• 0

Vraag over het verwerken van Upwork-invoices met VAT Reverse Charge

Beste leden,

Ik ben een eenmanszaak met een Nederlands btw-nummer en werk via Upwork. Upwork stuurt facturen met zowel hun MOSS VAT-nummer (EU528002406) als de melding "VAT Reverse Charged". Aangezien ik btw-plichtig ben, vraag ik me af hoe ik deze facturen het beste kan verwerken.

Kan iemand me adviseren of ik het MOSS VAT-nummer gewoon moet negeren en alleen de reverse charge regeling moet toepassen? Of moet ik iets anders doen om de btw correct aan te geven in mijn administratie? Ik doe momenteel mijn boekhouding via Moneybird, en die accepteert enkel VIES VAT-nummers.

Alvast bedankt voor de hulp!

Met vriendelijke groet,
Vincent

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

Geen idee hoe Moneybird werkt verder, maar je hoeft niets te doen met hun (EU-)BTW nummer.

Je moet alleen het bedrag dat aan jou verlegd is aangeven bij 4a in de BTW aangifte en zelf de daarover verschuldigde BTW uitrekenen en aangeven.

Hetzelfde (BTW) bedrag kan je ook aftrekken bij 5b, tenminste als je de inkoop gebruikt om zelf met BTW belaste prestaties te verrichten.

"What, me worry?"

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar