1. Een garagebox 16-17jaar geleden gekocht (op de zaak) en gebruikt om voorraad op te slaan. BTW is toen afgetrokken
2. Ik heb nu een ander pand waar mijn voorraad naar toe is verhuisd
3. De box is in waarde gestegen
Ik weet nog niet of ik de box wil verhuren, verkopen of wellicht gewoon privé wil gaan gebruiken.
Omdat de eenmanszaak en ik voor de belastingdienst hetzelfde zijn, zou ik bij 'verkoop' aan mezelf dus geen OBD kwijt zijn.
Maar hoe doe ik dit dan boekhoud technisch? Want dat ding staat nu op de balans. Is het de huidige waarde in het economische verkeer overmaken van prive naar de zaak? Met een factuur aan mezelf? Want dan reken ik ook automatisch de waardestijging af met de belastingdienst omdat e.e.a. dan als omzet binnenkomt.
Ben oprecht benieuwd en zie het antwoord nergens op de site van de belastingdienst.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
baffel
baffel
Hoi,
Kort de situatie:
1. Een garagebox 16-17jaar geleden gekocht (op de zaak) en gebruikt om voorraad op te slaan. BTW is toen afgetrokken
2. Ik heb nu een ander pand waar mijn voorraad naar toe is verhuisd
3. De box is in waarde gestegen
Ik weet nog niet of ik de box wil verhuren, verkopen of wellicht gewoon privé wil gaan gebruiken.
Omdat de eenmanszaak en ik voor de belastingdienst hetzelfde zijn, zou ik bij 'verkoop' aan mezelf dus geen OBD kwijt zijn.
Maar hoe doe ik dit dan boekhoud technisch? Want dat ding staat nu op de balans. Is het de huidige waarde in het economische verkeer overmaken van prive naar de zaak? Met een factuur aan mezelf? Want dan reken ik ook automatisch de waardestijging af met de belastingdienst omdat e.e.a. dan als omzet binnenkomt.
Ben oprecht benieuwd en zie het antwoord nergens op de site van de belastingdienst.
Dank allen!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77554-eenmanszaak-en-vastgoed-naar-box1-brengen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen