• 0

problemen met TPG post

Beste HL-ers,

 

Als ondernemer ben je altijd op je hoede als leveranciers of partners het laten afweten. Je zit ze dan achter hun kont aan om de gemaakte afspraken na te komen. Afijn..........je kent het wel.

 

Nu het volgende. Bij het verzenden van bedrijfskleding door leverancier X naar ons toe is het 1 en ander fout gegaan bij TPG post. Ik vertrouw deze leverancier en hij heeft het pakket naar het juiste adres gestuurd. Ondertussen heb ik een flinke factuur betaald van deze leverancier en zie op www.tracktrace.nl dat het pakket is geaccepteerd door TPG. Alles fijn tot nu toe.

 

Echter duurde het steeds langer tot ik het gewenste pakket in ontvangst kon nemen. Dat kan want ik ben zelden thuis. Ondertussen ook de leverancier gebleld om alles na te lopen. Ook gekeken naar de statusinfo op de website. Ik zie dat het pakket gedurende 2 en een halve week circuleerd tussen het sorteercentrum, distributielocatie en distributieroute. De laatste statusinfo is van 10 januari en vertelt me dat het pakket is uitgereikt. NIET DUS.....Pakketje niet ontvangen en ook geen briefje of andere kennisgeving. Veel gebeld met TPG.....Ik heb zelfs aangeboden zelf het pakket te komen halen, Maar zij weten ook niet waar het is. Ik baal als een stekker ook omdat ik al betaald heb.

 

2 vragen. Kennen jullie dit probleem? en hoe kan dit worden opgelost?

 

PS ik laat ook een onderzoek starten door de afzender (leverancier X)

 

Graag hoor ik van jullie

 

JW

Coffee-star

Coffee-star | espressobars

www.coffee-star.nl

Quote: Kijk niet naar wat vandaag kan, maar denk aan wat morgen mogelijk is.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik heb ook diverse ervaringen met de TPG.

 

Pakket komt later aan omdat men toch een postcode verkeerd heeft opgeschreven. 9681 xx ipv 9861 xx. Dan (zeker een pakket) gaan er nog eens een dag of 2/3 overheen wil het aankomen.

 

Stel men had het pakket wel aangeboden maar weer mee terug genomen omdat er niemand was en men is ook nog eens vergeten het opnieuw te scannen op de terug weg dan staat hij op 'uitgeleverd'. Dan kost het ze weer een dag of ... om de boel opnieuw bij je af te leveren.

 

Ook wel eens meegemaakt: TPG/TNT brengt een pakket en zet het maar in de tuin neer of bij een pand waar meer bedrijven zitten op een hele andere verdieping...

 

En als het erg tegen zit dan zie je morgen op tracktrace.nl dat het pakket weer bij de verzender is teruggebracht.

 

Don't ask me why maar dat heb ik allemaal al eens eerder meegemaakt..

 

-Edit- Je woont (volgens profiel) in Den Haag, helaas kom ik daar nooit. Kan ik niet 'even snel' voor je kijken, helaas.

 

Link naar reactie
  • 0

Hallo Jan Willem,

 

Zoals je verteld in je bericht,heeft de leverancier de zending via TPG

naar je opgestuurd.

Je kon via een track and trace systeem van TPG zien, waar je pakket was, en ook dat ze de zending hebben afgeleverd.

 

Ik weet , dat de TPG verplicht is een kaartje in de bus moet doen, wanneer er niemand aanwezig is.

Je hebt geen briefje gezien, dus de zending gaat retour naar het postkantoor, hoop ik ??.

De TPG is verplicht een briefje achter te laten, met het nummer van de zending op dat briefje, ook staat er op dat briefje, bij welk postkantoor je het pakket kan ophalen, daar blijft het 14 dagen liggen.

 

Dan gaat het retour afzender, maar TPG zegt het pakket te hebben afgeleverd, dan moet TPG een handtekening met naam kunnen tonen.

Kunnen ze dat niet, dan heb ik een naar gevoel..

 

De zending kan ook bij de buurtjes zijn afgeleverd,maar dan moet TPG ook een handtekening hebben, en bij jouw een briefje achterlaten, waar de zending is.

 

Maar ik ken TPG ook van:: Ze hoeven geen handtekening te vragen voor een pakket, ik bestel ook wel eens wat , als het TPG het bezorgd, hoef ik niet altijd een handtekening te zetten.

Dus je weet wat ik hier mee bedoel, heb ik het pakket wel of niet ontvangen, wie zal dat zeggen.

 

Die leverancier laat zijn zendingen via TPG lopen, waarom?? er zijn meerdere vervoerders die zendingen thuis of op de zaak ophalen,

Kost niet echt veel meer, maar je pakket ontvangen is 200 %.

Wij doen dat ook, wij zijn één van die vervoerders, al meer dan 10 jaar.

Hier mag je ggen reclame maken, dat doe ik ook niet.

Wil je meer weten.

Email: s.aardema@planet.nl

vgr.

Sietse Aardema

 

Ik hoop, dat je zending weer boven water komt..

Link naar reactie
  • 0

Bizar, ik zit hier met hetzelfde probleem.

Pakket besteld in Groningen ergens uit een klein dorp.

Volgens tracktrace is het pakket geacccepteerd, maar staat nog in het postkantoor, al 6 dagen. De leverancier zegt dat dat wel erg vreemd is omdat het een klein agentschap is, en het pakket bij wijze van spreken de halve winkel in beslag neemt.

 

@ jwkeus Er bestaat zoiets als de postale recherche, misschien daar eens naar gaan vragen, daar hebben de postbestellers een broertje dood aan.

Link naar reactie
  • 0

Ja, dit is geen reclame voor TPG, kunnen ze niet beter post blijven bezorgen.

Ik weet , dat TPG nu een onderdeel van TNT is, dan verwacht je toch, dat je zending Overnight bezorgd gaat worden.

En niet doodleuk nog in een kantoor van Groningen ligt.

 

Mensen zweren bij TPG, ik werk al 25 jaar in de vervoers branche, maar zo ga je niet met klanten om.

Je moet meteen contant betalen, dan verwacht ook wat van dat bedrijf.

 

Zo zie je goedkoop is vaak duurkoop. >:(

 

Vgr. Sietse

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik moet hier natuurlijk even reageren als postbode. Ik doe het inmiddels al vier jaar als bijbaan en heb al heel wat zaken gehoord.

 

Er is geen handtekening voor nodig om een pakketje bij de buren af te leveren. Wel zou er een briefje binnen moeten liggen. Dat laatste gebeurd niet altijd dus even navragen bij de buren zou al wat op kunnen lossen.

 

Als je een handtekening wilt moet je een pakket aangetekend versturen. Wat bij een grotere waarde van een pakket altijd handig is. DHL, UPS en dergelijke laten ook voor elk pakketje een handtekening zetten. Daar betaal je dan ook extra voor.

 

Daarnaast zou ik wel eens wat facts & figures willen zien. Bij de post worden enorme hoge eisen gesteld aan bijvoorbeeld binnen 24 uur bezorgen. Toch is zelfs dat imago bij klanten niet zoals het zou moeten, juist door dit soort berichten. Zonde, want het is een mooi bedrijf waar echt wel mensen werken die het belangrijk vinden dat jou brief/pakket goed aankomt.

 

Het is makkelijk roepen tegen het grote TPG want er reageert toch niemand vanuit zo'n bedrijf. Lekker verdiend na een negatief verhaal. Laat de getallen maar komen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Jan Willem,

 

Dan gaat het retour afzender, maar TPG zegt het pakket te hebben afgeleverd, dan moet TPG een handtekening met naam kunnen tonen.

Kunnen ze dat niet, dan heb ik een naar gevoel..

 

De zending kan ook bij de buurtjes zijn afgeleverd,maar dan moet TPG ook een handtekening hebben, en bij jouw een briefje achterlaten, waar de zending is.

 

Maar ik ken TPG ook van:: Ze hoeven geen handtekening te vragen voor een pakket, ik bestel ook wel eens wat , als het TPG het bezorgd, hoef ik niet altijd een handtekening te zetten.

Dus je weet wat ik hier mee bedoel, heb ik het pakket wel of niet ontvangen, wie zal dat zeggen.

 

 

Zoals ook al door de postbode vermeld. Je hebt verschillende manieren van verzenden. Alleen met barcode (goedkope manier) en met handtekening en dan nog de luxe.. handtekening retour. Als er alleen met barcode is verzonden kan je het pakket volgen maar dat geeft geen garantie dat het op de exacte plek is aangekomen. Ja ik weet het. De TPG is verplicht het goed aan te leveren. Gaat ook in 95% goed. Tenminste 95% was het toch? Dan heb je een percentage van 5% op weet ik hoeveel pakketten. Het is heel naar als het mis gaat. Dat ben ik met je eens maar kom op in welk bedrijf gaat er wel eens iets niet mis? 5% vind ik nog best acceptabel. En als je meer zekerheid wil dan moet je via een duurdere manier van verzenden sturen.

 

Waarom heb je eigenlijk die factuur betaald? Je hebt toch nog niks gehad? Of was het vooruit betalen? Had het dan onder rembours laten komen. Of had een bepaalde manier van verzenden gevraagd.

 

Maar goed. Heb je je pakket inmiddels? Zo niet? De leverancier moet een klacht indienen en een onderzoek instellen hiernaar! Jij hoeft dat niet te doen. Hij heeft het verzonden en is daarom ook verantwoordelijk ervoor.

 

Ik denk dat we het nog wel horen of je je pakketje hebt gehad.

Bouwstenen zijn belangrijk en ook al dondert er soms 1 naar beneden, zolang ik cement heb blijf ik bouwen.

Link naar reactie
  • 0

Ik moet hier natuurlijk even reageren als postbode.

 

Er is geen handtekening voor nodig om een pakketje bij de buren af te leveren. Wel zou er een briefje binnen moeten liggen. Dat laatste gebeurd niet altijd dus even navragen bij de buren zou al wat op kunnen lossen.

 

Daarnaast zou ik wel eens wat facts & figures willen zien. Bij de post worden enorme hoge eisen gesteld aan bijvoorbeeld binnen 24 uur bezorgen. Toch is zelfs dat imago bij klanten niet zoals het zou moeten, juist door dit soort berichten. Zonde, want het is een mooi bedrijf waar echt wel mensen werken die het belangrijk vinden dat jou brief/pakket goed aankomt.

 

Het is makkelijk roepen tegen het grote TPG want er reageert toch niemand vanuit zo'n bedrijf. Lekker verdiend na een negatief verhaal. Laat de getallen maar komen.

 

Als ik een pakketje aanbied bij de post, dan ga ik ervan uit dat ik met een professionele organisatie te maken heb. Een simpele iso check maakt dus al gehakt van dit bedijf.

 

Waarom moet een ontvanger bij al zijn buren aan gaan belllen omdat een medewerker van de post zijn werk verzuimt te doen. En vervolgens mag die gedupeerde blijkbaar niet eens klagen op een internetforum over de gebrekkige afhandeling van TPG.

 

TPG doet er dus verstandig aan een goede klachtenafhandeling op te zetten, zoals elk zichzelf respecterend bedrijf heeft. Maar zolang ze een wettelijk monoply op postbezorging hebben zal het niemand behagen iets aan het onprofessionele karakter van dit "bedrijf" te doen

 

 

Zoals ook al door de postbode vermeld. Je hebt verschillende manieren van verzenden. Alleen met barcode (goedkope manier) en met handtekening en dan nog de luxe.. handtekening retour. Als er alleen met barcode is verzonden kan je het pakket volgen maar dat geeft geen garantie dat het op de exacte plek is aangekomen. Ja ik weet het. De TPG is verplicht het goed aan te leveren. Gaat ook in 95% goed. Tenminste 95% was het toch? Dan heb je een percentage van 5% op weet ik hoeveel pakketten. Het is heel naar als het mis gaat. Dat ben ik met je eens maar kom op in welk bedrijf gaat er wel eens iets niet mis? 5% vind ik nog best acceptabel. En als je meer zekerheid wil dan moet je via een duurdere manier van verzenden sturen.

 

Waarom heb je eigenlijk die factuur betaald? Je hebt toch nog niks gehad? Of was het vooruit betalen? Had het dan onder rembours laten komen. Of had een bepaalde manier van verzenden gevraagd.

 

Maar goed. Heb je je pakket inmiddels? Zo niet? De leverancier moet een klacht indienen en een onderzoek instellen hiernaar! Jij hoeft dat niet te doen. Hij heeft het verzonden en is daarom ook verantwoordelijk ervoor.

 

 

Ik sta eigenlijk versteld van de twee bovenstaande quote's.

Vul een willekeurig ander bedrijf in wat 5% defecte spullen levert, en vervolgens iets communiceert van "ja had u maar het duurdere model moeten kopen". Ik kan echter uit eigen ervaring melden dat ook het duurdere model regelmatig gebreken vertoond.

 

Even voor de mensen die nu gaan roepen dat dit geen ondernemersonderwerp is.

De handel via internet is sterk groeiende, en hierdoor ontstaan ook vele nieuwe bedrijven die voor het verzenden van hun producten helaas afhankelijk zijn van een bedrijf die gelijkenissen vertoond die we kennen van Russische staatsbedrijven. Natuurlijk werken er bij de TPG vele integere mensen, maar er is duidelijk een clubje aanwezig die hele andere dingen doen met post dan hun opgedragen is.

Dan kun je TPG klanten voor rotte vis gaan uitmaken, of het probleem bij de horens pakken en er iets aan gaan doen.

Link naar reactie
  • 0

Merkava has spoken. 8)

 

jwkeus, je zou eens bij buren, zelfs tot 5 huizen/kantoren verderop, kunnen vragen. heb 'n keer 'n klant gehad die het uiteindelijk 5 huizen verderop heeft gevonden. op de onderzoek zou ik niet teveel rekenen, heeft mij nooit wat opgeleverd.

 

verder is het heel frustrerend, maar zou proberen je niet teveel zorgen te maken. het is de verantwoordelijkheid van leverancier x dat het aankomt, dus moet hij ook maar zorgen dat het opgelost wordt.

Link naar reactie
  • 0

Merkeva,

 

Het is niet zo dat niemand mag klagen. In principe kun je daar als bedrijf alleen maar van leren. Het gaat echter wat ver om het meteen helemaal tot de grond toe af te branden. Andere bedrijven halen die 100% ook niet snel. Er zijn maar weinig bedrijven die op zero defect sturen. Dat is onbetaalbaar en datzelfde geld voor de post ook. Daarnaast zijn er maar weinig bedrijven die in dat soort kleine details (want dat is het nu eenmaal), bij een iso door de mand zouden moeten vallen. ISO is een beschrijving van hoe het zou moeten gaan en in een ideale situatie gaat. Dat is dus bijna nooit. Daarnaast zijn procedures vaak snel weer verouderd etc.

 

Over de klachtenafhandeling weet ik niets. Of die goed genoeg is laat ik aan jou beoordeling over. Maar daar heb ik hier nog niemand iets over horen zeggen. Daarnaast is er alleen een monopoly op brieven tot 100 gram en niet meer voor lang. Er zijn zat verhalen van klanten die eerst overstappen naar bijvoorbeeld SANDD en daarna weer terugkomen, voor de kwaliteit. Natuurlijk lees ik de positievere verhalen in onze bedrijfsblaadjes maar de andere negatieve kant is volgens mij ook overtrokken. Daarnaast komt een veel hoger percentage dan die 95% aan:

 

Postbezorging 2004

Volgende dag bezorgd:

Brieven met zakelijke afzenders 97,1%*

Brieven met particuliere afzenders 95,6%*

Gewogen totaalcijfer 96,6%*

 

En dat is binnen 1 dag. Echt geen slechte cijfers als je bedenkt dat bij het sorteren van al die post tot vorig jaar geen machines gebruikt werden. Het probleem is dat als een postbode een fout maakt dit meteen opvalt. Twee brieven die verkeerd worden binnengegooid zijn nog geen procent van het totale volume van een wijk. Denk dat binnen heel wat bedrijven dit soort percentages niet haalbaar zijn.

 

Daarnaast is niemand afhankelijk van de TPG, je kunt je pakketjes met willekeurig welke aanbieder versturen. Daarnaast worden hier nergens klanten voor rotte vis uitgemaakt. Maar ook die medewerkers heb je echt wel in elk bedrijf. Alleen is de post de grootste werkgever in Nederland en komen de meeste medewerkers ook bij de mensen langs en valt alles dus extra op. Geen reden om het niet in orde te laten zijn maar ook een beetje raar om te zeggen dat het bedrijf onprofessioneel is.

 

http://www.tpgpost.nl/corporate/bedrijf/kwaliteit/europa.jsp

Link naar reactie
  • 0

jwkeus, je zou eens bij buren, zelfs tot 5 huizen/kantoren verderop, kunnen vragen. heb 'n keer 'n klant gehad die het uiteindelijk 5 huizen verderop heeft gevonden. op de onderzoek zou ik niet teveel rekenen, heeft mij nooit wat opgeleverd.

 

Dat mag officieel. Ik geloof zelfs tot 7 huizen naar links en rechts van je. Het is dan alleen vervelend als er geen briefje bij je op de mat ligt.

Link naar reactie
  • 0

Beste Gijs,

 

Als medewerker van TPG post mag jij natuurlijk je subjectieve mening hebben.

Het gaat her over de bezorging van postpaketten, het niet bezorgen van brieven. Iso is inderdaad een omschrijving van procedures, maar wel met als doel om fouten te voorkomen, en te verbeteren.

Na een periode dat ik weinig met TPG als pakketdienst te maken heb gehad, is dat nu weer anders. Het valt mij op dat het bedrijf na 5 jaar eerder slechter dan beter geworden is.

En dat is mijn persoonlijke waarnememing ( niet gebasseerd op 1 zending)

 

Waar het op neerkomt is dat als ik een postpakket afgeef aan de balie, ik er blindelings van uit moet kunnen gaan , dat het ook aan de geadresseerde overhandigd word. Als dat één of twee dagen later word, hoor je mij niet klagen. Postpaketten die volledig van de aardbodem verdwijnen dat vind ik wel raar. ( vooral als het medisch gerelateerde zaken zijn)

 

En in het kader van ISO denk ik gelijk even mee.

Met een shotcode ( ja daar is ie weer) op het pakket, kan een postbezorger eenvodig in het track en trace systeem aangeven waar het pakket bij bezorging gebleven is. Of ie dat nou met zijn mobiel doet, of met een andere scanner maakt niet uit.

Of dat het overhandigd is aan de bewoner, of dat het bij de buren is afgeleverd, of dat het pakket retour dichtsbijzinde postkantoor is gegaan.

 

Overigens verstuur ik waardevolle paketten zelf al langer met een andere pakketdienst, nooit problemen mee, terwijl die toch voor dezelfde deuren komt te staan als TPG.

Link naar reactie
  • 0

jwkeus, je zou eens bij buren, zelfs tot 5 huizen/kantoren verderop, kunnen vragen. heb 'n keer 'n klant gehad die het uiteindelijk 5 huizen verderop heeft gevonden. op de onderzoek zou ik niet teveel rekenen, heeft mij nooit wat opgeleverd.

 

Dat mag officieel. Ik geloof zelfs tot 7 huizen naar links en rechts van je. Het is dan alleen vervelend als er geen briefje bij je op de mat ligt.

 

Dit is vooral erg vervelend als je een klant aan de telefoon moet vertellen dat hij maar even aan moet bellen bij de buren waar hij nu juist ruzie mee heeft.

Wat denk je dat die buurman zegt ?

Link naar reactie
  • 0

Beste Gijs,

 

Als medewerker van TPG post mag jij natuurlijk je subjectieve mening hebben.

Het gaat her over de bezorging van postpaketten, het niet bezorgen van brieven. Iso is inderdaad een omschrijving van procedures, maar wel met als doel om fouten te voorkomen, en te verbeteren.

Na een periode dat ik weinig met TPG als pakketdienst te maken heb gehad, is dat nu weer anders. Het valt mij op dat het bedrijf na 5 jaar eerder slechter dan beter geworden is.

En dat is mijn persoonlijke waarnememing ( niet gebasseerd op 1 zending)

 

Waar het op neerkomt is dat als ik een postpakket afgeef aan de balie, ik er blindelings van uit moet kunnen gaan , dat het ook aan de geadresseerde overhandigd word. Als dat één of twee dagen later word, hoor je mij niet klagen. Postpaketten die volledig van de aardbodem verdwijnen dat vind ik wel raar. ( vooral als het medisch gerelateerde zaken zijn)

 

En in het kader van ISO denk ik gelijk even mee.

Met een shotcode ( ja daar is ie weer) op het pakket, kan een postbezorger eenvodig in het track en trace systeem aangeven waar het pakket bij bezorging gebleven is. Of ie dat nou met zijn mobiel doet, of met een andere scanner maakt niet uit.

Of dat het overhandigd is aan de bewoner, of dat het bij de buren is afgeleverd, of dat het pakket retour dichtsbijzinde postkantoor is gegaan.

 

Overigens verstuur ik waardevolle paketten zelf al langer met een andere pakketdienst, nooit problemen mee, terwijl die toch voor dezelfde deuren komt te staan als TPG.

 

Ik kan de getallen zo van de site afhalen hoor: in 98% van de gevallen is uw pakket binnen 24 uur op de plaats van bestemming. Bij particulier of bedrijf, postbus of vestigingsadres.

 

Dan kan ik wel subjectief zijn maar mijn subjectieve mening berust in ieder geval nog op een getal. Die van jou op een onderbuikgevoel. Tuurlijk is 2 van de 100 nog altijd te veel. Maar je hebt ook te maken met de kosten als je 100% wilt gaan bezorgen, het moet wel rendabel blijven.

 

Omdat alle pakketjes tegenwoordig apart weggebracht worden weet ik niet hoe de afhandeling nu gaat. Volgens mij word er in ieder geval wel iets van bijgehouden. Het is wel de vraag hoe serieus die formulieren worden ingevuld want papieren rommel is in geen een bedrijf populair.

 

Of je nu een briefje in de deur hebt of het woord van een postbode. Maakt dat wat uit? Hij kan ook het briefje schrijven en het helemaal niet afgeven. Als die buurman het aanneemt dan kan een postbode ook niet weten dat jij daar ruzie mee hebt. Daarnaast is er de mogelijkheid om op een pakket aan te geven dat het niet bij de buren mag worden afgeleverd.

 

Met welk bedrijf verstuur je nu dan?

Link naar reactie
  • 0

Weet je waar ik nog het meest moeite mee heb is met mensen die voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.. Naar de Aldi gaan en dan AH service verwachten. Een kruidvat DVD speler kopen en verwachten dat deze minstens zo goed is als bijvoorbeeld een Onkyo. Appels met peren vergelijken is dat. En dat is het zelfde (in mijn ogen) als een brief op de bus doen met gewoon een postzegel en iets aangetekend versturen. Tuurlijk verwacht je dat de brief gewoon aankomt. De DVD speler zal het ook wel doen. Alleen als je het aantekend weet je bijna zeker dat het goed aankomt en gewoon met een postzegel niet. Dat is al jaren zo.

 

Daar wordt ook al jaren over geklaagd. Belangrijke pakketten verstuur ik aangetekend en minder belangrijke gewoon met de post. Ik heb bijna nooit gehad dat iets niet aankomt. Maar de belangrijke pakketten blijf ik gewoon aangetekend versturen omdat ik dan meer zekerheid heb.

 

Maar hey het is mijn mening. ;)

Bouwstenen zijn belangrijk en ook al dondert er soms 1 naar beneden, zolang ik cement heb blijf ik bouwen.

Link naar reactie
  • 0

jwkeus, je zou eens bij buren, zelfs tot 5 huizen/kantoren verderop, kunnen vragen. heb 'n keer 'n klant gehad die het uiteindelijk 5 huizen verderop heeft gevonden. op de onderzoek zou ik niet teveel rekenen, heeft mij nooit wat opgeleverd.

 

Dat mag officieel. Ik geloof zelfs tot 7 huizen naar links en rechts van je. Het is dan alleen vervelend als er geen briefje bij je op de mat ligt.

 

Dit is vooral erg vervelend als je een klant aan de telefoon moet vertellen dat hij maar even aan moet bellen bij de buren waar hij nu juist ruzie mee heeft.

Wat denk je dat die buurman zegt ?

klopt, daarom heb ik ook standaard als pakket 'niet bij buren', maar om de een of andere reden kunnen sommige bezorgers niet alles lezen. >:(

Link naar reactie
  • 0

Dat mag officieel. Ik geloof zelfs tot 7 huizen naar links en rechts van je. Het is dan alleen vervelend als er geen briefje bij je op de mat ligt.

 

Onjuist, burenlevering is bij pakketten zonder aanvullende dienst alleen toegestaan bij de naaste buren, dwz de buurman links en/of rechts.

 

Verder een kleine toelichting op dit verhaal; het feit dat de pakketbezorging er niet op vooruit gaat, is m.i. grotendeels afhankelijk van de keuze van TPG om de pakketbezorging voor een groot gedeelte uit te besteden aan subcontracters.(Zelfstandige koeriers) Deze krijgen per uitgeleverd pakket betaald, wat op zich al bedenkelijk is, en worden door TPG ook nog eens verschrikkelijk gepushed om een zo hoog mogelijke hitrate te behalen. Dwz dat de subcontracters alles uit de kast halen om maar zoveel mogelijk pakketten uit te leveren, enerzijds om er finacieel zoveel mogelijk uit te halen, anderzijds om TPG tevreden te houden. En het ergste van dit alles is dat TPG precies weet wat er speelt, inclusief de bedrijfsrecherche, en dit vaak laat gebeuren. "Wat niet weet, wat niet deert" :-X

 

En wat er op de sorteercentra verkeerd gaat, en gesmokkeld wordt, wil je echt niet weten :'(

 

Fred

B&S-PRISMA, voor vastgoed zonder zorgen!

http://www.bsprisma.com

Link naar reactie
  • 0

Ja ,het klopt wel, TPG besteedt hun zendingen uit, vele bezorgers krijgen zoveel zendingen mee, dat ze zich uit hun naad moeten rijden om alles weg te krijgen.

Een chauffeur heeft gemiddeld , 60 tot 80 adressen, en veelal voor zulke kleine verdiensten, maar dat doen andere opdrachtgevers ook.

 

Maar het kwijtraken of heel gezegd,het achter over drukken van zendingen hoort niet te gebeuren.

Als je een zending aanbiedt moet er gewoon concreet gevraagd worden, om een handtekening met naam, tijdstip , als de ge adresseerde alleen een krabbel zet, vraag ik altijd of ze hun naam er nogmaals bij willen zetten.

Bij particulieren , geven we niet bij de buren een af, meteen een kaartje in de bus, en een nieuwe afspraak maken, of ergens anders afleveren in Nederland kan ook, of de geadresseerde heeft een briefje op de deur, ja dat gebeurt, daar staat dan waar het pakket kan worden afgegeven.

Het komt voor op het platte land, dat de zending in de schuur gezet moet worden, maar dan nemen we wel het briefje mee dat aan de deur hangt.

Ik vind, dat je ingedekt moet zijn, neerzetten voor de deur, no way..

 

Aan het eind van dag,lever ik de aftekenlijsten in, en deze worden in de computer gezet met een pakketnummer.

De aftekenlijsten worden bij ons nooit weggegooid, als iemand na een tijdje een orginele handtekening met naam willen hebben, krijgt hij een copy van de lijst, dit doen we gratis, tot op heden gebeurt dit weinig.

 

TPG is een collega concurrent, maar er zijn er zo velen, iemand die een pakket of een envelop gaat versturen, lopen ze meteen naar het postkantoor, omdat ze denken dat dit de enigste manier is, niet dus..

 

Een koerier is te duur, niet helemaal juist, er zijn koeriers die een pakketdienst onder hun vleugels hebben, als je een pakket aangetekend verstuurd, dan ben bijna net zoveel kwijt, en kan je op ieder moment van de dag vragen, hoe laat is de chauffeur op zijn afleveradres.

Dat doen wij ook.

TPG haalt ook op bij bedrijven , maar of ze bij particulieren ophalen, dat weet ik niet, dat gebeurt bij ons wel, maar de particulier moet meteen afrekenen, dat moet je bij TPG ook, bedrijven krijgen een factuur.

 

Ja, er komt veel bij kijken, de vervoerder doet dit, en de ander dat.

vgr.

Sietse Aardema :D :D

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ja ,het klopt wel, TPG besteedt hun zendingen uit, vele bezorgers krijgen zoveel zendingen mee, dat ze zich uit hun naad moeten rijden om alles weg te krijgen.

Een chauffeur heeft gemiddeld , 60 tot 80 adressen, en veelal voor zulke kleine verdiensten, maar dat doen andere opdrachtgevers ook.

 

Sietse Aardema :D :D

 

 

 

60 tot 80?? Ik heb er vandaag (als subcontracter) 175 weggebracht, op 165 verschillende adressen... :-X Over werkdruk gesproken....reken maar eens uit hoeveel tijd je dan per pakket hebt, vindt je het gek dat je dan wel eens iets over het hoofd ziet? Niet goed te praten, maar TPG is gewoon erg verkeerd bezig op het moment. Als ik zelf trouwens iets waardevols moet versturen, die ik dat wel met UPS ;D

 

Fred

B&S-PRISMA, voor vastgoed zonder zorgen!

http://www.bsprisma.com

Link naar reactie
  • 0

Hallo fred,

 

Je hebt gelijk, zoveel te bezorgen , zo weinig tijd...

 

Werk je voor TPG , ik denk nee, jouw aantallen op één dag, van mij

uit niets anders dan respect..

Volgens mij , ben je een harde werker, ik ben al 54 en ben zelfstandig ondernemer, ja ik ben één van die snelle jongens, die een pakketdienst onder zijn vleugels heeft.

Ik zit in Hoofddorp, maar werk landelijk.

 

Ja , je hebt volkomen gelijk over TPG als pakketdienst ben ik niet over te spreken.

vgr.

Sietse

:P

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    13 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.