Stel, je hebt een holding H1 met daaronder twee werkmaatschappijen WM1 en WM2 - in de holding kan je dan kapitaal verzamelen dat als winst uit WM1 en WM2 komt.
Ik begrijp dat je twee soorten kosten hebt:
1. Zakelijk: mag je aftrekken van inkomsten uit WM1 en WM2: geen vpb.
2. Prive: na inkomstenbelasting (box1 of vpb + box 2)
Wat kan je dan met het holding geld? Als ik iets zakelijks wil kopen, dan valt het onder (1) en wil ik het naar prive halen, dan valt het onder (2). In geen geval zou ik een laptop van belaste winst kopen, tenzij ik de vpb kan terugvorderen daarop.
Is het mogelijk om een overschot van WM1 belastingvrij te investeren in WM2? Kan dit ook via de holding?
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
talence
talence
Stel, je hebt een holding H1 met daaronder twee werkmaatschappijen WM1 en WM2 - in de holding kan je dan kapitaal verzamelen dat als winst uit WM1 en WM2 komt.
Ik begrijp dat je twee soorten kosten hebt:
1. Zakelijk: mag je aftrekken van inkomsten uit WM1 en WM2: geen vpb.
2. Prive: na inkomstenbelasting (box1 of vpb + box 2)
Wat kan je dan met het holding geld? Als ik iets zakelijks wil kopen, dan valt het onder (1) en wil ik het naar prive halen, dan valt het onder (2). In geen geval zou ik een laptop van belaste winst kopen, tenzij ik de vpb kan terugvorderen daarop.
Is het mogelijk om een overschot van WM1 belastingvrij te investeren in WM2? Kan dit ook via de holding?
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/7939-kapitaal-in-holding-wat-kan-je-ermee/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
4 antwoorden op deze vraag