• 0

Onderhouds Schilder Wil Starten

Dag mensen goedenavond ik ben nieuw op dit forum en hoop de nodige adviezen van u allen te krijgen.

Ik ben Jeroen Roos word dit jaar 30 en sta te trappelen om mijn eigen eenmanszaak te beginnnen in de HuisSchilder Brance.

 

Uiteraard heb ik al erg veel gelezen erover en gedaan,maar sommige dingen zou ik iets meer duidelijkheid over willen geven.

 

Om te beginnen zit ik met het eerste probleem....hoe kom ik aan klanten want die heb ik nog niet?

Kan ik eenvoudig starten zonder startkapitaal?

 

Ik heb zeker nog meer vragen maar ik wacht eerst dit even af

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Ja dat klopt.

 

Er zijn heel bedrijven die hun eigen naam gebruiken.

Dat heb ik in het begin ook gedaan.

 

Ik heb een dochter ( sandra) en een zoon (patrick), ik had hun naam

samengevoegd tot Pasandra Couriers.

 

Nu heb ik 5 jaar terug mijn naam veranderd in Basic Delivery Express

Ik heb eeb Internationaal tintje aangegeven.

 

Link naar reactie
  • 0

Voorlopig even een laatste vraag ik wil binnenkort(volgende week)een gesprek aanvragen met een boekhouder\accountent is daar een checklist voor welke dingen worden er dan gevraagd en welke punten worden dan vergeten?

 

En zou graag willen weten welke jullie het best vinden van deze 2 bedrijfsnamen en ook graag waarom

 

True Collors Schilderwerken

High Quality Schilderwerken

 

laat maar even weten

Link naar reactie
  • 0

True collors schilderwerken

 

Maar je kan ook schrijven: True Colours Schilderwerken

 

Je kan in je logo, dan een regenboog gebruiken.

 

bv. Je naam zwart en de regenboog er doorheen als een ovaal..

 

Als je in de toekomst ook visitikaartjes wil maken, kijk eens op

 

www.vistaprint.nl ,hier betaal je slechts verzendkosten.

Je kan uit heleboel soorten kiezen.

 

prettig weekend.

 

Sietse

Link naar reactie
  • 0

 

True Collors Schilderwerken

High Quality Schilderwerken

 

laat maar even weten

Haal voor je bedrijfsnaam even je naam door de spellingscontrole: collors moet zijn colors or colours.

 

Snuffel ook eens op www.kvk.nl, download het starterspakket en verdiep je voordat je start in de belangrijkste aspecten.

 

Succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0

Er is een groot tekort aan schilders, dus het zal niet heel moeilijk zijn om aan klanten te komen. Nu is het alleen niet zo'n hele goed tijd om te beginnen, de meeste schilders hebben het gedurende de wintermaanden niet zo druk. Alhoewel er natuurlijk ook bij mensen binnen geschilderd moet worden.

 

Dat, en je kunt voor de winter een vaste klus zoeken die misschien minder betaalt maar wel zeker is. Mijn grootvader was huisschilder, in de avonduren maakte hij mooie schilderijen, het hele jaar had hij zijn vaste klantenkring en in de wintermaanden werkte hij ook wel op paleis het Loo. Dat was minder, want omdat het een eer was om voor het koninklijk huis te werken verdiende je daar een stuk minder. Maar beter dan niks. Zodra het weer lente werd, had hij zijn klanten weer.

Hij heeft ook een blauwe maandag voor Bart van der Leck gewerkt.

 

dagdag

10

 

Link naar reactie
  • 0

Laat staan ik vraag bv een uurloon van 25 euro(concurerende prijs om klanten te werven)en ik werk ongeveer 8 uur per dag dat zou dus inhouden dat ik 200euro per dag verdien dus 1000 in de week en dus 4000 per 4 weken.

 

Nou denk ik dat ik dan 2000 weg moet zetten voor belasting

Dan hou geef ik mezelf loon bv 1300.

dat houd in dat ik dan maar 700 euro over houd voor

 

Je gaat hiervan uit dat je alle 8 uur werk kunt declareren, dag in dag uit. En als je nou eens een magere maand hebt, dan heb je wel erg weinig over. De uurlonen van concurrende schilders lijken misschien hoog, maar je hebt altijd uren die je wel moet maken maar die je niet aan de klant kan doorberekenen. Als ik een schilder zou inhuren ga ik geen 25 eu/uur betalen als die rondrijdt in zijn nieuwe 8) bus.

 

Je moet bekijken hoeveel uren je per week of maand gemiddeld kan declareren. Je hebt drukke weken en weken minder werk. Als starter heb je het in het begin natuurlijk altijd moeilijk, maar als je te weinig vraagt voor je diensten dan kan dat ook leiden tot een ongezond bedrijf.

 

Wat je bijvoorbeeld zou kunnen doen is een 'normaal' uurloon hanteren. Bel eens wat concullega's op en vraag wat hun tarief is (kan bijvoorbeeld als je als 'klant' belt). Daarna kun je pakketen aanbieden:

 

- binnenschilderwerk in de maand februari: eerste 3 uur half tarief

- bij schilderwerk boven de 10 uur, 2 uur dienst XX met een korting van 10%

- totaal pakket winterklaar maken

 

Laat die pakketen veranderen en stel mensen hiervan op de hoogte door flyers rond te brengen. Dan zorg je ervoor dat mensen eens per 2 maanden op de hoogte worden gebracht van je activiteiten. En je hebt op deze manier wel een uurloon wat 'gezond' is voor je bedrijf.

 

Succes!

Moversys en offshoring

Moversys en octrooirecherche

Moversys en Sprout Start

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Als je in Google 'ready made logo' intypt, krijg je veel sites waar je 'voor weinig' (je hebt ze al vanaf ongeveer 50 dollar) een kant en klaar en best profi uitziend logo kunt kopen, bijvoorbeeld:

 

http://www.logo-togo.com/ en http://www.gyanart.com

 

Wat betreft je prijsstelling; ik zou inderdaad niet te laag gaan zitten. Zeker als je zoals je eerder zei

Gewoon op en top schilderwerk.
wilt gaan leveren. Dan wordt het ook een beetje ongeloofwaardig als je een te lage prijs gaat berekenen. Mensen moeten jou niet willen nemen vanwege de prijs, maar vanwege de kwaliteit die je levert en de professionaliteit die je uitstraalt. Als ze goedkoop willen, dan moeten ze het zelf doen of een of andere beunhaas nemen. Toch?

 

En ik denk ook niet dat je in uurtarieven moet gaan denken, klanten verwachten van jou toch gewoon vooraf een totaalprijs voor hun huis?

 

Ik denk dat je eerder moet denken aan meters en 'moeilijkheidsgraad'. Hoeveel meter sauswerk, hoeveel houtwerk moet er geschilderd worden, etc...? Moet het houtwerk in hoogglans (duurder) of mat? Is het een raam waar je makkelijk bij kunt of moet je er 'halsbrekende capriolen' voor uithalen? Is het schilderwerk in een bestaand huis waar al het meubilair afgedekt moet worden, of is het in een nieuwbouwhuis, waar je niet zo hoeft op te letten? Etc... Er zijn trouwens ook hele berekenprogramma's te krijgen (die vooral door grote schildersbedrijven worden gebruikt).

 

Misschien dat je ook wel een uurtarief in je achterhoofd kunt houden en vervolgens een inschatting kunt maken van de tijd dat je er verwacht mee bezig te zijn. Bijvoorbeeld, je neemt een uurtarief van 30 euro, je denkt dat je er zo en zo lang mee bezig bent en vervolgens komt daar een totaalprijs voor de klant uitrollen.

 

Maar als je op je factuur alle uren gaat zetten (ik weet niet of je dat wilde gaan doen eigenlijk?), krijg je wat Rumour al aangaf, dat klanten vinden dat je te lang hebt zitten lunchen ofzo... Veel gezeur dus. En het is volgens mij ook niet echt gebruikelijk in de schilders 'buzinezz'.

Link naar reactie
  • 0

Wat een hulp zeg het houd niet op,

 

ik wil dus een 2ehands busje kopen van rond de 10000euro EX,

Wat is een verstandige lease vorm en hoelang is een gunstige looptijd en wat voor maandbedrag hangt daar aan vast...

 

Ik heb geen startkapitaal,

 

Bedankt

Link naar reactie
  • 0

Vind die 10.000 nog een hoop geld. Ik zou als ik dan toch moest lenen, het bedrag zo laag mogenlijk willen houden eerst maar eens een paar jaartjes draaien.

Neem zo'n seat ( caddy model ) ik denk dat je voor 5000 best een leuk dingetje kan hebben.

 

Zelf ben ik sinds 2003 bezig in de zonwering en rolluiken wat dus ook erg seizoen gebonden is, en ik zit nu dit bericht te typen in plaats van een zonnescherm op te hangen.

Houd er aub rekening mee dat de eerste winters zwaar zullen zijn zekers voor ons seizoen's werkers. Je kan dan ook beter elke cent sparen in plaats van jezelf gelijk 1300 te betalen

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Zelf ben ik sinds 2003 bezig in de zonwering en rolluiken wat dus ook erg seizoen gebonden is, en ik zit nu dit bericht te typen in plaats van een zonnescherm op te hangen.

 

Misschien kun je wat meer je neven-activiteiten toelichten als het seizoen er niet naar is zodat jeroni hier een idee van krijgen.

Doe je bijvoorbeeld (uitzend)werk, heb je een goede zomer achter de rug, heb je een partner die bijspringt, pre-fabriceer je rolluiken als het buiten <5 graden Celsius is, etc...

Moversys en offshoring

Moversys en octrooirecherche

Moversys en Sprout Start

Link naar reactie
  • 0

Zo mensen daar ben ik weer eens,ik kom steeds wat verder nou heb ik de volgende vraag voor juliie,

 

Ik ben klaar met het maken van een logo en de bijpassende tekst voor de folder ik heb deze afgedrukt(zelf)op gewoon papier,maar ik wil natuurlijk keurig voor de dag komen en zo een vlut papiertje vind ik zelf nogal goedkoop staan als ik dat zo in mijn brievenbus zou krijgen,hebben jullie ideeen om dat netter aan te pakken,en hebben jullie ook enig idee hoe ver van te voren ik moet beginnen met het posten van de folders(ik strat 1JUNI)?

En zijn er nog meer dingen die ik kan doen om klanten te benaderen?

 

Bedankt weer

 

Link naar reactie
  • 0

Ik sta er echt van te kijken dat mensen met zo weinig ondernemers-kennis een eigen bedrijf willen beginnen.

Dat is toch vragen om moeilijkheden?

 

Als je al niet eens weet hoe je klanten moet krijgen en geen idee hebt van opbrengsten en kosten, waar begin je dan in hemelsnaam aan?

 

Doe niet zo naief en blijf dan gewoon lekker voor een baas werken en klus af en toe wat bij.

 

Link naar reactie
  • 0

Mensen hebben respect voor je benadering van het onderwerp "bedrijfsauto" en het is ook niet gezegd dat je jezelf in de nesten werkt door zo vast te blijven houden aan zo'n investering, maar het dwingt respect bij me af dat alle professionals, experts en collega's hier je zo blijven helpen terwijl je zo ......eigenwijs bent :)

 

Je wordt hier stapje voor stapje door alle beginnersvragen heengeloodsd, dat vind ik nogal wat. Zou het uitmaken in hoeverre je het serieus neemt als het je € 175 per uur zou kosten om te horen te krijgen dat je in jouw situatie beter niet meteen zo'n investering kan doen? Ik herinner me ook een post over je verantwoordelijkheden voor je gezin-- ALS je al ergens de risico's kan minimaliseren doe dit dan ook, zodat je straks niet met je kinderen (?) onder je arm elders je toevlucht hoeft te zoeken omdat je je financiële verplichtingen niet kan voldoen. Je zult het in het begin waarschijnlijk gewoon even moeten hebben van je kwaliteiten als schilder en niet zozeer van je gepimpte schildersbusje ;)

 

Je moet het uiteindelijk zèlf weten, maar wat zou het sneu zijn als je over een jaar weer op dit forum aan het handje moet worden meegenomen door een faillisementsprocedure...

 

 

Link naar reactie
  • 0

Wat een harde reacties opeens waar heb ik dat aan verdient?

 

 

Ik weet donders goed wat ik aan het doen ben heb alles keurig op een rijtje ,heb een ondernemingsplan gemaakt het enige punt is dat ik wil weten hoe ik het beste klanten kan werven,en jah in het het begin was ik onzeker maar volgens mij is dat normaal,en wat betreft die bedrijfsauto dat is gewoon mijn keus om nieuw te rijden,de nieuwe auto kost mij maximaal 200 euro per maand en daar zit de wegenbelasting bij in alleen de verzekering komt daar nog bij,de boekhouder vond dit een verstandige keus,en het maandbedrag was ook keurig vertelde hij,dus eigenwijs wil ik het niet noemen.

 

Maar goed als er mensen op dit forum zijn die daar anders over denken dan is dat ook prima hoor,

 

Waarom is het verkeerd dat ik alles kwa kosten\uurloon en dat soort zaken op een rijtje heb,maar alleen nog niet precies weet hoe ik het beste kan adverteren op korte\lange termijn?

Naief!!!

Ik vind van niet,

Link naar reactie
  • 0

Nou hier dan een berekening die hopelijk wat duidelijkheid schept:

Trouwens mijn pa heeft ook een schildersbedrijf een eenmanszaak die draait al 10 jaar perfect,mischien dat we in de toekomst elkaar gaan helpen maar dat is niet de opzet waarom ik voor mijzelf ga werken.

maar goed hier zijn mijn kosten voor straks

 

Lening 7000 euro(aanbetaling voor de bedrijfs auto en bedrijfs benodigdheden reclame en zo nog wat zaken)Kosten zullen bedragen rond 200 euro per maand(geschat)

 

Daarbij moet ik aan vaste lasten voor de auto betalen 200 euro afbetaling(inclusief wegenbelasting)verzekering ongeveer 600 per jaar dus ongeveer 50 euro per maand

TOTAAL 250

 

Nog niet bekend is mijn verzkeringen die ik nodig heb straks maar als ik denk niet meer als 100 euro per maand kwijt te zijn

Kosten boekhouder niet meer als 150 per maand TOTAAL 250

 

(daarbuiten heb ik een bedrag van rond de 5000 euro startkapitaal achter de hand dit ga ik gebruiken voor briefpapier\visite kaartjes en de rest gaat apart voor regendagen tegenslagen en dat soort zaken)

 

Dat houd dus in dat mijn maandlast voor de zaak rond de 700 euro(geschat)

 

Nou zegt mijn pa met zijn ervaring als je een uurloon rekent van ongeveer 32 euro en ervan uitgaand dat je ongeveer 7 uur per dag werkt soms langer soms minder dan is dat 35 uur in de week dus zo een 1100 euro.Per maand dus ongeveer 4500 euro hij zegt als ik de helft wegzet voor al mijn kosten inclusief lening en dergelijke en voor de btw,ik dan netjes/ruim aan het rekenen ben dit houd dus in dat ik 2200 over heb,van die 2200 heb ik ongeveer 1400 euro nodig voor mijzelf als loon en dan heb ik nog 700 over als extra voor de zakenrekening,dit is volgens mij een keurig nette berekening lijkt mij?

Link naar reactie
  • 0

Begrijp ik het goed dat je een onderhoudsvrije auto koopt ?

200 euro per maand is errug weinig, ik rij met een volledig afgeschreven bus rond, en 200 per maand ben ik gewoon kwijt aan vaste en variabele kosten.

 

Ik heb mijn twijfels over de declarabele uren, ga je nu op urenbasis aan de slag of op basis van aangenomen werk.?

In het laatste geval, heb je al vaker offertes gemaakt, en hoe sprong je daar uit op basis van nacalculatie ?

 

Een week mag dan misschien uit 40 werkuren bestaan, maar je zult niet altijd een heel woonhuis hebben waar je precies een week mee volmaakt.

Schrijf voor de gein nu eens van een aantal weken op hoeveel uur je daadwerkelijk aan een klant door kan rekenen.

En probeer eens terug te berederneren hoevel onwerkbare (ondeclarabele) uren je zo door het jaar heen hebt.

 

Bedenk ook ens hoe je met materialen omgaat, zit een eventuele stijger bij de uurprijs in, of ga je die apart berekenen.

Link naar reactie
  • 0

Over die zaken heb ik ook nagedacht de eerste periode bereken ik de steiger huur door aan de klant,

ik ga hoofdzakelijk aannemnen in plaats van per uur,maar heb aan de hand daarvan wel even een uurloon berekent,en werk inschatten is geen punt voor mij bij mijn huidige baas is dat ook geen punt.

 

Maar wat vind je van de berekening moet toch goed te doen zijn of niet?

En wat de onderhoudskoten voor de auto deze waren niet meegerekent,als ik daar maximaal 50 euro per maand voor uittrek zit ik ook wel netjes denk ik dus dan kom ik om en nabij de 750 euro per maand vaste lasten

Link naar reactie
  • 0

Verzekeringen 100 Euro per maand ???

 

Je gaat je dus niet verzekeren voor rechtbijstand? Wat doe je dan indien 1 van je klanten je een proces aandoet omdat die vind dat je slecht werk hebt geleverd? Je gaat je niet verzekeren tegen arbeidsongeschiktheid? Wat doe je dan als je van een trapje valt en je been breekt, hoe lang houd je bedrijf het dan uit? ???

 

Ik kan er niet bij dat je perse een nieuwe auto wilt rijden, en niet van mensen aan wil nemen dat het wel eens veel voordeliger kan zijn om een goede tweedehands te kopen. Nieuw is altijd duurder, helemaal als je je afschrijving meerekent....op het moment dat je de auto uit de showroom rijd is ie al 20% minder waard geworden :o

 

Autoverzekering 600 Euro per jaar? Hoeveel no-claim heb je al opgebouwd dan? Hou je er rekening mee dat je een nieuwe bus wel all-risk moet verzekeren....

 

Volgens mij onderschat je al je kosten zwaar en zal je straks tegen een muur aanlopen als de rekeningen binnenstromen!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 80 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.