, maar het is lastig om het eruit te filteren Vtiger http://www.vtiger.com/index.php.

Vtiger is zo goed als gelijk aan SugarCMR. Het enige verschil is dat Vtiger een opensource systeem is waardoor alles naar je eigen wensen kan worden ingericht. Er is een super community daar die iedere week weer fantastische nieuwe contributies maakt waar je niets voor hoeft te betalen. Bijvoorbeeld syncronisatie met je pda :).

Bij een keuze voor een CRM pakket zou ik deze zeker meenemen in het besluit. Ik werk erop en het is top!

Link naar reactie
  • 0

Vtiger is zo goed als gelijk aan SugarCMR.

Let op.

 

In SugarCRM zit volgens mij geen mogelijkheid om offertes, orders en invoices te maken. In Vtiger mis je volgens mij weer wat features wat in Sugar zat. Verder zet ik twijfels bij het feit dat ze het als OpenSource neer zetten. Je moet eerst 150$ neerleggen voordat je een behoorlijke manual te pakken hebt om de zaak wat te customizen. De wijze waarop de source in elkaar zit vereist overigens flink wat zweet druppels, zit daar nu midden in.

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Perry zei het al even heel kort, maar het is lastig om het eruit te filteren Vtiger

Bij een keuze voor een CRM pakket zou ik deze zeker meenemen in het besluit. Ik werk erop en het is top!

 

Vtiger heeft veel security leaks. Kan zijn dat het nu iets beter is, maar dat was voor ons niet zo lang geleden reden om er verder helemaal niet naar te kijken. Je wilt niet je systemen openzetten voor jan en alleman.

Link naar reactie
  • 0

@imola73

Als ik dit zo lees ben je op zoek naar een systeem voor campagne management zoals Unica Affinium (erg duur, geen 10 euro/maand) in plaats van een CRM systeem. In campagne management gaat er nu juist om alle acties van klanten/leden bij te houden en deze beschikbaar te stellen voor allerlei andere doelen. Zijn het activiteiten in de direct marketing branche?

 

Groet,

 

Ronnie

--

Carsulae advisering aan het MKB

http://www.carsulae.nl

Link naar reactie
  • 0

Vtiger heeft veel security leaks

 

mmmm, ik hoor daar weer juiste andere berichten over.

 

Wordt misschien tijd voor een draadje over hacking :-) waarmee dat bewezen kan worden misschien

 

Nou in ieder geval beter een slechte keus dan geen keus :)

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0

vtiger CRM is nu echt serieuze software hoor. Als zelfs financiële organisaties vtiger CRM serieus genoeg nemen om te gaan gebruiken...

Architect van Marketing- en Verkoopprocessen - Marketing- en Sales Automation

Vicus eBusiness Solutions B.V . | Magento webshops | Vtiger CRM

www.vicus.nl | www.v-tiger.nl | www.webvisitanalyser.nl

Link naar reactie
  • 0

Aangezien je nog niet weet waar je gaan eindigen, lijkt met me verstandig er niet te moeilijk over te denken. Zoekt een simpel en goedkoop CRM pakket dat een goede export heeft (zodat je alles er weer uitkrijgt).

 

Ieder CRM kan NAW gegevens en wat notities. Als je dat gaat gebruiken vormen zich vanzelf wensen en dan kijk je over 12 maanden weer een. Goedkoop kan al vanaf 10 euro per gebruiker per maand or 300 euro per gebruiker (eenmalige licentie).

 

Dus gewoon beginnen zou ik denken

Vergelijk software CRM CMS ERP HRM-software. Lees meer over CRM-systemen / ERP

Link naar reactie
  • 0

inderdaad een beetje suf dat ik niet had gezien dat dit topic al heel oud is. Aan de andere kant is de software wel doorontwikkeld en behoorlijk stabiel geworden. Dus daarmee is het topic ook weer geactualiseerd. :-)

Architect van Marketing- en Verkoopprocessen - Marketing- en Sales Automation

Vicus eBusiness Solutions B.V . | Magento webshops | Vtiger CRM

www.vicus.nl | www.v-tiger.nl | www.webvisitanalyser.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.