• 0

Marktconform salaris directeur?

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik ben 7 jaar werkzaam geweest bij een softwarebedrijf wat recent is gesplitst, en de nieuwe onderneming zal zo'n 2 tot 3 ton omzet per jaar doen, 4 werknemers.

 

Wat is een marktconform salaris voor een directeur van zo'n onderneming?

 

Dit nodigt uit tot een oneliner maar ik zal me inhouden. Ik denk dat je vraag wat kort door de bocht is voor dit forum. Ten eerste is het moeilijk zeggen wat een marktconform salaris is, omdat dat sterk afhangt van de persoon, zijn of haar capaciteiten en van het bedrijf. Ten tweede lijkt het me niet gepast om hier de salarissen maar over het forum te laten gaan, toch? Er zijn genoeg mensen hier op het forum die er hun werk van maken dit soort vragen te beantwoorden, ik stel voor dat je aan een van hun je vraag stelt.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

Dit nodigt uit tot een oneliner maar ik zal me inhouden. Ik denk dat je vraag wat kort door de bocht is voor dit forum. Ten eerste is het moeilijk zeggen wat een marktconform salaris is, omdat dat sterk afhangt van de persoon, zijn of haar capaciteiten en van het bedrijf.

Hmja, akkoord, maar hoe druk je dat uit? Zoals gezegd is het een software bedrijf, we doen nu zo'n 17-18 K per maand omzet en de kosten zijn ca. 3K plus lonen. Krijg geen auto (ook niet nodig) of bonussen. Ik hoef mezelf er ook niet mee te verrijken, alleen vanwege de enorme effort die ik erin steek (en al 7 jaar heb gestoken) en het gegeven dat ik denk de zaak efficiënt en succesvol te kunnen runnen zou ik een enigszins redelijk salaris wel passend vinden.

 

Ten tweede lijkt het me niet gepast om hier de salarissen maar over het forum te laten gaan, toch?

Ik was op zich niet geïnteresseerd in salarissen van specifieke personen, maar meer een ruwe schatting wat redelijk is in zo'n situatie :)

Ik zoek enkel een indicatie, zodat ik enigszins weet in welke richting ik kan denken. Het exacte salaris wat er uiteindelijk uitkomt vind ik niet eens zo belangrijk, mijn voornaamste doel is dat bedrijf goed laten lopen (wat vooralsnog uitstekend lukt), maar ik heb nu gewoon geen flauw benul wat redelijk is: 30K? 80K? 25% van de omzet minus alle kosten behalve de salarissen?

 

Er zijn genoeg mensen hier op het forum die er hun werk van maken dit soort vragen te beantwoorden, ik stel voor dat je aan een van hun je vraag stelt.

Ik had ook eigenlijk gehoopt op een antwoord van dat soort mensen :)

Maar ik wil het ze ook met alle plezier persoonlijk vragen, kan ik ergens uitvinden wie daarvoor de aangewezen mensen zijn?

Link naar reactie
  • 0

het hangt ook af van je eigen wens:

1. wil je zekerheid, vraag een vast salaris.

2. wil je meegroeien, vast salaris + variabel deel.

 

de zwaarte van je fucntie hangt ook af van o.m. de volgende vragen:

ben je algemeen directeur?

wat is je procuratie?

welke doelstellingen stellen je aandeelhouders?

ben je 'eindverantwoordelijk'?

doe jij ook aanname en ontslag van personeel?

heb je commerciële taken en targets?

etc. etc.

 

Kijk gerust eens rond op www.ncd.nl, er zijn onderzoeken beschikbaar over de emolumenten van directeuren.

 

voor de zwaarte van je functie, kijk eens of je dit in hay-functiepunten kan uitdrukken.

 

Succes!

Pitch Coach | Pitch Trainer | Public Speaker | Sparring Partner | Mentor | Pitcholoog (c)

"Your product, idea or business deserves a great pitch. I love to help you!"

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Het gaat hier om een directeurs fee "in loondienst" (werknemer)?

Of word je DGA van deze opgesplitste onderneming?

Ik vermoed het eerste?

 

De tips en de verwijzing naar de NCD site is ook interessant voor ondernemers. Om die reden laat ik dit bericht staan, maar gaat hij wel op slot.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.