• 0

Opdracht in het buitenland

Ik ben recentelijk gestart en ik voer creatieve concepten uit voor met name het internet. Dit zijn dan meestal websites die veel verder gaan dan een standaard plaatje, tekstje en formuliertje.

 

Ik heb net een groot project afgerond en ben in principe dus vrij om in te gaan op een uitgenodigd van een bedrijf uit Amerika. Ik heb er al eerder gewerkt, maar dat was een stage(makkelijk een visum kunnen regelen). Na mijn stage heb ik vanuit Nederland ook voor buitenlandse bedrijven gewerkt en gaf dat gewoon op aan de belasting, maar nooit als bedrijf. Ik kan nu dus 2 a 3 maanden aan een (te gek) project gaan werken in het buitenland en mijn vraag is nu: "hoe pak ik dit goed aan?"

 

Hoe zit het met de betaling, belastingen, verzekeringen? Hebben toevallig meer mensen dit meegemaakt?

 

Graag jullie ideeen adviezen, meningen...

 

Bedankt alvast!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Ho,ho, hold your horses. Dit is weer een topic met de simpele gedachte dat de vraagsteller maar één vraag heeft, die feitelijk bestaat uit dertig vragen (gecharceerd gezegd). We begrijpen dat je nieuw bent op het forum maar een algemene regel is dat gerichte vragen ook concrete antwoorden opleveren. Om te voorkomen dat je aan het einde van deze draad met onbeantwoorde subvragen blijft zitten is het raadzaam om per onderwerp de vragen in het juiste board te plaatsen.

 

Ik wil niet bijdragen dat deze topic gaat uitwaaie maar zal een algemeen antwoord trachten te formuleren. Indien je naar aanleiding daarvan nog vragen hebt verzoeken wij je vriendelijk doch dringend die als apart onderwerp te posten.

 

De plaats waar feitelijk de werkzaamheden worden verricht is feitelijk niet zo relevant, althans voor de belastingdienst. Bepalend is de vraag of je in Nederland staat ingeschreven en hier als belastingplichtige wordt aangemerkt. Zolang jij in Nederland staat ingeschreven betaal je hier ook gewoon belasting. Dit is het uitgangspunt, het kan zijn dat er uitzonderingen gelden, maar daarvoor zul je bij een fiscalist moeten zijn. Zolang jij in Nederland staat ingeschrevne zul je jouw facturen ook vanuit die hoedanigheid moeten opstellen.

 

Verzekeringen is een apart verhaal. Dit is echt iets wat je met jouw tussenpersoon voor de beroeps c.q. bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering moet bespreken. Voor het verrichten van werkzaamheden buiten Nederland zul je te maken krijgen met bijzondere voorwaarden dan wel beperkingen.

 

Wat je allereerst moet regelen is de vergunning om dit werk te verrichten.

 

Nog een advies ten overvloede. Neem goede voorzorgsmaatregelen. Beperk je aansprakelijkheid en beding dat Nederlands recht op de overeenkomst van toepassing is. In de aansprakelijkheidssfeer kun je in de VS heel snel je neus stoten.

 

Veels succes in ieder geval.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 145 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.