[Artikel] Interessante links en waardevolle files

Aanbevolen berichten

Ik ben een website tegen gekomen waarop je eigenlijk alles kan kopen wat je nodig hebt om je bedrijf online te promoten. Het is zeker handig als je een nieuwe merk op gaat zetten. Je kan er met Ideal betalen en je bestelling wordt meestal binnen 24 uur geleverd.

 

 

Gebruiker cordeperz is inmiddels geband voor het onder valse voorwendselen spammen van eigen sites in meerdere topics.

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Ondernemersnieuws van diverse organisaties zoals kvk, mkb nl, zzp nl, belastingdienst, douane, ministerie van economische zaken en diverse vakbladen kun je handig overzichtelijk volgen (mod edit, ja, jouw site, alleen hebben we dat liever niet op HL, zie de gebruikersregels)

Deze website verzamelt het laatste nieuws van allerlei organisaties op ondernemersgebied.

De aandacht trekken van potentiële klanten door het schrijven van een goed verhaal. Uw verhaal! | De Digitale Herrieschopper | www.digitaleherrieschopper.nl Tekstschrijver Utrecht |

Link naar reactie

Op www.grabcad.com kan iedereen kant-en-klare en andere CAD modellen downloaden van heleboel verschillende producten ,onderdelen, designs en kunstwerken. Ook op de site www.tracepartsonline.net zijn CAD modellen van diverse leveranciers van mechanische en elektronische onderdelen te downloaden. Dat scheelt heel veel tijd en geld bij die productotwikkeling. Je hoeft dan niet het wiel op nieuw uit te vinden, of een ontwerpbureau alles te laten uitzoeken en tekenen .

 

 

 

Paul Gokkel

Link naar reactie

Ik kwam tijdens het surfen een podcast over startups tegen. Tijdens het opstarten van hun eigen bedrijf documenteren ze alles zodat het publiek eerstehands getuige is van het proces. Ik vind het een geweldige podcast, ze zitten nu in seizoen 2. Vooral het eerste seizoen is geweldig. Misschien dat iemand het ook interessant vind:

 

 

http://gimletmedia.com/show/startup/

 

http://www.nrcq.nl/2015/06/28/een-podcast-over-startups-klinkt-saai-pakt-spannend-uit

 

Link naar reactie

Regelmatig krijg ik van gebruikers en klanten vragen als: "Waarom komt mijn verzonden e-mail / nieuwsbrief in de spambox van de ontvanger?" of "Waarom worden er vanuit mijn e-mailadres spammails verstuurd naar willekeurige e-mailadressen?"

 

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben:

Het antwoord op deze vraag is; het instellen/configureren van je SPF records

 

Wanneer je de SPF records via je DNS records van je domeinnaam namelijk correct instelt, is het probleem in veel gevallen verholpen en minimaliseer je trouwens ook om ongewild op één of andere e-mail blacklist terecht te komen. Dan ben je namelijk nog verder van huis...

 

Hieronder een interessante link m.b.t. werking en implementatie van SPF records;

https://www.is.nl/faq/spf-records-waarom-en-wat-is-het/

 

 

Hartelijke groet,

 

Werner

Een logo ontwerpen of website maken kun je anno 2022 als ondernemer / ZZP'er zelf!

Link naar reactie

Regelmatig krijg ik van gebruikers en klanten vragen als: "Waarom komt mijn verzonden e-mail / nieuwsbrief in de spambox van de ontvanger?" of "Waarom worden er vanuit mijn e-mailadres spammails verstuurd naar willekeurige e-mailadressen?"

 

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben:

Het antwoord op deze vraag is; het instellen/configureren van je SPF records

 

Wanneer je de SPF records via je DNS records van je domeinnaam namelijk correct instelt, is het probleem in veel gevallen verholpen en minimaliseer je trouwens ook om ongewild op één of andere e-mail blacklist terecht te komen. Dan ben je namelijk nog verder van huis...

 

Hieronder een interessante link m.b.t. werking en implementatie van SPF records;

https://www.is.nl/faq/spf-records-waarom-en-wat-is-het/

 

 

 

DKIM is ook belangrijk. Dit is een techniek waarbij een organisatie verantwoordelijkheid kan nemen voor een bericht dat per e-mail wordt verzonden. DKIM zelf is geen technologie tegen spam, maar biedt een basis voor authenticatie, waarmee bijvoorbeeld reputatieservices opgezet kunnen worden. Deze reputatieservices op hun beurt kunnen dan gebruikt worden door anti-spamfilters.

Smart Process Apps - Bedrijfsapps op maat.

www.brixxs.com

Link naar reactie

Naar aanleiding van een recente discussie [1] vroeg ik me af wat de waarde van een concurrentiebeding in een VOF is. Ik zit dan met name te denken aan de situatie dat de VOF wordt ontbonden en niet wordt voortgezet. Een concurrentiebeding in het vennootschapscontract lijkt me dan weinig meer dan wederzijdse pesterij. Je concurreert dan immers niet.

 

Maar ik zat me ook af te vragen of een concurrentiebeding wijst op een bepaald, ten gelde te maken vermogensrecht. Je zou bijvoorbeeld een dergelijk concurrentiebeding kunnen afkopen. En dan zou de belastingdienst geïnteresseerd kunnen opkijken, want als dat recht onder de stakingswinst valt, dan moet daar over worden afgerekend.

 

Affijn, wat gefilosofeer tijdens de maandaglunch. Het enige wat ik er naast wat topics op Higherlevel.nl over tegenkwam, was deze uitspraak in een kort geding.

 

Interessant was dat de rechter vond dat zelfs als er in het VOF-contract geen concurrentiebeding was afgesproken, het "volgens ongeschreven recht in het maatschappelijk verkeer betaamt" dat de uittredend vennoot niet met de voortgezette onderneming concurreert, waarbij hij in zijn overweging meenam dat de ex-vennoot voor ingebrachte klanten volgens de overeenkomst werd gecompenseerd.

 

[1] https://www.higherlevel.nl/forum/bedrijfsstrategie-ondernemingsplannen-en-bedrijfsprocessen/ondernemingsplan-en-businessplanning/onderbezetting-wegens-ziekte-graag-jullie-advies-593183

Branko Collin, front-end web developer / prototyper / Drupal-developer.

Link naar reactie

20 inzichten voor de moedige leider

(gratis te downloaden, zonder registratie)

 

Een interessant E-book van HL actieveling Annedien Hoen over moedig leiderschap:

 

"Andere tijden vragen om een andere houding, ander gedrag en een ander soort leiderschap. Moedige leiders navigeren ons door deze tijden heen. Moed is nodig om te kunnen reageren, inspireren en antwoorden te formuleren op de uitdagingen waar we ons voor gesteld zien"

 

 

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Ik lees op BNR:

 

Nederland maakt op steeds grotere schaal kennis met de Britse ondernemingsvorm LLP. Vooral voor traditioneel beroepen waarbij mensen zich verenigingen in een maatschap, zoals tandartsen en advocaten, wordt het LLP-schap een steeds aantrekkelijker alternatief voor BV's en maatschappen. (bron BNR)

 

Ik deel dit item omdat het voor ondernemers een mogelijk alternatief voor een flex bv kan zijn.

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.