• 0

Links naar voorbeelden ondernemersplannen

Aanbevolen berichten

  • 0

Ik weet het niet hoor, maar volgens mij is dat oude troep, ze hebben het vernieuwd... Ik heb het inmiddels gedownload en gebruikt. Werkt wel OK, heel simpel en het plan komt er vanzelf uit...

 

Het is helemaal gratis en je krijgt de activeringscode gewoon thuisgestuurd!

 

Toen ik bij de KvK kwam (Rotterdam) kende ze EasyStart zelfs en ze vondden mijn plan heel goed in elkaar steken!!! Ik ga binnenkort dan ook starten!

www.easystart.nl GRATIS ondernemingsplan...

 

Verder: http://www.kvk.nl, http://www.uwv.nl, http://www.bedrijvenloket.nl

Link naar reactie
  • 0

In mijn vorig bericht heb ik gevraagd om hulp bij het opstellen van een ondernemersplan en of er hulpprogramma's zijn.

(En dan dus niet die van easystart en van de kvk)

Inmiddels is mijn zoektocht ten einde en wil ik het resultaat toch even melden omdat ik er zelf erg blij mee ben.

 

Ik ben via de soc.dienst in breda aangemeld voor een starterstraject, hierbij bij ik wordt begeleidt naar een eigen bedrijf. Nu had ik al eerder zoiets is gevolgd bij het imk maar zonder resultaat dus waren de verwachtingen niet bijster hoog. Maar wat schets mijn verbazing.

Ik kreeg een CD aangeleverd met daarop werkelijk alles wat je maar kunt bedenken bij het maken je ondernemersplan.

Er zit complete kostrprijsberekening bij die automatisch een liquiditeit en een lange termijnprognose maakt. Het programma rekent zelfs mijn netto resulstaat door inclusief alle bijtellingen en fiscale aftrekposten. En ook het verkoopuurtarief wordt autm.berekend. Ook alle officiele documenten voor de kvk en de belastingdienst zijn bijgevoegd. En als extra zit er ook nog een soort boekhouding bij voor de btw. Volgens mijn case-manager bij de soos is deze cd het beste wat te krijgen is en maakt ook de BBZ hiervan gebruik. Het heeft me enige moeite gekost om de leverancier te achterhalen omdat er nauwelijks reclame van te vinden is op het internet. Kijk op www.werkherkansingadviseur.nl en dan wordt je doorgelinkt waarna je de info kunt vinden bij starters.

Het kost daar 6 tientjes maar via de soc.dienst krijg je het waarschijnlijk voor nix.

Lang leve de sociale dienst ! hiep hiep hoera.

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Realiseer je wel dat een businessplan een dynamisch document is. Ik heb er de afgelopen 12 maanden een stuk of 20 versies van gehad, die allemaal net weer anders waren. Meestal laat ik er ook anderen naar kijken, omdat je jezelf blind staart op steeds hetzelfde.

Wat in handleidingen staat over businessplannen is ook niet altijd wat b.v. investeerders willen zien. En ik weet zeker dat als je drie sucesvolle ondernemers een businessplan vraagt, je drie totaal verschillende documenten krijgt.

 

Een businessplan werkt het best als het een bewegend document is dat steeds de huidige visie en missie van het bedrijf weergeeft, leesbaar voor de leek.

Link naar reactie
  • 0

Een ondernemersplan voor een coachingbedrijf. Wie kan mij aan een voorbeeld helpen?

 

Coaching is een dienst die je verleent. Kijk dus bij andere dienstverleners naar voorbeelden.

 

Ik coach zelf ook, maar heb het niet in een business plan staan. Reden: het is voor mij geen full time activiteit (max 3 clienten tegelijk), en dat gaat het ook niet worden.

 

Als je hulp nodig hebt, doe effe een berichtje.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

Hallo ik zit in 6 VWO, en ik heb voor mijn PWS's (profielwerkstuk) gekozen

om een ondernemersplan te maken.

Ik zit alleen met het volgende probleem: ik heb geen idee waar ik moet beginnen. Ik weet niet eens wat voor een soort bedrijf ik (virtueel) wil beginnen. ???

Kan iemand mij helpen??

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik ben momenteel bezig met een opleiding groothandel. Om deze opleiding goed af te ronden moet ik een ondernemingsplan schrijven. Nu is mijn vraag heeft er iemand een ondernemings plan (het liefst over een groothandel) die ik als voorbeeld kan gebruiken.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
  • 0

@palmolive: zoek in boekhandel of bieb het boek 'ondernemersplanning voor dummies' oid. Is een erg praktische benadering.

 

Wat voor bedrijf je zou willen beginnen? Kies iets waar je goed in bent en affiniteit mee hebt. Bijv: als je van sport houdt, begin een sportartikelenwinkel, of een agentschap voor sporters (transfers, contractmanagement etc). Als je van film houdt, een bioscoop. Etc etc.

r.i.p. Fred Wiersma | IN MEMORIAM

Link naar reactie
  • 0

@palmolive: zoek in boekhandel of bieb het boek 'ondernemersplanning voor dummies' oid. Is een erg praktische benadering.

 

Hi Fred,

 

Gezocht naar diverse boeken.. Deze is niet aanwezig (flauw he )

 

Omdat ik zelf weet hoe moeilijk het is om een begin te maken voor een plan, met name in een bibliotheek zoeken.

 

Veel boeken waar je niets mee kan, of die te veel tijd kosten om door te spitten.

 

Zelf een redelijk plan geschreven dat is goed gekeurd door DE BANK.

Kreeg via kennissen een goed boek in handen met de simple naam

"ondernemen doe je zo" Ben helaas de schrijver vergeten. Ligt in elke biblio. Kun je lenen, dus hoef je niet aan te schaffen.. (kosten besparing !)

 

Wel is het heel lastig om goede cijfers te vinden voor met name Horeca/recreatie. Veel ++ en --

 

Recron en SVR ontlopen elkaar niet zo veel. KvK laat hier helaas wat liggen (afdeling leeuwarden tenminste)

 

Gaat deze opmerking voor alle KVK's op heb ik het slecht getroffen..

Ondernemen is net als fietsen, gebruik je zijwieltjes

Link naar reactie
  • 0

Het blijft toch moeilijk om goede voorbeelden te vinden. Daarom heb ik de website www.edacteur.com opgericht. Hier kan iedereen documenten en software publiceren en digitale dropmunten (€) verdiennen. Dus, kom maar met je publicaties, ik ben benieuwd.

www.101winkels.nl: GRATIS Pro-webwinkels in het online-winkelcentrum.

www.nationaalwinkelcentrum.nl: Startpagina over online winkelen.

www.edacteur.com: Publiceer GRATIS fotos, tekeningen en verhalen.

Link naar reactie
  • 0

Tip kijk ook eens op watjenietzoumoetendoen punt nl

3 jaar geleden (2003) heb ik in mijn ondernemerspaln geschreven dat de economie aan zou trekken. Maar volgens het IMK was dat niet zo. Kijk die Nijrode gladjakkers moeten het altijd beter weten.

 

Het is ook zo dat de standaard plannen zoals je die van de kvk kan krijgen niet werken. Adviseurs zoals die van IMK zien liever hun eigen opzet. Tevens zullen ze alles aangrijpen om je negatief te beoordelen.

 

"wie de hond wil slaan vindt wellicht een stok"

 

Het is tevens meer regel dan uitzondering de 1ste aanvraag af te wijzen.

 

Kortom met 3 jaar Bbz ervaring en zeker 7 mensen ken die ook bbz ervaring hebben, kan ik wel stellen dat die regeling een flop is. Je moet haast gewoon een goed lopend bedrijf hebben om in aanmerking te komen, en/of dat je bedrijf wellicht 10 mensen op straat moet gaan zetten.

 

Ben nu al jaren bezig en weet nu nog niets. Zelf heb ik reeds een bedrijfsadviseur in dienst genomen (onafhankelijk!!!) kosten ca. 2.500 euro. Maar je hebt het wel nodig. De reden is dat ze je toch niet geloven en uitgaan van de adviseurs die de gemeente inhuurt (ook duizenden euro's) en de truc is dat ze denken dat je geen adviseur in kunt huren.

 

Na diverse afwijzingen en commissies weet ik wel dat je behoorlijk tegen gas moet geven wil je voor de Bbz in aanmerking komen. Had de gemeente Amersfoort een paar jaar geleden nog een overschot van een miljoen of 3 (drie) nu zitten ze op 40 miljoen !!!.

 

Het is dan ook verbazingwekkend via de media te vernemen dat ze wel een (ondernemer!!!???) een ton subsidie kunnen geven en ze wellicht voor een omroep nog eens 7 a 8 ton op tafel gaan leggen.

 

Let wel Subsidie is krijgen!!! De Bbz is een rente dragende lening die terug betaald moet worden!

 

Zou haast zeggen verzin iets om subsidie aan te vragen i.p.v. een lang slopende Bbz procedure te beginnen.

 

"Het is moeilijk hazen vangen met onwillende honden"

 

Dan is het ook nog zo dat je een categorie mensen hebt die niets te verliezen hebben :) . Dat is wat anders dan je een gezin hebt met kinderen. :-\

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 227 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.