• 0

Internetdienst - van betaald naar gratis

Een goedemiddag,

Een tijd geleden heb ik een site laten maken waarvoor men in eerste instantie zou moeten betalen om er gebruik van te kunnen maken.

Helaas loopt het op dit moment niet zoals ik verwacht had,en aangezien de site er nu toch al is,wil ik de dienst volledig gratis aanbieden.

Echter wil ik nu uiteraard met zo weinig mogelijk kosten het grote publiek laten weten dat men gratis gebruik kan maken.

Hoe ga ik dit aanpakken?

Het gaat om www.vacaturetopper.nl

Groeten, Ronald

[titel verduidelijkt - mod]

Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7851-internetdienst-van-betaald-naar-gratis/
Delen op andere sites

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

• 0

We kunnen wel een museum maken van mislukte/mislukkende vacature-sites. Zie ook eerdere discussies, zoals deze en deze.

Er is vast nog wel een gaatje in deze markt waar niemand aan gedacht heeft, maar bij zulke sites gaat het erom vraag een aanbod bij mekaar te brengen - en dan krijg je te maken met de kip/ei-kwestie.

Heb je geen vacatures dan ben je niet interessant voor werkzoekenden, en heb je geen werkzoekenden dan ben je niet interessant voor baangevers. Zelfs gratis is nog te duur als de kosten (tijd) voor het plaatsen van een oproep onvoldoende respons oplevert. Het lijkt dan ook logisch om een niche op te zoeken en voor die doelgroep (werkgevers/werknemers) extra aantrekkelijk te worden.

We hebben hier op het forum een paar voorbeelden van regionale vacaturesites, en dan zit je dus in het vaarwater van Wegener. Dat is een grote concurrent, dus als je niet een duidelijk voordeel biedt dan trek je al snel aan het kortste end. Regionaal segmenteren lijkt geen slimme keuze. Misschien is sectoraal beter. Horeca, gezondheidszorg, retail...

En dan? Site aantrekkelijk maken met vakgerichte newsfeeds. Een banenblog/joblog* toevoegen. Banneren op vaksites. Google Adwords. Etc.

Is dat geen goed idee: onderdak bieden aan werkelozen die zich presenteren in de vorm van een joblog? Een marktplaats voor open sollicitaties?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

• 0

Idee: duaal studenten (HBO). die zoeken een baan voor een werk periode, dit is dan ook geen stage plek, maar een baan voor minimaal 4 dagen per week in de richting van hun studie. misschien kan je deze mensen zich laten inschrijven? dan heb je ten minste een kip (over kippen en eiren gesproken) :)

I am not that dutch, you know...

• 0

Over die studenten: duaal studenten moeten een baan hebben voor hun studieperiode. De meeste studenten die bij mij in de klas zitten weten niet eens waar ze moeten beginnen met zoeken (ik ook niet eerlijk gezegd, ik ben niet alleen een student maar ook nog eens een buitenlander wat niet altijd zo snel geacepteerd wordt al werk ik hard, maar dat is weer wat anders). Deze mensen kan je vrij makkelijk bereiken: reclame op school intensief 2 keer per jaar, een paar mnd voordat de werkperiodes beginnen. De werkperiodes beginnen in juli en in februari. De scholen willen meestal "helpen" (vrij passief helpen, niet echt een baan aanbieden of helpen met zoeken maar in het algemeen steunen) met het vinden van een werkplek, dus ik vermoed dat je makkelijk ook in de schooltijdschrift kan komen (gratis?) met een leuk verhaaltje over je site. Er zijn ook vershillende manieren hoe je jezelf kan ondersheiden, maar dat is weer een ander verhaal. ;) Succes!

I am not that dutch, you know...

• 0

De meeste studenten die bij mij in de klas zitten weten niet eens waar ze moeten beginnen met zoeken

Wat is dat toch voor een uitgangspunt! Je gaat toch geen baan zoeken?

Als student begin je toch met hetgeen je op dat moment enigszins boeit, induikt mensen over spreekt en uiteindelijk meestal automatisch (althans dat is mijn ervaring) iets te doen krijgt waar je vast in kunt bijten. En met een beetje massel krijg je daar ook nog wat geld voor.

Maar als je al begint met een baan zoeken en dan nog niet eens weet waar te zoeken! De tranen schieten een beetje in mijn ogen :'(

Laatste belde er ook iemand. "Heeft u nog een vakature?" NEEE!! Wel een bureau vol mogelijkheden!

Perry

• 0

Het kip/ ei verhaal is inderdad moeilijk, ik ben nauw betrokken bij een vacature georienteerde website die van model is veranderd omdat het hardcore vacature model heel zwaar is om geld mee te verdienen.

Wat er nog mist in die branche is een goede vertical search. Dus als je programmeer-power in huis hebt (hoewel je zegt: laten bouwen, dus dat is misschien lastig), maak een eigen zoekmachine die vacatures van websites van bedrijven plukt en bied die aan.

Gratis

Geld online verdienen is bijna omogelijk zonder traffic. Creeer dus eerst kwaliteit content en ga dan op basis van je traffic partnerships aan. En zoals hierboven staat, probeer je op een niche te richten, dan maak je al meer kans.

Usarchy is mijn weblog over usability en online marketing.

• 0

Beste Ronald,

Ik heb via dit forum begrepen dat jij degene bent die de site Vacaturetopper.nl heeft opgezet. Allereerst wil ik zeggen dat het plaatsen van vacatures op een goede manier is opgezet. Wij zijn een onderneming die bij jou een proefabonnement hebben gehad. Maar.....

We hebben ontdekt dat de site niet meer actueel is en uitgeschreven is uit het handelsregister. Dat is niet het probleem, maar het probleem is dat onze vacatures er nog steeds op staan, ook de niet actuele. Die willen wij natuurlijk verwijderen. Wij hebben ook niets gehoord van een afmelding of iets in die trant. Graag wil ik zo snel mogelijk met je in contact komen betreffende dit probleem en blijkbaar is dit de enige manier, omdat er verder geen telefoonnummer bekend is. Ik begreep dat je nog wel door had willen gaan met de site, maar dat is waarschijnlijk niet gelukt, jammer.

Wij willen graag actuele vacatures op sites en dit is niet echt goede reclame voor onze naam, dus ik hoor heel graag, heel snel een reactie van je.

m.vr.gr. Danielle

• 0

Beste Ronald,

Ik heb via dit forum begrepen dat jij degene bent die de site Vacaturetopper.nl heeft opgezet. Allereerst wil ik zeggen dat het plaatsen van vacatures op een goede manier is opgezet. Wij zijn een onderneming die bij jou een proefabonnement hebben gehad. Maar.....

We hebben ontdekt dat de site niet meer actueel is en uitgeschreven is uit het handelsregister. Dat is niet het probleem, maar het probleem is dat onze vacatures er nog steeds op staan, ook de niet actuele. Die willen wij natuurlijk verwijderen. Wij hebben ook niets gehoord van een afmelding of iets in die trant. Graag wil ik zo snel mogelijk met je in contact komen betreffende dit probleem en blijkbaar is dit de enige manier, omdat er verder geen telefoonnummer bekend is. Ik begreep dat je nog wel door had willen gaan met de site, maar dat is waarschijnlijk niet gelukt, jammer.

Wij willen graag actuele vacatures op sites en dit is niet echt goede reclame voor onze naam, dus ik hoor heel graag, heel snel een reactie van je.

m.vr.gr. Danielle

Hmmmm... niet erg netjes... Een beetje mosterd na de maaltijd wellicht, maar wees helder richting je klanten.. Niet dat bereiken wat je wilt is nooit leuk, maar op deze wijze loop je in ieder geval een klant voor je nieuwe dienst mis.

• 0

Inmiddels een nieuwe naam omdat ik de login van de oude kwijt ben, en mijn planet mail adres is inderdaad niet meer actief.

Ik ga deze week nog alle vacatures van de site halen, mijn excuses voor dit ongemak.

Ik ben bij deze wel blij dat ik nog eens op higherlevel langskwam!

Ik ga het rechtzetten.

Ronald

20-10-06 / 22.00

Ik heb zojuist alle vacatures van de site verwijdert.

Nogmaals mijn excuses.

Ronald

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar