Bol Geplaatst: 30 januari 2006 Bol 39 1 Geplaatst: 30 januari 2006 15 april 1996 begon ik een eigen onderneming. Het vervaardigen van Interieur op maat, voor horeca en winkels. Op dit moment is het de eerste keer dat mijn zaak geen continuiteit krijgt. Ik heb altijd mijn werk binnen gekregen via mond tot mond reclame. Wat kan een andere goede weg zijn? Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7902-anders-dan-mond-tot-mond-reclame/ Delen op andere sites More sharing options...
0 Pjoter Geplaatst: 30 januari 2006 Pjoter 60 0 Geplaatst: 30 januari 2006 Ik zou eerst andere mogelijke redenen uitsluiten. Het is immers ook mogelijk dat de markt veranderd is en de producten van de onderneming niet meeveranderd zijn. De kans dat iets anders dan reclame de oorzaak is van het uitblijven van continuiteit is groter schat ik zo. Waarom zou deze zich immers niet voortzetten als de (potentiele) klanten het product nog steeds aantrekkelijk vinden. gr. Peter Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7902-anders-dan-mond-tot-mond-reclame/#findComment-79501 Delen op andere sites More sharing options...
0 Bol Geplaatst: 30 januari 2006 Auteur Bol 39 1 Geplaatst: 30 januari 2006 Mijn werkzaamheden bestaan uit het ontwerpen en het vervaardigen van stoelen, banken, tafels, barren, kasten enz. elk nieuw project ontwerp ik anders met gebruik van altijd verschillende materialen. De klant komt met een idee/stijl en ik werk het uit tot een duidelijk plaatje. Ik denk in dit geval, dat ik vrij exclusief ben in tegenstelling tot mijn concurenten. op de markt kan alles gekocht worden natuurlijk, zoals standaard stoelen en tafels enz. maar mijn klanten willen iets speciaals. iets wat niemand anders heeft. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7902-anders-dan-mond-tot-mond-reclame/#findComment-79505 Delen op andere sites More sharing options...
0 Pjoter Geplaatst: 30 januari 2006 Pjoter 60 0 Geplaatst: 30 januari 2006 Toch loopt de vraag terug... Misschien geven steeds meer klanten de voorkeur aan standaard (goedkopere) zaken. Ik begrijp je punt, maar het is wel raar dat dat nu geval is zelfs als je als 1 van de weinigen iets exclusief aanbiedt. gr. Peter Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7902-anders-dan-mond-tot-mond-reclame/#findComment-79508 Delen op andere sites More sharing options...
0 Bol Geplaatst: 30 januari 2006 Auteur Bol 39 1 Geplaatst: 30 januari 2006 ik heb de markt nog niet onderzocht, maar misschen dat het de tijd van het jaar is. je zou denken, als je tien jaar bezig bent, wel zou weten hoe het zit. ieder geval bedankt! Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7902-anders-dan-mond-tot-mond-reclame/#findComment-79513 Delen op andere sites More sharing options...
0 TwaBla Geplaatst: 30 januari 2006 TwaBla 22,7k 6 1426 Geplaatst: 30 januari 2006 Mond-tot-mond is een prachtig fenomeen. Dat begint bij één zeer tevreden klant die je werk aanbeveelt aan anderen en je waarschijnlijk neeneemt naar nieuwe projecten. Je bouwt een groeiend netwerk op, en business komt als-vanzelf binnen. Waarschijnlijk kun je de verspreiding van dat virus zelfs in een schema weergeven. Dan wordt wellicht ook zichtbaar waar en wanneer en mogelijk zelfs waarom de verspreiding haperde. Een verschil van mening met een belangrijke opdrachtgever? Tijdgebrek? Stijgende kosten? Dalende investeringen? Nieuwe concurrentie? Het kan een tijdelijk fenomeen zijn, maar als ondernemer wil je niet afwachten tot het tij keert. Dus je moet initiatief nemen. Contact zoeken met opdrachtgevers die afgehaakt zijn, je relatienetwerk actief vernieuwen. En richt je niet alleen op het verleden, maar kijk ook eens wat breder. Misschien is het verstandig iets nieuws op te zetten in het verlengde van je huidige activiteiten. Verken de kantoormarkt bijvoorbeeld, want vaak worden directiekamers en vergaderruimtes op maat gemaakt. Snuffel eens aan stand- en evenementenbouw. Leg contact met bungalowparkbedrijven of themahotels. Open een blog over opmerkelijke zaken in de interieurmarkt, desnoods in het Duits of Engels als je daar ruimte voor expansie ziet. Blaas het virus weer nieuw leven in. Succes! ;) Hiep hiep hoera: honderd jaar A4 (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie) Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7902-anders-dan-mond-tot-mond-reclame/#findComment-79517 Delen op andere sites More sharing options...
0 Adinda Geplaatst: 30 januari 2006 Adinda 64 0 Geplaatst: 30 januari 2006 Wellicht kan je ( eenmalig?) voor interieur/lifestyle magazines ontwerpen. Ik zou het ze voorstellen ( eventueel al een impressie meesturen). Hierdoor krijg je ook bekendheid bij een specifieke groep ( de doelgroep van het magazine). Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7902-anders-dan-mond-tot-mond-reclame/#findComment-79536 Delen op andere sites More sharing options...
0 nonex.nl Geplaatst: 30 januari 2006 nonex.nl 3k 31 Geplaatst: 30 januari 2006 Koester je klantbestand: wat doe je aan relatiemanagement? Naast een kerstkaart, laat je vaker merken dat je aan ze denkt en ze je dierbaar zijn? Een bestaande klant meer verkopen is gemakkelijker dan een nieuwe klant vinden: je draait al zo'n tijd mee dat oude klanten van je zeker aan iets nieuws toe zouden moeten zijn, waaarom stuur je ze niet eens een herrinneringsmailing? Sterker nog: maak wat ruimte in je werkplaats vrij, zorg ervoor dat je een paar nieuwe producten klaar hebt staan om ze te showen, galangs de Sligro voorlekkere Tapas, en nodig ze in blokken van ca. 200 uit om eens te komen borrelen. Kunnen ze onderling wat babbelen, jij presenteert wat nieuws, en serveert lekkere hapjes. Je nodigter 200 uit, en er komen 40:hebje toch 40 interessante gesprekken, en je bent weer even in de herrinering van 200 mensen geweest. Interieurarchitect voor horeca,retail en hotel Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7902-anders-dan-mond-tot-mond-reclame/#findComment-79540 Delen op andere sites More sharing options...
0 Bol Geplaatst: 31 januari 2006 Auteur Bol 39 1 Geplaatst: 31 januari 2006 Dank voor het meedenken er zitten zeker goede sugesties tussen! mvg Paul Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7902-anders-dan-mond-tot-mond-reclame/#findComment-79589 Delen op andere sites More sharing options...
0 Eelco-de-Boer Geplaatst: 31 januari 2006 Eelco-de-Boer 84 0 Geplaatst: 31 januari 2006 Misschien ook een leuk idee om de pers op te zoeken voor een interview? Je maakt immers unieke, aparte producten. Maak foto's van alle producten en plaats deze op een website (misschien doe je dat al). Op deze manier zien (potentiële) klanten ook wat je kan / gemaakt hebt.. Succes ermee! Eelco De nieuwe Nederlandse Clickbank : www.paypro.nl sms-marketing toepassen in jouw organisatie? www.smsdistrict.nl e-mailmarketing toepassen? Verstuur gratis nieuwsbrieven via www.enormail.nl eBay PowerSeller worden? www.powerseller.nl Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7902-anders-dan-mond-tot-mond-reclame/#findComment-79644 Delen op andere sites More sharing options...
0 Sancho Panza Geplaatst: 31 januari 2006 Sancho Panza 277 53 Geplaatst: 31 januari 2006 Kijk om je heen, neem even wat afstand en vraag je af wat de gronden zijn geweest waarop je je eerste klanten hebt weten binnen te halen. De vraag is of die nog steeds aanwezig zijn in de huidige situatie en of er nu misschien hele andere zaken relevant zijn. Verder kan je, als je toch geen werk hebt, eens bij een paar winkels en horeca bedrijven naar binnen lopen om te vragen hoe ze dat doen met dat interieur. Het levert je in ieder geval een paar verhalen op die je kan meenemen in je overwegingen en misschien wel klanten.. Sancho is de realistische tegenhanger van de dromende Don Quichot, die reuzen zag in windmolens :: In zekere zin is Sancho een pragmaticus die met beide benen op de grond staat en Boerenslim. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7902-anders-dan-mond-tot-mond-reclame/#findComment-79693 Delen op andere sites More sharing options...
0 marketingcursus.nl Geplaatst: 1 februari 2006 marketingcursus.nl 60 1 Geplaatst: 1 februari 2006 Schrijf eens een promotieplannetje op papier met alle opties die jij kunt bedenken. En een duidelijke USP is noodzakelijk. Ik heb de indruk dat jij je in een niche markt bevindt, kansen genoeg om dan te scoren. Stuur anderes een pb naar mij als je er vragen over hebt. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7902-anders-dan-mond-tot-mond-reclame/#findComment-79712 Delen op andere sites More sharing options...
0 nonex.nl Geplaatst: 1 februari 2006 nonex.nl 3k 31 Geplaatst: 1 februari 2006 Schrijf eens een promotieplannetje op papier met alle opties die jij kunt bedenken. En een duidelijke USP is noodzakelijk. Ik heb de indruk dat jij je in een niche markt bevindt, kansen genoeg om dan te scoren. Stuur anderes een pb naar mij als je er vragen over hebt. Doe het maar via het forum, niet niet via pb's: dan heeft een ander niets aan de adviezen, en daar is Higherleveltoch juist een forum voor? Interieurarchitect voor horeca,retail en hotel Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7902-anders-dan-mond-tot-mond-reclame/#findComment-79739 Delen op andere sites More sharing options...
0 Bol Geplaatst: 2 februari 2006 Auteur Bol 39 1 Geplaatst: 2 februari 2006 Mooi is dit! :) Iedereen een eigen mening en met zijn allen komen we hier wel uit. dank jullie voor jullie adviezen. Groet Paul Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7902-anders-dan-mond-tot-mond-reclame/#findComment-79927 Delen op andere sites More sharing options...
0 dries Geplaatst: 5 februari 2006 dries 46 0 Geplaatst: 5 februari 2006 wat zaken om over na te denken: 1. zit je wel in het juiste marktsegment? horeca en winkels zullen vooral naar de preis kijken. 2. als je in het B2B segment wilt blijven is een modulaire bouwwijze handig. flexibel en goedkoop moet je zijn. minder maatwerk dus meer gaan standardiseren. ontwikkel je eigen systeem en ga de markt bewerken. 3. waarom ga je niet voor particulieren werken? evt. een steengoede architekt erbij halen. (nog beter, je bent het zelf!) 4. kun je een bouwsysteem ontwikkelen met b.v. speciale konstruktievoordelen en onderdelen, zodat de mensen sneller bij je terug komen (speciale konstrukties die voordelen hebben en afhankelijkheid scheppen) 5. bel al je klanten eens door en neem tijd voor een gesprek - nieuwe klanten winnen is 5x duurder dan oude behouden. Sukses! Andries van der Schaft Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7902-anders-dan-mond-tot-mond-reclame/#findComment-80129 Delen op andere sites More sharing options...
0 spoilt Geplaatst: 6 februari 2006 spoilt 2 0 Geplaatst: 6 februari 2006 @ Dries , goede tips , allemaal, ook de vorige ideeën. dat is de keiharde marketing kant. Hou het simpel, gebruik vriendleijke taal en laat het ook gewoon low-budget lijken, dit is je kracht op dit moment. Kopieer die a4tjes en zet een kleine speurder, roep het in je vriendenkring, mond op mond is krachtig. Een goed verzorgde huisstijl hoeft ook niet duur te zijn , maar geeft wel een veilig gevoel voor de klant. maar kopieer die a4tjes en laat de buurjongens ze rondbrengen. En misschien een clubhuis van een nieuw verfje voorzien wil ook wel wat helpen... Het is belangrijk dat ze over je kwaliteit praten. Link naar reactie https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7902-anders-dan-mond-tot-mond-reclame/#findComment-80284 Delen op andere sites More sharing options...
Bol
Bol
15 april 1996 begon ik een eigen onderneming. Het vervaardigen van Interieur op maat, voor horeca en winkels.
Op dit moment is het de eerste keer dat mijn zaak geen continuiteit krijgt.
Ik heb altijd mijn werk binnen gekregen via mond tot mond reclame.
Wat kan een andere goede weg zijn?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7902-anders-dan-mond-tot-mond-reclame/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
15 antwoorden op deze vraag