Goedemiddag,

Dit forum heeft mij al een aantal keren geholpen, en nu heb ik jullie weer hard nodig.

Mijn man is 2 weken geleden plots overleden, en ik run ons bedrijf nu alleen. (en dat is al moeilijk genoeg)

Er komen een boel vragen omhoog, dus ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Mijn aandachts spanne is iets kort helaas, dus heb aub wat geduld met mij, en kom niet met verwijzingen naar lange verhalen.

Ik ben mij bewust dat ik zelf ook kan zoeken, maar dat lukt even niet.

Wij hebben in juni een Tesla X gekocht, wij hebben deze bewust prive gehouden vanwege de bijtelling, en omdat we de auto ook vrijwel alleen prive rijden. Daarbij heb ik al een young timer op de zaak staan. de Young timer gaat nu in de verkoop, omdat ik geen 2 auto's kan houden.

Dus is de optie om de tesla in te brengen wellicht de betere, aangezien ik nu alleen ben.

Ik loop tegen de volgende vragen aan, De tesla is van september 2018, en heeft een fiscale waarde van € 170.600.

Voor zover ik kon vinden is de bijtelling dan: 16% over de eerste 30.000 en alles erboven 22% ?

Maar waar ik tegen aan loop is de regel over de bijtelling, dat de bijtelling niet hoger mag zijn als de daadwerkelijke kosten.

Maar welke kosten vallen hierin ? Onderhoud, laad kosten ? nog iets anders ?

Onderhoud heb ik vrijwel niet, wellicht een set banden per jaar ?

Ik laad thuis, en bij tesla.

Ik neem aan dat de kosten van thuisladen ook worden meegenomen ? Moet ik dit dan bv zelf bijhouden in een excel oid ?

En dan is er nog de vraag, hoe zit het met de inbreng van de auto op de zaak, gaat over aanschafwaarde dan ?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met wat antwoorden, zodat ik dit met boekhouder kan gaan regelen.

Alvast bedankt Joos.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77114-bijtelling-tesla-x/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 2
(aangepast)

Welkom op dit forum en gecondoleerd met het verlies. Gezien de situatie zal dit vast niet je enige vraag zijn, dus mijn welgemeend advies: besteed de begeleiding bij de voortzetting van het bedrijf uit aan een goede fiscalist, zodat hij of zij kan adviseren bij deze vraag, maar ook kan adviseren wat er nog meer moet gebeuren.

aangepast door Ron van der Kolk

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77114-bijtelling-tesla-x/#findComment-687916
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar