• 0

Nu alvast aanmelden belastingdienst, wanneer btwnummer binnen?

De titel is niet echt duidelijk, maar mijn vraag is:

 

Op het formulier (opgaaf startende onderneming) staat, wat is de startdatum van uw onderneming.

Nu begreep ik dat er bij de belastingdienst een paar weekjes overheen kunnen gaan voordat je je nummer gaat krijgen.

Nu is mijn vraag, als ik mezelf nu ga aanmelden bij de belastingdienst en ik vul op het forumilier in als startdatum bijvoorbeeld 10 april.

Gaan die weekjes dat het kan duren dan in vanaf nu, of juist pas vanaf 10 april?

 

Misschien een hele blonde vraag, maar ik wil hier toch even rekening mee houden.

 

 

 

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je al een inschrijving bij de KvK? Neem dan de datum daarvan over.

 

Stel je voor dat je een maandje eerder invult voordat je daadwerkelijk van start gaat. Instanties moeten rekenen met een harde startdatum terwijl jij misschien al jaren terug met het idee in je hoofd bent gestart. Ik zou je aanraden om gewoon dezelfde datum in te vullen die je ook bij de KvK hebt opgegeven. Een 'foutieve' startdatum is niet echt mogelijk...

Moversys en offshoring

Moversys en octrooirecherche

Moversys en Sprout Start

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel voor je berichtje maar dat bedoelde ik eigenlijk niet.

 

Zoals ik het begreep gaan er een paar weekjes overheen voor dat je je nummer ontvangt van de belastingdienst.

Zeg even 6 weken.

Moet ik die 6 weken rekenen vanaf dat ze mijn aanmelding binnen hebben (dus vanaf nu)

Of vanaf mijn opgegeven startdatum die ik op het formulier ingevult heb (dus vanaf bv april)

 

 

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 0

Dank je wel voor je berichtje maar dat bedoelde ik eigenlijk niet.

 

Zoals ik het begreep gaan er een paar weekjes overheen voor dat je je nummer ontvangt van de belastingdienst.

Zeg even 6 weken.

Moet ik die 6 weken rekenen vanaf dat ze mijn aanmelding binnen hebben (dus vanaf nu)

Of vanaf mijn opgegeven startdatum die ik op het formulier ingevult heb (dus vanaf bv april)

 

 

 

Als je het papier nu op de bus doet, dan heb jij je btw nummer binnen voordat je start. Ze beginnen niet te tellen vanaf startdatum, maar vanaf datum van binnenkomst. Geen idee waarom ze voor een standaard dingetje zoveel tijd nodig hebben.

Wees een beetje voorzichtig met je startdatum, vanaf dat moment ben je ondernemer, dat heeft onder andere gevolgen voor je financien.

Link naar reactie
  • 0

Als je het papier nu op de bus doet, dan heb jij je btw nummer binnen voordat je start. Ze beginnen niet te tellen vanaf startdatum, maar vanaf datum van binnenkomst. Geen idee waarom ze voor een standaard dingetje zoveel tijd nodig hebben.

Nou idd omdat het zolang duurt, vroeg ik me af, als ik me een paar weekjes tevoren al aanmeld, zou ik dan het nummer rondom de startdatum binnen hebben, want anders stuurt het zo moeilijk factuurtjes.

Ik ben helemaal geholpen hiermee, dank je Technico ;D

Wees een beetje voorzichtig met je startdatum, vanaf dat moment ben je ondernemer, dat heeft onder andere gevolgen voor je financien.

Wat bedoel je hiermee Technico?

 

Oh by the way, als ik dan toch over die weekjes praat, heeft iemand enig idee hoeveel weekjes ik aan moet denken dat er overheen gaan?

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 0

Wees een beetje voorzichtig met je startdatum, vanaf dat moment ben je ondernemer, dat heeft onder andere gevolgen voor je financien.

 

Wat bedoel je hiermee Technico?

 

Als het goed is weet je zelf wat dit inhoud omdat je een businessplan gemaakt hebt. Als het kosten neutraal dan maakt het helemaal niets uit.

 

Als je 1 april wilt starten, stuur je papieren dan 1 maart in, dan heb je begin april waarschijnlijk je btw nummer. Bel anders even met het belastingkantoor, bij mij duurde het een kleine 4 weken, verschilt misschien per regio.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 135 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.