• 0

Beste lezer,

Ik heb een eenmanszaak waar ik gebruik maak van de diensten van meerdere ZZP'ers. Een van deze ZZP'ers is mijn zoon (25 jaar, thuiswonend). Hij is sinds 1 jaar full time ZZP'er en werkt 90% van zijn tijd voor mijn eenmanszaak.

Het idee is om hem per 1-1-2025 in dienst te nemen als 1e en voorlopig enige werknemer. De aangekondigde handhaving wet DBA én zijn wens om een woning te kopen spelen hierbij een rol. 

Ik lees dat er een regeling is voor meewerkende kinderen (lagere administratieve druk maar geen werknemersverzekering). Hiervoor moet ik een apart formulier invullen wanneer ik mijzelf aanmeldt als werkgever bij de belastingdienst. De bedoeling is dat mijn zoon "volwaardig" werknemer is waarbij hij wel in aanmerking komt voor werknemersverzekeringen, ik hem formeel een contract voor onbepaalde tijd kan aanbieden en als zodanig wordt beoordeeld door een hypotheekverstrekker. 

Klopt het dat ik hem dan als "gewone" werknemer kan aanmelden en ik ook het standaard formulier "Melding Loonheffingen Aanmelding Werkgever" kan invullen en opsturen (online kan niet?).

Alvast hartelijk bedankt voor het meedenken!

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77217-volwassen-kind-in-loondienst/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

• 1
(aangepast)
15 minuten geleden, MarcelTU zei:

Ik lees dat er een regeling is voor meewerkende kinderen (lagere administratieve druk maar geen werknemersverzekering).

Maar dat geldt toch niet voor kinderen met een gewone dienstbetrekking?

Stel je voor dat zij in de familie Heineken of zoiets alleen 'meewerkende kinderen' zouden hebben...

Gelukkig niet, want die kunnen dan toch sowieso (lijkt mij) geen hypotheek of dergelijke krijgen.

Dus, volgens mij: gewoon een werknemer. Niks mis mee verder.

(wel een loonadministratie voeren en loonaangiften doen elke maand ! - anders gaat het niet goed)

aangepast door shoptillyoudrop

"What, me worry?"

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar