• 0

íncassoschulden en eigen zaak

Mijn vraag:

 

- Ik heb verschillende toetsingen bij het BKR

- Ik heb schulden bij verschillende incasso-bureaus

 

-Ik wil een bedrijf beginnen - waarschijnlijk een vof of commanditair vennootschap.

 

Krijg ik hier problemen mee - krijg ik dan elke dag bezoekjes bij het bedrijfspand

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Met een VOF starten bereik je niet veel. Alle vennoten in een VOF zijn immers hoofdelijk aansprakelijk. Met je problemen zou je zelfs je compagnon kunnen benadelen. Dus let op.

Met een CV zou je geen beherend vennoot kunnen worden en zelfs geen commandiet.

 

Dus beide vennootschapsvormen zijn geen goede keuze.

 

Een BV zou een goede keuze kunnen zijn maar dan ben je via de achterdeur weer te pakken op je aandelen in de BV.

 

De eenvoudigste oplossing zou een ... zijn met ........

 

 

Groet

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

Ik dacht dat je bij een cv als stille vennoot volledig anoniem was?

 

En als bij een vof 1 van de 2 vennoten een probleem veroorzaakt, is dan de 2e vennoot dus ook volledig aansprakelijk, ook al neemt de vennoot alle schuld op zich?

Link naar reactie
  • 0

In Nederland ben je niet anoniem 8)

 

Als de vennootschap schulden maakt, worden deze schulden verhaald op de vennoten persoonlijk. Bij de vennoot die het meeste geld heeft worden meestal de schulden verhaald, die dan een andere procedure moet opstarten naar zijn vennoot in de VOF om deze schulden weer te verrekenen.

 

Je begrijpt dat dit ook het persoonlijke eigendom betreft!!!

 

Groet

 

Rick

 

Link naar reactie
  • 0

Mijn vraag:

 

- Ik heb verschillende toetsingen bij het BKR

- Ik heb schulden bij verschillende incasso-bureaus

 

-Ik wil een bedrijf beginnen - waarschijnlijk een vof of commanditair vennootschap.

 

Krijg ik hier problemen mee - krijg ik dan elke dag bezoekjes bij het bedrijfspand

 

Als je schulden hebt, moet je ze regelen.

Dat is in het algemeen niet eenvoudig - zeker niet als je ze niet kunt aflossen en geen regelmatig inkomen hebt -, maar het is noodzakelijk, opdat jij je kunt focusseren op je business. Juridische constructies teneinde schuldeisers in de kou te laten staan, kunnen heel onprettige gevolgen hebben (zoals telefoontjes van schuldeisers naar je klanten "of ik wilt meewerken aan beslag onder derden?").

Starten vanuit een schuldsituatie is niet gemakkelijk, maar ook niet onmogelijk. In feite moet jij je schuldeisers laten geloven, dat zij op termijn beter geholpen zijn door nu iets meer geduld aan de dag te leggen, doordat jij later vanuit de winst van de onderneming een hoger bedrag kunt aflossen, dan vanuit je bestaande inkomen en dat de kans dat die gerealiseerd wordt, groot is.

Link naar reactie
  • 0

Even een ervaring melden:

 

Zelf heb ik (nu nog) een aantal BKR noteringen staan en ja ook ik heb ervaring (prive als zakelijk) te maken/te maken gehad met incasso buro's.

 

Zelf heb ik in de tijd dat ik met schulden zat een eenmanszaak opgestart. Met de schuldeisers heb ik een regeling getroffen welke ik kon betalen van het loon wat ik verdiende met mijn vaste baan. Ieder bedrijf is akkoord gegaan met de regeling en zolang ik deze netjes zou volgen was er niets aan de hand.

 

Ondertussen ben ik (voornamelijk in de avonduren) verder gegaan met mijn eigen bedrijf. Al het geld wat ik overhield na belasting aftrek, vaste lasten ed heb ik direct overgemaakt naar de incasso buro's zodat ik er eerder vanaf zou zijn.

 

Bovenstaand verhaal is niet om 'zielig' te doen maar meer om te laten weten dat als je (of het door je eigen fout is of niet) in de schulden zit je, mits je er voor gaat, een bedrijf kan runnen en ondertussen je schulden kan afbetalen ook al zit een Intrum of een Maas Delta achter je aan.

 

En die BKR noteringen.. Och.. Dan is het nu maar gewoon even hard sparen als ik iets zou willen aanschaffen.

 

Veel succes in ieder geval!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 251 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.