Voor een in 2022 nieuw gestartte holding + werkmaatschappij BV met een verlengd boekjaar 2022/2023 is in 2024 aangifte gedaan (zonder voorlopige aanslag).
Vrij snel na de aangifte een aanslag ontvangen voor dat verlengde 1e boekjaar (en netjes betaald) alsmede een voorlopige aanslag voor 2024.
Boek ik nu die aanslag en betaling van dat verlengde boekjaar 2022/2023 in 2024?
2022/2023 is nl. al gesloten en aangezien de aanslag in 2024 is ontvangen en betaald zou ik verwachten dat ik hem in 2024 moet boeken?
Dan telt hij dus mee in het resultaat van 2024 en hierdoor word het resultaat voor de holding in 2024 licht negatief maar dat is dan logisch?
Als er meer detail info nodig is hoor ik het graag.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
hvrijdag
hvrijdag
Goedenavond,
Voor een in 2022 nieuw gestartte holding + werkmaatschappij BV met een verlengd boekjaar 2022/2023 is in 2024 aangifte gedaan (zonder voorlopige aanslag).
Vrij snel na de aangifte een aanslag ontvangen voor dat verlengde 1e boekjaar (en netjes betaald) alsmede een voorlopige aanslag voor 2024.
Boek ik nu die aanslag en betaling van dat verlengde boekjaar 2022/2023 in 2024?
2022/2023 is nl. al gesloten en aangezien de aanslag in 2024 is ontvangen en betaald zou ik verwachten dat ik hem in 2024 moet boeken?
Dan telt hij dus mee in het resultaat van 2024 en hierdoor word het resultaat voor de holding in 2024 licht negatief maar dat is dan logisch?
Als er meer detail info nodig is hoor ik het graag.
Alvast dank!
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/77585-vennootschapsbelasting-na-1e-verlengd-boekjaar/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuw accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen