Ga naar inhoud

Werken op zondag in Duitsland

Geplaatst:

Jasper S.

Ik heb een evenement in Duitsland. Waarbij de klant graag wil dat wij op zondag opbouwen.
Nu weet ik dat er andere regels gelden in Duitsland voor het werken op zondag. (daarom doen we dit meestal op maandag. Ik weet ook dat dit per deelstaat verschillend is.

Weet iemand waar ik deze regels kan vinden? Ik heb vandaag geprobeerd deze informatie via de IHK (KV Duitsland), maar deze waren verrassend onvriendelijk en onbehulpzaam.

Featured Replies

Geplaatst:

Joost Rietveld

• Moderator

Fiscaal en juridisch advies en expertise bij bedrijfsoverdrachten en rechtsvormkeuze of -wijziging: DenariusAdvies

Geplaatst:

Jasper S.

• Auteur

Dank je wel, Google translate heeft een beetje geholpen. Hoewel hij erg veel moeite heeft met de tekst.
Volgens dit document zou het mogen

' Beschäftigte bei Messen, Ausstellungen und Märkten, die nach

der Gewerbeordnung festgesetzt sind, sowie bei Volksfesten,'

Maar ik las ergens anders dat dit alleen was voor standhouders en niet de op en afbouw. Het stuk is wel uit 2019 en het lijkt erop dat de hele tekst is vertaald door een kleuter.
bron: https://nedubex.nl/2019/04/09/mag-er-gewerkt-worden-op-zon-en-feestdagen-in-duitsland/

Voor beurzen en tentoonstellingen is met verwijzing naar de Gewerbeordnung ontheffing mogelijk, echter deze ontheffing is in eerste instantie bedoeld voor de standhouders en niet voor de standmontage en -demontage op zon- en feestdagen. Ook voor de ombouw van bijvoorbeeld winkels tijdens een lang weekend wordt in de meeste gevallen geen ontheffing verleend op zon- en feestdagen. Economische motieven zijn daarbij geen grond tot ontheffing.

Geplaatst:

Jasper S.

• Auteur

Ik heb wel gevonden dat ik dus een A1 verklaring moet aanvragen om buiten nederland te kunnen werken.

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.