• 0

Hallo allemaal,

Ik loop met een vrijgevorderd bedrijfsidee rond, wat ik nu wil gaan toetsen op haalbaarheid oa dmv gesprekken met netwerk uit de branche.

Deze mensen willen allemaal graag helpen, maar ook het bedrijfsidee begrijpen.

Hoe kan ik hiermee omgaan, geheimhouding verklaring laten tekenen, of juist op basis van vertrouwen (zie ander bericht geheimhouding verzekeren)? Ideeen?

Cheers

Schwalb76

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7718-idee-onderzoeken-risico/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

Hallo Schwalb,

Geheimhoudingsverklaring geeft je nog geen zekerheid, ik denk dat het een kwestie is van goed selecteren aan wie je je ideeen blootgeeft.

Er moet natuurlijk ook een vertrouwen ontstaan, dit is de basis voor een samenwerking met anderen.

Ik wens je alvast succes met je idee.

Groet, Martin

• 0

Omschrijf zeer behoudend de richting van je bedrijfsidee op dit forum. Reacties kun je daarna via pm'tjes of verdere afspraken, waarbij je enige vorm van geheimhouding afspreekt voort zetten. Is maar een idee want om te toetsen zul je toch naar buiten moeten. Je directe omgeving is wat betreft meningen (als ze je persoonlijk kennen) minder objectief . Kijk wel uit met branche genoten (ervaring). Het gaat in hun bol en op dat moment zeggen ze zo en zo, maar later misschien weet je nog toen die Schwalb76..?? Geheimhouding's verklaringen zijn leuk maar zeer flexibel, net ff anders en dan.. gr en succes met je idee.

• 0

Heb je geen bestaande kennissen/vrienden die ondernemend gericht zijn, of juist helemaal niet? Ik denk dat het toch wel enige tijd duurt voor je echt een vertrouwensrelatie hebt. Het is natuurlijk wel leuk als je eenmaal bestaat om in het bestaande bedrijfsleven te gaan leuren met je idee om producten te verkopen maar in een vroeg stadium zou ik toch voor wat meer bekende mensen gaan.

Bezoekhetziekenhuis.nl: Eenvoudig bezoeken plannen aan de patiënt en communiceren met patiënt, familie en vrienden. ! Maak een account aan als een familielid in het ziekenhuis ligt en je kunt gezamenlijk de bezoektijden inplannen.

• 0

Gewoon een paar mensen in vertrouwen nemen. Als je nooit iemand over je idee vertelt zul je het ook nooit uitvoeren. Als je het vertelt aan mensen die geen zakelijk belang hebben er met je idee vandoor te gaan, zit je wel veilig. Of mensen die je goed genoeg kent, dat kan ook. Risico loop je toch.

Toen ik met Izecom wilde beginnen ging ik ook het idee testen. Ik legde het voor aan een vriend, die na enige discussie bereid bleek mee te investeren. Dat was een goed signaal dat het idee goed was.

dagdag

Christine

• 0

De column hierover staat nog steeds op de homepage van HL

Een kijkje in de keuken

Om een lang verhaall kort te maken. Geheimhoudingsverklaringen zijn geen overbodige luxe, maar geven geen garanties. Het blijft zaak om ook na het tekenen door de wederpartij van een geheimhoudingsverklaring omzichtig te werk te gaan. Beperk je zoveel mogelijk tot de hoofdlijnen en laat de details zo veel mogelijk buiten beschouwing.

[edit mod]link aangepast[/edit]

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

• 0

Het klinkt misschien makkelijk, maar een idee op zichzelf is niets waard. Jouw inzet, contacten, ideeën, voorsprong en slimmigheidjes maken het tot wat het uiteindelijk zal worden. Ik geloof er dus sterk in dat als je het idee aan iemand vertelt en die enthousiast reageert, hij of zij nooit eht idee kan nemen en er zelf snel mee de markt kan betreden. Wat ik geleerd heb is dat juist het openlijk vertellen over een idee je enorm veel verder helpt. Je krijgt openlijk nieuwe ideeën aangereikt of kritische kanttekeningen, kortom zeer waardevolle info.

(Disclaimer: dit alles tenzij je idee echt zó makkelijk te kopiëren is, maar dan zou ik me daar meer zorgen over gaan maken!)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar