Stel een particulier boekt een event voor volgend jaar mei. Wij hebben afgesproken dat voor het vastleggen van deze data een aanbetaling / voorschot noodzakelijk is. Wat is de btw die gerekend moet worden op deze voorschotsnota? Duidelijk is dat bij een bedrijf als klant ik een schatting maak van de verwachte BTW splitsing ( 9 en 21%) en deze factuur om die manier stuur, maar hoe zit bij een particuliere klant? Mag dit 0% zijn en reken ik dan pas de BTW bij de totale factuur na het event?
Bij de belastingdienst kan ik alleen informatie vinden over facturen naar bedrijven.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
Het factuurtje
Het factuurtje
Beste allemaal,
Stel een particulier boekt een event voor volgend jaar mei. Wij hebben afgesproken dat voor het vastleggen van deze data een aanbetaling / voorschot noodzakelijk is. Wat is de btw die gerekend moet worden op deze voorschotsnota? Duidelijk is dat bij een bedrijf als klant ik een schatting maak van de verwachte BTW splitsing ( 9 en 21%) en deze factuur om die manier stuur, maar hoe zit bij een particuliere klant? Mag dit 0% zijn en reken ik dan pas de BTW bij de totale factuur na het event?
Bij de belastingdienst kan ik alleen informatie vinden over facturen naar bedrijven.
Bij voorbaat dank voor de info,
Het factuurtje
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77528-btw-bij-voorschotnota-aan-particulier/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
2 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen