• 0

problemen met TPG post

Beste HL-ers,

 

Als ondernemer ben je altijd op je hoede als leveranciers of partners het laten afweten. Je zit ze dan achter hun kont aan om de gemaakte afspraken na te komen. Afijn..........je kent het wel.

 

Nu het volgende. Bij het verzenden van bedrijfskleding door leverancier X naar ons toe is het 1 en ander fout gegaan bij TPG post. Ik vertrouw deze leverancier en hij heeft het pakket naar het juiste adres gestuurd. Ondertussen heb ik een flinke factuur betaald van deze leverancier en zie op www.tracktrace.nl dat het pakket is geaccepteerd door TPG. Alles fijn tot nu toe.

 

Echter duurde het steeds langer tot ik het gewenste pakket in ontvangst kon nemen. Dat kan want ik ben zelden thuis. Ondertussen ook de leverancier gebleld om alles na te lopen. Ook gekeken naar de statusinfo op de website. Ik zie dat het pakket gedurende 2 en een halve week circuleerd tussen het sorteercentrum, distributielocatie en distributieroute. De laatste statusinfo is van 10 januari en vertelt me dat het pakket is uitgereikt. NIET DUS.....Pakketje niet ontvangen en ook geen briefje of andere kennisgeving. Veel gebeld met TPG.....Ik heb zelfs aangeboden zelf het pakket te komen halen, Maar zij weten ook niet waar het is. Ik baal als een stekker ook omdat ik al betaald heb.

 

2 vragen. Kennen jullie dit probleem? en hoe kan dit worden opgelost?

 

PS ik laat ook een onderzoek starten door de afzender (leverancier X)

 

Graag hoor ik van jullie

 

JW

Coffee-star

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

 

Ervaringen met buitenlandse postdiensten. Belgische Post: traag, bureaucratisch en pakketten verdwijnen massaal. Deutsche Post: doorgaans snel en goed. Royal Mail: ouwerwetse perfectie. Ik woon In België en rijd om naar Nederland om post te laten verwerken door TPG.

 

Maar zaken van waarde moet je niet op de goedkoopste manier laten bezorgen. ;)

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Die leverancier laat zijn zendingen via TPG lopen, waarom?? er zijn meerdere vervoerders die zendingen thuis of op de zaak ophalen,

Kost niet echt veel meer, maar je pakket ontvangen is 200 %.

Wij doen dat ook, wij zijn één van die vervoerders, al meer dan 10 jaar.

Hier mag je ggen reclame maken, dat doe ik ook niet.

 

 

Ik denk dat ik wel weet waarom de verzender voor TPG kiest. Ik ben zelf dus part-time ondernemer, en niet altijd aanwezig om dingen aan te nemen. Bij andere verzenders dan TPG post is dat gelijk een probleem. Moet je dure 0900 nummers bellen om een afspraak te maken voor nog eens bezorgen, en maar hopen dat ze het op een handig tijdstip in hun bezorgroute kunnen opnemen. Bij de TPG kun je het dan gewoon ophalen.

 

Overigens heb ik een maand geleden hetzelfde met DHL gehad, een pakket dat zogenaamd bezorgd, maar toch niet, en later helemaal niet meer in het systeem terug te vinden was. Uiteindelijk bleek het inderdaad bij de buren te zijn afgeleverd, ondanks dat dit expliciet niet de bedoeling was!

 

Ik denk trouwens niet dat de verzender verantwoordelijk is voor fouten in de verzending, vaak staat er in de algemene voorwaarden een clausule waarin staat dat vanaf het moment van verzenden alle risico voor de klant is.

 

Groeten,

 

Koen

Sonologic, experts op het gebied van webapplicaties, MKB unix migratie, embedded systems, intra- en internet, kunstmatige intelligentie en embedded systems; http://www.sonologic.nl/

Link naar reactie
  • 0

 

Ik denk trouwens niet dat de verzender verantwoordelijk is voor fouten in de verzending, vaak staat er in de algemene voorwaarden een clausule waarin staat dat vanaf het moment van verzenden alle risico voor de klant is.

 

Groeten,

 

Koen

ikzelf heb gehoord dat er algemene regels zijn die je eigen regels overschrijven, en dat daarin staat dat de verzender verantwoordelijk is dat het aankomt en het dus ook moet oplossen als het niet aankomt.

Link naar reactie
  • 0

Het is allemaal zo relatief. Ik krijg regelmatig prive pakketjes van TPG Post, die geven het bij de buren af of leggen het op een beschutte plek in de tuin, altijd een briefje in de bus. Krijg ik een keer een pakket van DHL thuis, die treffen me natuurlijk nooit thuis, en ze komen niet buiten kantooruren bezorgen en bezorgen ook niet bij de buren tenzij je dat in drievoud aanvraagt. Kan ik het uiteindelijk zaterdagochtend in het westelijk havengebied gaan ophalen. Kom ik daar, zijn ze het kwijt. Week later pas weer teruggevonden. Was wel een laptop.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

Even een up-date.

 

Het pakket dat op 12 december aangeboden werd bij het postkantoor is inmiddels officieel vermist verklaard door TPG.

Let wel, het gaat hier om een groot pakket met een inhoud van zeker 100 liter. Lijkt mij niet iets wat in een hoekje van een sorteer centrum over het hoofd gezien word. ???

 

Wat een ballen tent zeg.

Link naar reactie
  • 0

Het pakket zal wel ergens zijn, zoals je zegt, een pakket van 100 liter inhoud, zie je niet zomaar over het hoofd.

 

Misschien staat het dan het dan wel ergens in een particulier hoekje.

TPG ten spijt, ja even de ballen aan de TPG.

 

Misschien was dit wel het pakket die bij het percentage vermissingen wordt ingecalculeerd.

Ze moeten toch een percentage van vermissingen hebben. ???

 

vgr.

 

 

Sietse Aardema

 

 

Link naar reactie
  • 0

Een pakket van 100 liter is toch ook weer niet enorm groot. 40*50*50 cm, voor een pakketje dat met een postbode gebracht wordt misschien wel maar niet voor de ritten met de wagens. Ik hoop voor je dat het terecht komt.

 

TPG gaat in ieder geval de klachtenafhandeling aanpakken en dan ook gericht op de zakelijke pakketten markt las ik vandaag. Misschien dat het nog ooit wat oplevert ;).

 

En sja, lees de reactie van TechNico nog maar eens.

Link naar reactie
  • 0

Misschien staat het dan het dan wel ergens in een particulier hoekje.

TPG ten spijt, ja even de ballen aan de TPG.

 

Misschien is het wel helemaal verkeerd bezorgd. Ik had een collega die naar een klant in Culemborg moest, en hij belde vanaf de markt

"Ik sta nu wel op de markt maar ik zie geen fontein".

"Er is een fontein, weet je zeker dat je in Culemborg bent?"

"Culemborg??".

De collega stond dus in Doesburg of zo. Zoiets kan TPG toch ook doen?

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 107 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.