Investeren in Knowhow - Van uitvinding naar succesvolle marktintroductie

Aanbevolen berichten

INVESTEREN IN KNOWHOW - VAN UITVINDING NAAR SUCCESVOLLE MARKTINTRODUCTIE

 

Om ondernemers te helpen hun uitvinding succesvol op de markt te zetten, organiseert het Bureau voor de Industriële Eigendom, in samenwerking met de Nederlandse Orde van Uitvinders, op donderdag 21 november 2002 in Madurodam het seminar Investeren in Knowhow: van uitvinding naar succesvolle marktintroductie. Naast een discussieforum o.l.v. Jan Douwe Kroeske, kunnen deelnemers een live patent search uitvoeren en de informatiemarkt bezoeken.

 

Octrooien in een ander licht

Bij het grote publiek zijn octrooien vooral bekend als juridisch instrument om kennis te beschermen en namakers op afstand te houden. Maar octrooien vormen ook de basis voor marketinginformatie. De octrooidatabanken bieden veel gegevens over concurrenten, technologische trends, samenwerkingspartners en marktgebieden en vormen dus een gedegen basis om met potentiële opdrachtgever onderhandelingen aan te gaan. Het seminar Investeren in Knowhow belicht speciaal de invalshoeken marketing en communicatie.

 

Voor wie?

Investeren in Knowhow is een interactief evenement voor innovatieve ondernemers, uitvinders, startende ondernemers en investeerders. Vragen als: Waar vind ik een geschikte samenwerkingspartner? Waar moet ik op letten hij het opstellen van een licentie-overeenkomst? Waarom wordt de ene uitvinding wel een succes en de andere niet?; worden in diverse workshops beantwoord. Bovendien komen praktijkcases van uitvinders die van hun geoctrooieerde uitvinding een commercieel product hebben gemaakt aan bod.

 

Jan Douwe Kroeske leider discussieforum

Investeren in Knowhow start met een discussieforum onder leiding van Jan Douwe Kroeske. Een gemêleerd gezelschap, variërend van uitvinder tot Zakenvrouw van het Jaar wordt kritisch aan de tand gevoeld en beantwoordt vragen uit het publiek. Aan het discussieforum nemen deel: Ilja van Haaren (Zakenvrouw 2002, directeur Porceleyne Fles), Ronald ’t Hart (adviseur), Hessel Jongebreur & Thomas König (winnaars New Venture en beiden directeur van Tytecker), Wouter Stolwijk (plv. directeur Bureau voor de Industriële Eigendom) en Max Rogmans (voorzitter Nederlandse Orde van Uitvinders).

 

Live patent search door Madurodam

Het middagprogramma bestaat uit interactieve workshops over marketing van uitvindingen, licenties, prototyping als communicatie-instrument , de commerciële marktwaarde van octrooien en het ideale verkooptraject van uitvindingen.

Eén van de workshops is opgezet als een live patent search. Deze octrooispeurtocht voert langs de straatjes, laantjes en dorpspleintjes van Madurodam. De hele dag is er gelegenheid informatie te verzamelen en te netwerken op de informatiemarkt.

 

Aanmelden

Deelname aan het seminar Investeren in Knowhow kost Euro 75,- (incl. consumpties, lunch en documentatie). Aanmelden kan bij de Nederlandse Orde van Uitvinders, seminar@novu.nl of via mkb@bie.minez.nl.

 

Meer informatie >>>

 

Voor persoonlijke informatie over dit seminar of over octrooien kunt u opvragen bij Marlies Tiepel, Accountmanager MKB e-mail marlies.tiepel@bie.minez.nl

 

 

:)

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ja ... kalopt !

Ik zal mijn posting van early bidry vanmorgen maar even deleten! Ik kan me de verwarring wel voorstellen hoor. Ik had de naam wat aantrekkelijker gemaakt in "Van uitvinding naar succesvolle marktintroductie". Was dus niet zo slim van mij !

 

Maar .... alles is weer rechtgezet en in de ctrl, alt, del !

 

Bydewee ... het lijkt mij wel een interessant evenement. Ik denk dat ik daar zelf sowieso een kijkje ga nemen om HL te promoten !

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik vond het een leuk evenement met interessante lezingen.

Wat o.a. duidelijk naar voren kwam tijdens de lezingen was het verschil tussen een vinding en een uitvinding.

 

Diverse lezingen bijgewoond:

*) Progest - no cure no pay organisatie die uitvinders ondersteunt bij het vervaardigen van een prototype en vermarketen van het product.

 

*) De lezing van de BIE (Mark v.d. Burg) vond ik heel interessant. Heb wel vaker lezingen van de BIE gehoord, met een heel verhaal hoe je octrooi aan moet vragen e.d. Dat werd uiteraard ook behandeld in deze lezing, maar wat ik verfrissend vond was het onderdeel "vraag geen octrooi aan" waarin duidelijk de voor- en nadelen van het aanvragen van een octrooi werden toegelicht.

Ik heb deze lezing digitaal aangevraagd en zal hem zodra ik die binnen heb in het forum plaatsen.

 

*) Lezing van een wandelende ideeën fabriek. Deze persoon (XQS ben zijn naam kwijt) had hele lijsten met ideeën (vindingen wel te verstaan) die voor zijn gevoel "op straat liggen" .... wat duidelijk naar voren kwam was dat je wat ideeën betreft goede marketingskills en een vlotte babbel moet hebben om voor die ideeën ook afnemers en consumenten te vinden.

 

De vierde lezing heb ik moeten skippen ... ik had die avond een heel druk sociaal programma, waarvan ik hier geen verslag hoef te doen ;D

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 234 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.