Even nieuwe poging, want deze vraag zat in een ander (verkeerd) topic verstopt, waarvoor excuses:
Ik ben benieuwd hoe het zit nu ik vorig jaar vanuit de holding:
1. Minder dan 5% heb geïnvesteerd in een ander bedrijf via certificaten in een coöperatie
Waardeer je deze investering dan op verkrijgingsprijs, en boek je de winst pas bij verkoop van de certificaten, ongeacht de waardeontwikkelingen in de tussentijd?
2. Heb geïnvesteerd in een fonds met ETF’s
Dit fonds heeft effecten die in Luxemburg of Ierland zijn gevestigd, waarvan sommige wel (DIST) en andere geen (Acc.) dividend uitkeren. Moet je dan per effect afzonderlijk waarderen, of mag je in dit geval kiezen hoe je deze investering waardeert vanwege de ‘mix’? En is een gemaakte keuze hierin bindend voor de komende jaren? Is de holding nog dividendbelasting verschuldigd bij de wel uitkerende ETF’s? Hoe pak ik dat dan aan?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Signature
Signature
Goedendag,
Even nieuwe poging, want deze vraag zat in een ander (verkeerd) topic verstopt, waarvoor excuses:
Ik ben benieuwd hoe het zit nu ik vorig jaar vanuit de holding:
1. Minder dan 5% heb geïnvesteerd in een ander bedrijf via certificaten in een coöperatie
Waardeer je deze investering dan op verkrijgingsprijs, en boek je de winst pas bij verkoop van de certificaten, ongeacht de waardeontwikkelingen in de tussentijd?
2. Heb geïnvesteerd in een fonds met ETF’s
Dit fonds heeft effecten die in Luxemburg of Ierland zijn gevestigd, waarvan sommige wel (DIST) en andere geen (Acc.) dividend uitkeren. Moet je dan per effect afzonderlijk waarderen, of mag je in dit geval kiezen hoe je deze investering waardeert vanwege de ‘mix’? En is een gemaakte keuze hierin bindend voor de komende jaren? Is de holding nog dividendbelasting verschuldigd bij de wel uitkerende ETF’s? Hoe pak ik dat dan aan?
Alvast hartelijk dank voor de verduidelijking!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77314-vanuit-holding-investeren-in-etf-en-ander-bedrijf/Aanbevolen berichten
5 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen