Ik ben een eenmanszaak met een Nederlands btw-nummer en werk via Upwork. Upwork stuurt facturen met zowel hun MOSS VAT-nummer (EU528002406) als de melding "VAT Reverse Charged". Aangezien ik btw-plichtig ben, vraag ik me af hoe ik deze facturen het beste kan verwerken.
Kan iemand me adviseren of ik het MOSS VAT-nummer gewoon moet negeren en alleen de reverse charge regeling moet toepassen? Of moet ik iets anders doen om de btw correct aan te geven in mijn administratie? Ik doe momenteel mijn boekhouding via Moneybird, en die accepteert enkel VIES VAT-nummers.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
v____st
v____st
Beste leden,
Ik ben een eenmanszaak met een Nederlands btw-nummer en werk via Upwork. Upwork stuurt facturen met zowel hun MOSS VAT-nummer (EU528002406) als de melding "VAT Reverse Charged". Aangezien ik btw-plichtig ben, vraag ik me af hoe ik deze facturen het beste kan verwerken.
Kan iemand me adviseren of ik het MOSS VAT-nummer gewoon moet negeren en alleen de reverse charge regeling moet toepassen? Of moet ik iets anders doen om de btw correct aan te geven in mijn administratie? Ik doe momenteel mijn boekhouding via Moneybird, en die accepteert enkel VIES VAT-nummers.
Alvast bedankt voor de hulp!
Met vriendelijke groet,
Vincent
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77207-vraag-over-het-verwerken-van-upwork-invoices-met-vat-reverse-charge/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen