Ga naar inhoud

Auto van de zaak

Geplaatst:

Norbert91

Beste forumleden,

Ik ben sinds september als zzp’er een auto van de zaak gaan gebruiken. De eerste negen maanden van dit jaar had ik geen auto op de balans staan.

Mijn vragen zijn:

Kan ik de zakelijke kilometers die ik in de eerste negen maanden met mijn privé auto heb gereden alsnog verrekenen in mijn aangifte? 

Hoe werkt de bijtelling in mijn geval? Geldt deze alleen voor de periode september tot en met december, of wordt deze over het hele jaar berekend en in dat geval wordt dan geen gebruik gemaakt van de verrekening van zakelijke kilometers?

Ik hoor graag hoe ik dit het beste kan aanpakken, alvast bedankt!

Met

vriendelijke groet,

Norbert 

aangepast door Norbert91

Featured Replies

Geplaatst:

Ron van der Kolk

Welkom op Higherlevel.

1 uur terug, Norbert91 zei:

Ik ben sinds september als zzp’er een auto van de zaak gaan gebruiken.

Ik neem hierbij aan dat je op die datum een zakelijke auto hebt gekocht, gehuurd of geleased en dat het niet gaat om het verplaatsen van je privé auto naar je zakelijke balans. Klopt dat?

Kan ik de zakelijke kilometers die ik in de eerste negen maanden met mijn privé auto heb gereden alsnog verrekenen in mijn aangifte?

Ja, in principe wel. Zie Gebruik privévervoermiddel.

Hoe werkt de bijtelling in mijn geval? Geldt deze alleen voor de periode september tot en met december

Klopt, zie Bijzondere situaties privégebruik auto voor korter gebruik dan een heel jaar. 

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Geplaatst:

Norbert91

• Auteur

Bedankt voor je reactie Ronald.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.