• 0

Links naar voorbeelden ondernemersplannen

Aanbevolen berichten

  • 0

Nog een handige/nuttige site gevonden:

http://www.xs4all.nl/~jan/Publicaties/Bedrijfsdiagnose.htm

 

In een dag of twee uw eigen bedrijf doorlichten, al dan niet is samenwerking met een adviseur. Dat kan. Er zijn diverse werkboeken, computerprogramma's en standaardvragenlijsten in omloop waarmee u uw bedrijf aan een soort zakelijke APK-keuring kunt onderwerpen. Ter ondersteuning van uw bedrijfsbeleid kunnen deze kant-en-klare methoden bijzonder nuttig zijn. Maar u kunt er zeker niet op blindvaren. Ondernemen op de automatische piloot is er niet bij. Ronald

Link naar reactie
  • 0

EasyStart-Lite® (gratis download): een ondernemingsplan op hoofdlijnen. Na het invullen van EasyStart-Lite®, wat ongeveer 60 minuten tijd kost, heb je je eerste ondernemingsplan op hoofdlijnen.

 

ik raad deze van harte af, want mijn pc is er tweemaal op gecrashed.

Link naar reactie
  • 0

Wat maakt tijd uit als ik alsnog geholpen ben. Een reus voor Wickedgirlie19.

 

Zoals eerder gemeld zijn de bestanden van de allereeste post niet op te slaan via Acrobat Reader. Met een klein omweggetje kun je dit echter wel. (windows)

 

- Open het bestand. Acrobat Reader zal zich openen en het bestand laten zien.

- Ga vervolgens naar je 'tijdelijke internet bestanden'. Bij mij is dit:

C:\Documents and Settings\'je login naam'\Local Settings\Temporary Internet Files.

- Hier moet je je .pdf bestand kunnen vinden.

Waarschijnlijk staan er een aantal duizend bestandjes, zoek dus even met behulp van ctrf-f op 'pdf'.

 

Let op, je moet wel zorgen dat je verborgen mappen en bestanden kunt zien. Dit geef je aan in je windows verkenner.

 

Ga naar: Tools>Folder Options.

Klik op het tablad 'view'

Zorg dat het bolletje 'show hidden files and folder' aan staat.

 

Ik ga ervanuit dat bovenstaande termen zich prima laten vertalen voor de NL versie van Windows.

 

Ik hoop dat iemand er nog iets aan heeft. Er zijn vast meer nieuwe mensen zoals ik die dit topic veel en veel later lezen. :-)

 

P.S. Dit is volledig legaal.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb een redelijk succesvol bedrijf dat actief is als logistiek dienstverlener. Om mijn bedrijf aan de dynamische omgeving te toetsen en om extra vermogen aan te trekken heb ik besloten om mijn ideeen eens op papier te zetten in de vorm van een ondernemingsplan. Kan iemand mij tips geven of mij helpen aan een voorbeeldplan van een logistiek dienstverlener? Alvast bedank!! ;)

 

Groeten Geron te Marvelde

Link naar reactie
  • 0

Hallo Geron,

 

Heb je al op de site van de Rabobank gekeken?

Daar kun je sinds enige tijd gratis een aanzet voor een ondernemingsplan (=groot woord) downloaden. Als je geluk hebt en je branche komt voor in hun uitgave 'Cijfers en Trends', dan zijn die gegevens/cijfers meteen in dat plan opgenomen.

 

Mocht je overigens lid zijn van een bedrijfs- of branchevereniging, dan kunnen zij je wellicht ook helpen.

 

Succes en veel plezier :D met je plan schrijven.

 

Karen

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Hoi Geron,

 

Je kunt ook mijn column over business planning lezen. Onderstaand de link naar het eerste deel:

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php?board=25;action=display;threadid=2261

 

Voordat je daadwerkelijk partijen voor extra kapitaal gaat benaderen raad ik je ook aan om een diepgravend onderzoek te doen naar de financiële wereld zoals banken, business angels, corporate venturers en venture capitalists.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

Link naar reactie
  • 0

Op de sites: www.mplans.com (marketing) en www.bplans.com (onderneming) kan je een aantal (gratis) voorbeelden vinden van marketing- en ondernemingsplannen. De site is wel in het engels en de plannen ook maar hier vind je wel voorbeeldplannen per branchetype.

 

Voor het opstellen van een ondernemingsplan kan ik het ondernemingsplan van de kamer van koophandel aanraden, hierbij wordt heel goed duidelijk waar je allemaal aan moet denken als je een onderneming start.

 

Groeten Martin

Link naar reactie
  • 0

Hoi Spezialx,

 

Hier een link naar een Engelstalige handleiding om een kledingzaak te beginnen. Het is gericht op Engeland maar ik denk dat je er toch wat waardevolle zaken voor jou kunt uithalen.

 

Trouwens een businessplan schrijf je helemaal zelf. Lees mijn serie artikelen over businessplanning hier op HL onder columns.

 

Met vriendelijke groet,

 

Ties

Link naar reactie
  • 0

ziet er inderdaad goed en overzichtelijk uit!

bedankt voor de tip.

 

www.hulpplus.nl -groot assortiment hulpmiddelen en comfortproducten!

www.krukkenexpert.nl - kleurrijkste assortiment loopkrukken.

www.flaneerstokken.nl - grootste EN mooiste wandelstokken!

www.slaapvitaal.nl - vitaal wakker worden!

www.1miljoenboeken.nl voor alle schrijvers en boekenliefhebbe

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 245 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.