Mijn vraag is de volgende: Ik kan voor mijn yogalessen een ruimte huren. Het betreft van een nog te bouwen woning een gedeelte van de begane grond en een gedeelte van de kelder, De gemeente heeft bepaalt dat op de kavel 1 woning gebouwd moet worden met bedrijfsruimte. De kavel is te klein om woning en bedrijfsruimte naast elkaar te bouwen. De personen die een woning willen bouwen willen een gedeelte van de begane grond en een gedeelte van de kelder bestemmen als bedrijfsruimte. Van de gemeente mag de kavel niet gedeeld worden. 

Eigenlijk wil de bedrijfsruimten kopen en voor een later pensioen gebruiken. 

Kan dit wat ik wil en waar moet ik alllemaal rekening mee houden? Is dit ook iets wat onder Duokoop valt?

Ik zie graag jullie reactie.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77536-onroerend-goed/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

• 0

Het gaat over een kavel waar ik interesse in heb, omdat er een oud bedrijfje stond. Maar ik ben niet de enige. De andere persoon heeft zich eerder gemeld en van de gemeente te horen gekregen wat er is toegestaan met de kavel. Afgelopen week heb ik met hem gesporken over zijn idee en wat dat voor mij zou kunnen betekenen. Ik zou graag willen kopen ivm mijn pensioenvoorziening.

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77536-onroerend-goed/#findComment-690690
Delen op andere sites

• 0

Maar als de kavel niet gedeeld mag worden van de gemeente, wat voor antwoord verwacht u dan van ons?

Duokoop heeft hier op zich niks mee te maken. Dat is een commercieel bedrijf dat de grond koopt, terwijl u het huis erop koopt.

Een hoe zit het dan met uw yogastudio?

(Admin note: Topic heeft niet echt met ondernemen te maken, maar gezien het vraagstuk kan het relevant zijn voor onze lezers dus blijft het topic voorlopig open).

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77536-onroerend-goed/#findComment-690691
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar