• 0

Beste vorm voor web-inkomsten uit buitenland

Beste Forummers,

 

Ik beheer samen met mijn vriendin een aantal websites die inmiddels samen goed zijn voor pakweg 1.5M bezoekers per maand. Gezien de gestegen advertentieinkomsten en de wens om het eigendom correct te regelen (alles staat nu op naam van mijn eenmanszaak), denken we eraan om deze activiteiten te bundelen in een B.V. met daarboven een holding. In de toekomst ontwikkelen we eventueel nieuwe en wel op Nederland gerichte projecten die we qua aansprakelijkheid niet willen samenvoegen.

 

De vraag is of deze constructie fiscaal wel het aantrekkelijkst is. De inkomsten en hosting vinden plaats in de V.S. -- alle zaken zijn puur virtueel en zijn niet afhankelijk van Nederland. Het design/programmeer werk wordt wel door ons in Nederland verricht.

 

Ik heb op dit forum gelezen over een Euro-BV en een LTD, maar ik heb geen zin in ondoorzichtigheid of afhankelijkheid van (vage?) kantoren. De bezwaren tegen een B.V. zoals antecedentenonderzoek of 18k storting spelen bij ons totaal niet.

 

Kunnen jullie misschien vertellen of de B.V.-holding structuur voor deze 100% buitenlandse inkomstenbron het beste is? Ik kan me voorstellen dat het voordeliger is om een buitenlandse inkomsten bron eerst op een buitenlands bedrijf met lagere vennootschapsbelasting binnen te laten komen en van daaruit gedeeltelijk als salaris op onze rekeningen. Het is natuurlijk wel zo dat we bepaalde kosten als onze auto, computers, etc willen kunnen aftrekken.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Let op met het incasseren van bedragen in de US met een US company!!

 

Het zou kunnen zijn dat je met je US Incorporation NIET mag handelen in de staat waar je adverteerd.. klinkt misschien een beetje vreemd maar dat is USA rechtspraak met dit soort Incorporations ;D kan ik niets aan doen.

 

Verder zou je dit inderdaad middels een Holding werkBV kunnen organiseren. Het maakt niet heel veel uit vanwaar je factureert. Meeste is toch BTW vrij.

 

En dan zijn er nog de legio mogelijkheden op dit gebied. Maar met haken en ogen ;)

 

 

Succes

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

Let op met het incasseren van bedragen in de US met een US company!!

Ik denk niet dat het een probleem is. We gebruiken Google AdSense en zij storten direct op mijn NL bankrekening. Jammer natuurlijk dat de dollar laag staat ten opzichte van de Euro.

 

De vraag is wat voor voordeel we eruit kunnen halen dat de inkomsten niet van een verblijf of activiteiten in Nederland afhankelijk zijn.

 

Een tweede vraag: ik lees dat de vennootschapsbelasting per 1 jan. 2007 mogelijk naar 26.9% en 20% gaat. Is dit correct? Wat is het gevolg dan voor onze constructie?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 65 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.