• 0

Help, welke prijs ga ik vragen voor mijn dienst?

Ik heb wat ruzie met mezelf welke prijs ik ga vragen voor mijn dienst.

Ik heb geprobeert eens te kijken naar de prijs van de toekomstige concurent. Daardoor is ook de "ruzie met mezelf" eigenlijk ontstaan.

Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik hier om een klein beetje hulp hierin vraag.

Het gaat om een bemiddelingsbureau zeg maar.

Nu zegt bureau 1, u kunt zich als klant inschrijven voor +/- 100 euro per jaar, ongeacht hoevaak u onze hulp inschakeld.(dus 1 malig, al heb je dat jaar 10 keer hulp nodig)

Wanneer u de kandidaat in dienst neemt, die wij voor u gevonden hebben, vragen wij u nog eens +/- 300 euro. (per keer)

Nu zegt bureau 2, u kunt zich inschrijven, kost helemaal niks.

Wanneer u de kandidaat in dienst neemt, die wij voor u gevonden hebben, betaald u ons +/- 1000 euro.

Wanneer u onze hulp halverwege niet meer nodig hebt, omdat u zelf al iemand gevonden hebt bv, dan betaald u ons toch nog 500 euro.

Nu wilde ik er van maken:

Per keer dat u onze hulp inschakeld betaald u 50 euro.(dus per vacature)

Wanneer u de kandidaat in dienst neemt, die wij voor u gevonden hebben, betaald u ons 100 euro.

Bedrijf 1 en 2 doen het allebei anders, maar zitten qua prijs ook niet bij elkaar in de buurt.

Nu is mijn vraag,

-hoe kijken jullie naar mijn eigen idee?

-zouden jullie het anders doen, of misschien de prijzen die ik in gedachten heb anders?

- of...

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

• 0

Ik zou nooit zover onder je concurrenten gaan zitten. Het zou bij mij vraagtekens oproepen als opdrachtgever zijnde.

Vergeet niet dat in je prijs je bedrijfskosten, inkomstenbelasting, BTW en loon zitten en je dus wel heel veel klanten zal moeten zien te trekken wil je daar een inkomen uit kunnen halen.

• 0

Zijn dit fictieve bedragen, of zijn dit de echte bedragen waarover je zit na te denken? Gezien je andere topics vraag ik me sterk af of je je niet met enorm opgeschaalde, grote bedrijven zit te vergelijken? Zij kunnen met een lage prijs massa halen, maar als ik je berichten zo lees ga je dat nooit redden. Dit soort bedragen vormen dan echt geen gezonde basis onder een levensvatbaar bedrijf.

Als een grote partij een laag bedrag vraagt, dan doen ze dat omdat ze daarmee volume (dus grote aantallen) kunnen behalen. Als je dat niet kunt, dan is concurreren op prijs levensgevaarlijk. Je hebt namelijk, zoals Adinda ook al aangeeft, te maken met een hoop kosten, en die moet je er wel uit kunnen halen.

• 0

Heb je inzicht in hoe je bedrijfsproces er uit gaat zien? Met andere woorden, weet je hoeveel tijd het je gaat kosten om

- je database met kandidaten te vullen (dus je website onderhouden, CVs lezen, misschien mensen op gesprek roepen voor een kennismaking, je CRM systeem bijhouden met wat je over kandidaten te weten komt)

- klanten te werven (acquisitie, kennismaking, offerte, langsgaan, koffie met ze drinken etc)

- een match te genereren (hoe lang heb je nodig om een kandidaat te selecteren en voor te stellen, deze met opdrachtgever te bespreken, misschien nieuwe kandidaten aanbrengen als er in eerste instantie geen match is)

En dit is slechts je tijdsbesteding, welke andere kosten maak je voor je bedrijfsvoering, je computerspul, je administratie, je verzekeringen de hele mikak.

En, wat is je slaginspercentage, in hoeveel van de hoeveel keer slaag jij er in een match te maken? Je klanten zullen vast niet alleen bij jou een zoekopdracht uitzetten, dus je zult per vacature kunnen winnen of verliezen. Dus je moet veel matches maken, maar ze zullen niet allemaal centjes op de bank brengen.

Dus.....je wilt dat alles voor een paar tientjes doen, zodat je a) kunt leven, b) lol hebt en c) een buffer op kunt bouwen als het eens een tijdje niet lekker loopt?

Kijk eens naar je cijfers. €50 per opdracht, is dat kostendekkend als je geen match weet te maken? Stel je gaat uit van een (schamel, want je moet hier nog belastingen etc over betalen) uurtarrief van €25, dan kan je dus twee uur per opdracht besteden. En dan moet je nog winst gaan maken, en dat moet uit die €100 komen (die je in veel gevallen niet zult krijgen omdat je slaginspercentage veel lager zal zijn dan je denkt).

Heb je berekend hoeveel opdrachten je moet doen, hoeveel interviews je moet plegen, hoeveel gepoogde en geslaagde matches je moet maken om alleen al break even te spelen?

Hmmm......

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

• 0

Haha, hmmm... zo zit ik ook ;D

Ik wil hier graag antwoord op proberen te geven.

Wanneer ik over de banen zou praten, denk ik dat ik te ingewikkeld ga zijn, dus ik neem even een totaal ander voorbeeld, maar het idee blijft het zelfde.

Je voetbalt al een aantal jaartjes. Dit vind je erg leuk en dus wil je er je beroep van maken. Nu kun je bv gaan werken bij de plaatselijke kleine voetbalclub als trainer, maar dat kan ook uitlopen tot het willen/kunnen werken bij bv Johan Cruijf. (Johan Cruijf kennen we wel he?)

De bedrijven/banen lopen dus uit van gewoontjes, totaan groter/bekender/gewilder zeg maar.

Bureau 2, gut hoe leg ik dat uit. De prijs voelt mij als wat te hoog.

De vacatures voelen mij als wat er toevallig aanklopt.

Dus eigenlijk, wat hoge prijs -> lastig klanten binnen te halen. Lijkt mij dan ook moeilijk de juiste werknemer erbij te vinden.

Ik wil absoluut niemand af kraken, maar ik heb gewoon niet het idee, dat dit het voor mij is zeg maar.

Bureau 1 zie je regelmatig vacatures terug van de gemiddelde totaan grotere/bekendere/gewildere bedrijven/banen. Ik ga niet zeggen dat het zo is, maar ik denk dat zij zich ook wel proberen te richten op de wat "luxere" klant.

Nu is het voor de werkzoekende leuk en interessant om de vacatures te bekijken en eventueel in te schrijven.

Wat ik wel een tikkeltje mis is dan weer de simpele baan voor de simpele werkzoekende, want die zijn er natuurlijk ook.

Ikzelf wil graag van de simpele tot de luxere zeg maar, kunnen helpen.

Dus mijn prijzen moeten ook geschikt en interresant zijn voor de simpele klant, als u begrijpt wat ik bedoel.

Om antwoord te geven op Jeroen, vraag ik me sterk af of je je niet met enorm opgeschaalde, grote bedrijven zit te vergelijken?

Nou, het had idd handig geweest als ik meer bedrijven had om mezelf te helpen tot een leuke prijs te komen, maar helaas...

Vandaar ook dat ik het niet gemakkelijk vind en hulp zoek.

• 0

Ik hoop niet dat ik al te vervelend ben, maar ik stoei er nog steeds mee.

Ik heb een paar gedachtens die ik graag hier op schrijf en jullie reactie daarop hoop te mogen lezen.

- Naar mijn mening draait bureautje 1 aardig goed. Uiteraard zie je daar klanten waarvan je denkt, potverdorie als ik die zelf ook eens binnen zou kunnen halen. Maar waarom zou een klant zeggen, ach ik ga eens met een ander bureau in zee, lijkt me wel eens gezellig :-\

Mijn prijs, ik ben bang dat wanneer ik te hoog ga zitten, ik het mezelf moeilijk maak klanten binnen te halen. Of dat nu nieuwe zijn, of klanten van de ander.

Bv inschrijf 120 en in dienst 200.(beide ex btw)

- Een ander iets wat me ook bezig houd. De kosten, wanneer de klant iemand via mij in dienst neemt.

Ik zie het al helemaal gaan dat de klant mij na de proefperiode probeert wijs te maken dat de kandidaat niet in dienst is genomen, maar dat stiekem wel heeft gedaan. Controleer dat maar eens als je klant uit friesland komt en jij uit limburg bv. (zie ik iets over het hoofd en is dat wel te controleren?)

• 0

Ikzelf wil graag van de simpele tot de luxere zeg maar, kunnen helpen.

Dus mijn prijzen moeten ook geschikt en interresant zijn voor de simpele klant, als u begrijpt wat ik bedoel.

Volgens mij een pricing denkfout...

"Ik verkoop Mercedessen, maar voor de prijs van een 2ehands Lada-- minder koopkrachtige klanten moeten ook een Mercedes kunnen kopen bij ons."

De indruk die ik van je krijg is "wazig". Om in de branche die je beschrijft te kunnen slagen zul je heel helder moeten zijn, in je communicatie en in je aanbod en je scope zal tamelijk smal moeten zijn verwacht ik.

Kijk niet alleen naar het tarief van je concullega's maar vraag je ook af wat het niveau is van je eigen dienstverlening en welke prijs daar bij past.

Er hangt ook nog een smak contractueel werk aan vast -- dat is waar je nu tegenaanloopt met het 'controleerbaarheid'-verhaal.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar