• 0

Factuur, wanneer iemand niet betaald?

Mijn vorige topic bleek erg onduidelijk te zijn, dus gaf TwaLevel mij aan beter opnieuw de vraag te stellen. Ik doe een poging ;)

 

De vraag gaat over opgestuurde facturen.

 

Ik heb een website(nog niet online) waar bepaalde bedrijven een vacature op kunnen geven (x bedrag per vacature) en werkzoekende een CV (x bedrag per jaar om ingeschreven te staan)

De werkzoekende maken zelf geld over, de werkgevers krijgen een factuurtje. Ik koppel(bemiddel) werkgever en werkzoekende wanneer betalingen binnen zijn. (kort samen gevat zit het zo in elkaar)

 

Nu gaat het dus om de factuurtjes.

 

-Het kan natuurlijk voorkomen dat een bedrijf een vacature op heeft gegeven, maar de volgende dag mij laat weten er toch vanaf te zien.

Mijn factuurtje zit al op de post. Hoe ga ik daarmee om?

 

-Het kan natuurlijk ook eens voorkomen dat een bedrijf een vacature op heeft gegeven, ik een factuurtje heb gestuurd, maar dat er niet betaald word. Blijkt later dat het bedrijf er toch vanaf ziet, maar dat niet aan mij heeft laten weten. Hoe ga ik daarmee om?

 

 

 

 

 

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Beste Lollypop,

 

Door van te voren goed over je algemene leveringsvoorwaarden na te denken kun je dit soort zaken voorkomen.

Zoek even op deze site naar leveringsvoorwaarden of ALV.

Wanbetalers voorkom je er niet mee, discussie over of er nu wel of niet een overeenkomst is sluit je uit.

 

Wat betreft de dienst die je voor ogen hebt vraag ik mij af wat jij meer te hebt dan bv een uitzend bureau of één van de vele nadere vacature sites ?

Werken op no cure no pay basis is misschien handiger.

Link naar reactie
  • 0

Mijn vorige topic bleek erg onduidelijk te zijn, dus gaf TwaLevel mij aan beter opnieuw de vraag te stellen. Ik doe een poging ;)

 

De vraag gaat over opgestuurde facturen.

 

Ik heb een website(nog niet online) waar bepaalde bedrijven een vacature op kunnen geven (x bedrag per vacature) en werkzoekende een CV (x bedrag per jaar om ingeschreven te staan)

De werkzoekende maken zelf geld over, de werkgevers krijgen een factuurtje. Ik koppel(bemiddel) werkgever en werkzoekende wanneer betalingen binnen zijn. (kort samen gevat zit het zo in elkaar)

 

Nu gaat het dus om de factuurtjes.

 

-Het kan natuurlijk voorkomen dat een bedrijf een vacature op heeft gegeven, maar de volgende dag mij laat weten er toch vanaf te zien.

Mijn factuurtje zit al op de post. Hoe ga ik daarmee om?

 

-Het kan natuurlijk ook eens voorkomen dat een bedrijf een vacature op heeft gegeven, ik een factuurtje heb gestuurd, maar dat er niet betaald word. Blijkt later dat het bedrijf er toch vanaf ziet, maar dat niet aan mij heeft laten weten. Hoe ga ik daarmee om?

 

 

 

 

 

 

1. Creditfactuur er achteraan sturen.

2. In je Algemene Voorwaarden opnemen dat je sowieso administratiekosten in rekening brengt, ook als er voortijdg wordt afgezien van het gebruikmaken van jouw dienst.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben blij dat mijn vraag nu al beter te volgen valt ;D

 

Technico: Niet meer te bieden, maar andere banen.

Mijn vraag is idd vanwegen, wat kan ik wel of niet maken.

 

In de eerste kwestie wilde ik graag weten wat ik met het factuurtje kan doen. Ik heb zelf een copie, kan ik daar op vermelden dat er geannuleerd is? Wat moet er met het factuurtje gebeuren dat ik op de post heb gedaan? Moet dat terug naar mij?

 

In de tweede kwestie gaat het mij eigenlijk meer om het "gedane werk".

Wanneer een vacature binnenkomt en ik zou een paar kandidaten hebben die best eens geschikt kunnen zijn, kan ik dat alvast eens bekijken/uitzoeken. Op die manier kan ik gelijk in de telefoon kruipen als de betaling binnen is. In princiepe heb ik dus al wat werk verricht, maar hoor niks meer van dat bedrijf. Geen annulering, maar ook geen betaling.

Hoe ga ik dan om met het opgestuurde factuurtje?

Mag ik dan zeggen, er zal toch betaald moeten worden, of hoe zit dat?

 

 

 

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 0

1. Creditfactuur er achteraan sturen.

2. In je Algemene Voorwaarden opnemen dat je sowieso administratiekosten in rekening brengt, ook als er voortijdg wordt afgezien van het gebruikmaken van jouw dienst.

 

Zoiets bedoel ik idd. Idd wanneer wat wel en wanneer wat niet.

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 182 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 80.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.