Hallo allemaal,

Ik ben eigenaar van een aannemersbedrijf dat zich voornamelijk richt op het aanleggen van verhardingen, zowel voor bedrijven (B2B) als particulieren (B2C). Wij werken ook regelmatig in tuinen van particulieren. Nu heb ik een nieuw idee en ik wil graag weten hoe ik dit het beste kan uitwerken.

Het idee is om klanten de mogelijkheid te bieden om mijn diensten in termijnen af te betalen. Dus, ik voer het werk uit en lever indien nodig de materialen, en in plaats van dat de klant het volledige bedrag in één keer betaalt, kan de klant het werk afbetalen via een vast maandbedrag (zoals een lening).

Om dit te realiseren, ben ik op zoek naar een financieringsbedrijf dat dit soort leningen kan verstrekken aan mijn klanten. Het proces zou er als volgt uitzien: Ik ga naar de klant, de klant geeft aan dat hij voor de afbetalingsoptie wil kiezen, ik stel een offerte op en neem vervolgens contact op met het financieringsbedrijf. Ik geef de details van de klant door, en zodra er een akkoord is, ontvang ik het geld van het financieringsbedrijf en kan ik de opdracht en de eventueel benodigde materialen leveren.

Mijn vraag is: Hoe kan ik dit proces opzetten? Welke stappen moet ik ondernemen om dit te realiseren? En welke bedrijven of partijen bieden dit soort leningen aan voor B2C-diensten zoals de mijne?

Alle tips en ervaringen zijn welkom!

Alvast bedankt!
Daniel

Aanbevolen berichten

7 antwoorden op deze vraag

• 0

Ik kan me voorstellen dat je een paar duizend euro voor nieuwe verharding rondom het huis niet in één keer kunt of wilt betalen, maar lang niet iedereen daarvoor aan een schuld wil vastzitten. Ik zou het daarom splitsen in gespreid betalen enerzijds en een persoonlijke (woon)lening anderzijds — afhankelijk van de hoogte van het bedrag en de keuze van de opdrachtgever.

Voor gespreid betalen door consumenten zijn drie termijnen gebruikelijk (zie bijvoorbeeld iDEAL in3 en Klarna) en daar zou ik voor klantgemak en vertrouwen niet te veel van afwijken.

Welkom op Higherlevel.nl.

• 0

Je zou je facturen kunnen koppelen aan een betaalprovider die Klarna of iDealin3 aanbied. Je legt dan het hele financiële plaatje bij een organisatie die daar ervaring mee heeft. 

Er zijn facturatieprogramma's die je kan koppelen aan een betaalprovider, dan gaat er met de factuur gelijk een betaal link mee. Er zijn betaalproviders waar je zelf een betaal link kunt aanmaken. En zo zullen er nog wel mogelijkheden zijn.

Maar welk probleem wil je hiermee oplossen? Klanten die het eigenlijk niet kunnen betalen toch een mogelijkheid bieden om je diensten te kunnen gebruiken of wil je zelf meer financiële ruimte? 

Misschien eens een bedrijf zoals Becam aanspreken, wellicht hebben hun iets in hun pakket. 

• 1

Als je iets bij iemand in de tuin aanlegt, of aanbrengt, verandert het materiaal en de verbruikte tijd direct van eigenaar. Dit is de eigenaar van het perceel. Er is geen financieringsmaatschappij die dus een eigendomsvoorbehoud kan claimen en dus wordt er geen geld uitgeleend.

Hoogstens de bank van de eigenaar zal een lening willen verstrekken.

Jij kijkt waarschijnlijk naar de financiering van auto's of andere roerende goederen. Die kunnen wel onder eigendomsvoorbehoud geleverd worden. Die hebben namelijk een serienummer of kenteken.

• 0

Ik adviseer je jezelf goed af te vragen welk probleem je hiermee wil oplossen. Het lijkt mij een slecht plan, er is werk genoeg en nu ga je betalingsrisicos lopen. Just my 2 cents... 

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Wijze oude man |Mentor | Pitcholoog (c)

• 0

ik vind't wel een goed idee, we financieren ozne auto en alles wat we bij de whekamp kunnen vinden ook massaal.. 

Ik heb volgens mij ook wle meegemaakt dat keukens en itnerieur genfinancieerd werden, dus voglens mij moet't ergens mogelijk zijn.. alleen waar kan ik je niet bij helpen.

www.vloerengilde.nl

• 2
29 minuten geleden, vloerengilde zei:

ik vind't wel een goed idee, we financieren ozne auto en alles wat we bij de whekamp kunnen vinden ook massaal.. 

Ik vind het helemaal niet normaal om een tv bij de Wehkamp te financieren. En eigenlijk een auto ook niet.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar