Ik heb en pand in Box 1. Vastgoed. tbr aan mijn BV. Betaal huur over huuropbrengsten. Nu wil ik exploitatieverkopen en weet dat pand getaxeerd moet worden en over verschil moet afrekenen. (helaas). Pand kan ik aan aan nieuwe exploitant verhuren (dus Box III). deze nieuwe exploitant wil koopoptie op het pand. Verkoopprijs zal aanzienlijk hoger liggen maar koop zal vallen in of 2026 of 2027 (nieuwe stelsel). Waar doe ik nou wijs aan?

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77152-van-box-i-naar-box-iii-via-tbr/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

Onderhandelen tot je uitkomt op de plek waar je wilt zijn.

Mogelijkheden

- Koopoptie / eerste recht van koop beperken tot uiterlijk medio 2026 zodat er nog tijd is om het pand te verkopen voor 2027.

- Huurprijs nu bepalen door al rekening te houden met effecten van het nieuwe regime.

- Koopoptie en huurverhoging combineren. Als de koopoptie niet wordt gelicht dan gaat de huur omhoog om

Wat in elk geval verstandig is om bij het sluiten van de deal de toekomstige (nadelige) effecten voor jou mee te wegen om te bepalen of de deal voor jou goed genoeg blijft. Als je nu al rekening houdt met dat je 2027 of 2028 extra belasting moet betalen dan hoeft dat niet erg te zijn als het in de deal zit en onvermijdelijk is om nu tot een deal te komen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar