Ik start binnenkort mijn eigen onderneming in het bemiddelen van zzp'ers voor tijdelijke rollen (lees zo'n 6 maanden). Nu ben ik benieuwd in hoeverre de DBA-wetgeving op mij van toepassing is. Mijn idee is om contracten te sluiten met de zzp'er én contracten te sluiten met opdrachtgevers (lees klanten). Voor zover ik nu begrijp ben ik in dit geval aansprakelijk op het moment dat er sprake is of mogelijk sprake is van schijnzekerheid, en dus niet de opdrachtgever (klant). Het gaat mij erom dat ik naar opdrachtgevers (klanten) kan verkopen dat ik richting hun DBA 100% - proof ben. Kan iemand me hier meer over vertellen? dank!
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
BBraak
BBraak
Ik start binnenkort mijn eigen onderneming in het bemiddelen van zzp'ers voor tijdelijke rollen (lees zo'n 6 maanden). Nu ben ik benieuwd in hoeverre de DBA-wetgeving op mij van toepassing is. Mijn idee is om contracten te sluiten met de zzp'er én contracten te sluiten met opdrachtgevers (lees klanten). Voor zover ik nu begrijp ben ik in dit geval aansprakelijk op het moment dat er sprake is of mogelijk sprake is van schijnzekerheid, en dus niet de opdrachtgever (klant). Het gaat mij erom dat ik naar opdrachtgevers (klanten) kan verkopen dat ik richting hun DBA 100% - proof ben. Kan iemand me hier meer over vertellen? dank!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77156-dba-wetgeving-voor-bemiddelaar/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
20 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen