Ik heb via mijn BV 200k belegt in een fonds, die 10% winst maakt. Ik betaal 19% belasting over de winst, en als ik eventueel een dividend uitkeert, betaal ik 24,5% belasting hierover. Conclusie, dit is niet slim :-)
Ik wil de volledig belegging verplaatsen naar prive. Kan ik 134k als dividend uitkeren op 30-12-2024, en dan op 02-01-2025, de restant uitkeren naar prive, op basis van de 2023 jaarrekening. Er is genoeg geld in de BV om de schulden te betalen.
Of moet ik wachten tot na het vaststellen van de jaarrekening voor 2024?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
BilalHaniff
BilalHaniff
Hallo
Ik heb via mijn BV 200k belegt in een fonds, die 10% winst maakt. Ik betaal 19% belasting over de winst, en als ik eventueel een dividend uitkeert, betaal ik 24,5% belasting hierover. Conclusie, dit is niet slim :-)
Ik wil de volledig belegging verplaatsen naar prive. Kan ik 134k als dividend uitkeren op 30-12-2024, en dan op 02-01-2025, de restant uitkeren naar prive, op basis van de 2023 jaarrekening. Er is genoeg geld in de BV om de schulden te betalen.
Of moet ik wachten tot na het vaststellen van de jaarrekening voor 2024?
Alvast bedankt
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77276-bv-met-belegging-belegging-verplaatsen-naar-priv%C3%A9/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag