• 0

PostNL-contract of als particulier verzenden voordeliger?

Ik heb al een aantal jaren een contract bij PostNL.
Wij leveren de pakketten in bij het PostNL punt.
Daar lag een papier met de prijzenlijst voor 2025
Tot mijn verbazing zie ik dat er voor een klein pakket tot 3kg 5,95 online word betaald.
Een pakket tot 10 kilo is 6,95
Wij betalen nu 6,85 met het contract (scheelt dus 10 cent)
Wat is het verschil? Op deze manier is het niet echt de moeite waard om een contract te hebben.
Ons staffel is tussen de 1000-2500 pakketten in een jaar.
We betalen dan per colli 6,85.

We hebben al contact met PostNL over opgenomen.
Het enige wat word verteld is dat we ons contact kunnen opzeggen als we er niet tevreden mee zijn.

Wij zitten bij PostNL omdat het PostNL punt slecht 30 meter bij ons vandaan is.

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 1

Heb je een accountmanager bij PostNL en heb je diegene gesproken? Het gegeven antwoord klinkt alsof je een algemene servicedesk o.i.d. hebt gebeld.

Op de website van PostNL zie ik bij de zakelijke tarieven andere tarieven dan jij noemt. Daarnaast is het 'kleinere pakket' een relatief nieuw onderscheid bij ze, dus wellicht is dat in jullie zakelijke overeenkomst (nog) niet opgenomen.

In tarieven kan ook nog onderscheid zitten in of afhalen van de zendingen is inbegrepen, of dat je ze zelf moet afleveren bij een afleverpunt.

7 minuten geleden, 0108daniel zei:

Wat is het verschil? Op deze manier is het niet echt de moeite waard om een contract te hebben.

Daar verplicht ook niemand je toe. Het is een vraag die ik vooral aan PostNL zou stellen.

• 1

Met jouw volume is een contract direct met PostNL niet voordelig. Het wordt daar pas voordelig als je een dusdanig volume hebt. 

Tot die tijd kan je, in mijn optiek, beter gebruik maken van bijvoorbeeld MyParcel, Sendcloud, QLS etc. Je krijgt dan ook de PostNL labels die je gewoon kan inleveren bij jouw PostNL pakketpunt. Je bent alleen een stuk voordeliger uit. 

• 0

Met 1000-2500 pakketten in een jaar is een uitgebreid contract met postNL niet interessant, vaak werken ze ook met minimale afnamen en boetes bij het niet behalen daarvan.

Kijk even naar MyParcel, een mooie tussenweg.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar