• 0

Apart inloggen op verschillende site onderdelen

Gast Verwijderd account

Hallo allemaal.

Aangezien ik hier nieuw ben zal ik eerst kort wat over mezelf vertellen.

Ik ben bezig een webwinkel (ook al) op te zetten met 'performance' onderdelen voor (klassieke) amerikaanse auto's. De aanleiding hiervoor is het ontbreken of gemakkelijk vindbaar zijn van overzichtelijke webwinkels met dit soort producten. Hier liep ik tegenaan bij de restauratie van m'n eigen hobby auto (Mercury Cougar uit 1968).

Daarnaast ben ik momenteel 3e jaars student HTS Autotechniek in Arnhem en het lijkt me enorm leuk en leerzaam om een eigen bedrijfje op te richten. Zoals wel meer wordt gedaan met webwinkels probeer ik de opstartkosten zo laag mogelijk te houden.

Ik lees hier nu al een tijdje mee en heb al veel bruikbare informatie gevonden.

Nu heb ik zelf een vraag: Voor m'n algemene website gebruik ik joomla en wil ik de bezoekers enige mogelijkheid tot interactie bieden.

Daarnaast gebruik ik voor m'n webwinkel OSCommerce.

Aangezien ik wel overweg kan met php, en andere webtechnieken, maar ik geen professioneel ontwikkelaar ben, heb ik de beide pakketten op aparte plaatsen op m'n host geinstalleerd en maken ze gebruik van hun eigen database. Dit laatste omdat ik uit veiligheidsoverweging de webshop iig zo goed mogelijk wil afschermen.

Nu m'n vraag aan de mensen die hier wat meer inzicht in hebben:

In hoeverre stoort een bezoeker zich er aan als hij/zij voor de website (indien hij/zij hiervan gebruik wil maken) en voor de winkel (op het moment dat er een bestelling geplaatst wordt) apart moet inloggen?

Kan dit een irritatiedrempel overschrijden of wordt het geaccepteerd wanneer wordt uitgelegd dat dit uit beveiligingoogpunt is gedaan?

Groet,

Matthijs

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

• 0

Het enige wat ik eigenlijk er over wil zeggen is dat het erg irritant is, je meer onderhoud kost en je uiteindelijk toch naar een 1 login systeem wilt. Ik raad je dit dan ook ernstig af. Kijk bijvoorbeeld eens op tweakers.net en gathering.tweakers.net Daar zijn ze nu al tijden bezig om de 2 onderdelen aan elkaar te plakken en uiteindelijk de users te gaan mergen. De kosten daarvan zijn nu gewoon hoog omdat je met heel veel dingen rekening moet houden (dubbele usernames etcetera).

Toch nog wel iets wat ik toe wil voegen: Waarom ga je niet voor een CMS systeem waar een shop is ingebouwd, dan heb je ook 1 centraal login systeem.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

• 0

Allereerst is het maar de vraag of je de gelegenheid krijgt om dingen uit te leggen. Wanneer ik op een site kom en word geconfronteerd met een extra login dan is de kans groot dat ik gewoon weg ga in plaats van de uitleg lezen. Ook is het uitleggen van beveiliging best lastig.

Ik neem aan dat het inloggen op de website optioneel is. Het bladeren kan zonder registratie maar voor het plaatsen van een reactie o.i.d. is registratie verplicht. Je praat dan al over een 'aktieve' gebruiker, daar zal de irritatie grens voor dubbel inloggen al een stuk lager liggen dan een toevallige passant.

Verder heb je een redelijk uniek product. De bereidheid om (iets) meer moeite te doen zal dus groter zijn.

Kortom ik denk dat het wel meevalt. Maar meten is weten dus analyseer je log bestanden eens. Je ziet dan vanzelf of er mensen afhaken.

Djluc heeft wel een goed punt qua beheersbaarheid. Ook kan het prettig zijn om gebruikers van je site te koppelen aan klanten van je shop. Dus als je kans ziet er één login van te maken zou ik het wel doen.

• 0
Gast Verwijderd account

...

Toch nog wel iets wat ik toe wil voegen: Waarom ga je niet voor een CMS systeem waar een shop is ingebouwd, dan heb je ook 1 centraal login systeem.

Bedankt voor de tip. Nooit geweten dat dit bestond, maar heb inmiddels VirtueMart gevonden, dat in joomla past.

En zo leert men steeds weer wat nieuws.

Cheers!

Matthijs

• 0

Dat is inderdaad een handigere oplossing. Veel succes er mee! Als je nog meer wilt weten post je hier maar, ook over zakelijke dingen kan je hier veel informatie vinden!

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar