Ga naar inhoud

Welk btw percentage

Geplaatst:

AD Opstap

We zijn een beginnend bedrijf in het organiseren van dagtochten en reisjes. Nu vroegen we ons af in welke btw percentage we vallen. We regelen dus een bus, regelen kaartjes en eventueel een diner. Mensen die mee willen betalen ons een bedrag waar wij onze kosten weer van betalen

Maar hoe boeken we de inkomsten in, onder welk btw tarief? Als bemiddelaar las ik 21%. Maar als je combineert gelden er weer andere regels las ik. Entreekaartjes en een diner vallen onder 9%. 

aangepast door AD Opstap

Featured Replies

Geplaatst:

Ron van der Kolk

Welkom op Higherlevel.

23 minuten geleden, AD Opstap zei:

Nu vroegen we ons af in welke btw percentage we vallen. We regelen dus een bus, regelen kaartjes en eventueel een diner.

Zie de reisbureauregeling bij de Belastingdienst. Val je daaronder? Dan is het 21% over de winstmarge op de reisdienst.

23 minuten geleden, AD Opstap zei:

Entreekaartjes en een diner vallen onder 9%. 

Let op: een deel gaat in 2026 alsnog naar 21%. Hou er rekening meer dat als je in 2025 al inkoopt of verkoopt voor 2026, het nieuwe tarief moet worden gehanteerd. 

aangepast door Ron van der Kolk

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.