• 0

werkidentiteit op congressen en niet-zakelijke contacten

Bij deze een vraag aan mede HL'ers.

Binnen mijn vakgebied ben ik actief deelnemer aan de academische netwerken. Op verzoek van deze veldcollega's draag ik als vrijwilliger bij aan enkele congressen. Het zijn vaak hand-en-spandiensten, maar soms ook actievere rollen zoals het optreden als moderator en begeleiden van sessies.

Nu is het wel zo dat ik als zelfstandig ondernemer en kennismakelaar ook regelmatig bij congressen opduik waar thematische overlap bestaat met de  evenementen waar ik op vrijwillige basis aan bijdraag. Ik heb dus verschillende petten op omdat ik daar ook zichtbaar aanwezig ben voor de prospecting. De afgelopen tijd constateer ik wel wat opgetrokken wenkbrauwen en bevraag ik mijzelf toch wat actiever over het bewaken van de rolhygiëne.

In mijn rollen leun ik nogal eens op de working identities theorie van dr. Ibarra.  https://herminiaibarra.com/

Dat geeft mij persoonlijk alvast wat houvast, maar ik ben toch wel nieuwsgierig geworden of andere ondernemers overeenkomstige situaties ervaren.

Is er bij jullie een overlap tussen het zakelijk netwerk en de bijeenkomsten waar je ook privé aanwezig bent, en hoe gaan jullie hiermee om?

PS: Ik heb mijn best gedaan om een niet-commerciële link te vinden met meer uitleg, dus hopelijk heb ik dat zo op de juiste wijze toegepast.

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 1

Ik denk dat de er juist heel veel ondernemers zijn die prive dezelfde interesses hebben als zakelijk.

Ik ben als directeur werkzaam in de evenementen branche en in de plaats waar ik woon help ik graag vrijwillig mee met de organisatie van evenementen.
Soms ook in de vorm schenkingen van materialen die bij ons niet meer gebruikt worden en ook niet verkoopbaar zijn, maar in de niet pro wereld niet prima gebruikt kunnen worden.

• 0

Dat is interessant. Wordt je in die zin dan hoofdzakelijk als een 'nuttige resource' gezien? (natuurlijk ook als tof persoon, maar om even bij het onderwerp te blijven op deze manier uitgedrukt). De lokale economie is natuurlijk ook een speelveld waar dit vraagstuk speelt.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar