• 0

nummerbackup.nl businessplan uitwerking

nummerbackup_logo.gif

 

 

Hier de eerste (gedeeltelijk opzet) van het businessplan voor nummerbackup.nl.

 

Voor de geschiedenis van het totstand komen van nummerbackup.nl kan je hier kijken.

 

Ik vond die thread te lang worden, vandaar dat ik hier de volgende stap begin voor nummerbackup.nl

 

Als basis voor dit project gebruiken we de volgende overeenkomst:

 

Nummerbackup.nl en de ideeën die besproken worden zijn het eigendom van Dreamstart.

 

Dit traject, bedoeld als leergelegenheid die de praktijk koppelt aan de besproken theorie, zal concreet worden uitgevoerd, alle betrokken partijen gaan accoord met deze overeenkomst.

 

Gecreeerde waarde zal, in geval van verzilvering, naar verhouding worden uitgekeerd aan betrokken partijen. Dit op basis van de geleverde inspanning.

 

Iedereen mag meedoen op ieder moment. Het is aan jezelf om bij te houden wat je geleverde inspanningen zijn zodat op het moment van verzilvering deze informatie gebruikt kan worden om tot aandelen verhoudingen te komen.

 

Het is mogelijk dat er nog veranderingen aan deze overeenkomst doorgevoerd moeten worden. De basis van dit traject is van educatieve waarde.

Ondernemingsplan_versie_0.2.doc

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Zrski,

hoewel ik geen legal brein ben, enkele aanvullingen. Misschien dat een echt legal brein hier dan weer op kan reageren?

 

---------------------------------------

 

1. Nummerbackup.nl en de ideeën die besproken worden zijn het eigendom van Dreamstart, tenzij het Nederlands recht bepaalde rechten als onvervreemdbaar heeft aangwezen.

 

2. Doelstelling en intentie is om zonder winstoogmerk een ondernemingsplan op te stellen voor een onderneming met winstoogmerk.

 

3. Voor concepten, ideeën en producten waarop normaliter auteursrecht berust is dit nog steeds het geval, waarbij de persoon of instantie die dit aandraagt stilzwijgend akkoord gaat met vrij gebruik van het materiaal.

3ii. Wijziging of gebruik in een andere context dan deze kan niet zonder meer geschieden.

3iii. Wijziging of gebruik in deze context is toegestaan, mits in goed overleg en de oorspronkelijke bedenker hierin gekend is en akkoord gegaan is.

 

4. Dit traject, bedoeld als leergelegenheid die de praktijk koppelt aan de besproken theorie, zal concreet worden uitgevoerd. Alle betrokken partijen worden gekend in deze overeenkomst gaan hiermee akkoord.

 

5. Gecreëerde waarde zal in geval van verzilvering naar verhouding worden uitgekeerd aan betrokken partijen. Dit op basis van evidente of aannemelijk gemaakte geleverde inspanningen.

5ii. Overgaan tot verzilvering van het concept zal alleen kunnen gebeuren op initiatief van Dreamstart.

 

6. Verkoop of exploitatie van het gehele of gedeeltelijke concept van nummerbackup.nl zonder medewerking of toestemming van Dreamstart is niet toegestaan.

 

7. Iedereen mag meedoen op ieder moment. Het is aan de deelnemer om bij te houden wat de geleverde inspanningen zijn zodat op moment van verzilvering deze informatie gebruikt kan worden om aandeelverhouding te bepalen.

Hierbij berust de verantwoording van het 'aannemelijk maken van geleverde inspanningen' bij deelnemer.

 

8. Ideeën, concepten en diensten die door de wet beschermd blijken te zijn en als dusdanig niet gebruikt kunnen worden zullen worden teruggetrokken uit het businessplan tenzij met de oorspronkelijke eigenaar of ideehebber anders kan worden afgesproken.

 

9. Inbrengen van ideeën, concepten of diensten die zonder al te veel inspanning als aantoonbaar door de wet beschermd kunnen worden gekenmerkt vallen onder de verantwoording van de deelnemer die dit hebben ingebracht.

9ii. Dreamstart gaat er van uit dat deelnemers te goeder trouw hun bijdrage leveren aan dit project waarbij er rekening mee gehouden wordt dat een deelnemer onmoedwillig beschermde ideeën inbrengt.

Wanneer dit blijkt zullen de benodigde aanpassingen gedaan worden.

 

10. Deelnemers houden te allen tijde in acht dat het hier gaat om het ontwikkelen van een concept ten behoeve van alle deelnemers en het opdoen van praktijkervaring, waarbij nummerbackup.nl als concrete en realistische methode hiervoor gebruikt wordt.

 

11. Wie meer interesse heeft in het maken van winst als doel op zich wordt afgeraden deel te nemen.

11ii. Het ontwikkelproces van nummerbackup.nl kent leerdoelen, waarbij Dreamstart haar bronnen ter beschikking stelt deze leersituatie mogelijk te maken.

11iii. Het claimen van persoonlijke credit is uitgesloten.

11iv. Het verwijzen naar nummerbackup.nl als project waarin is deelgenomen en waarin aandeel van deelnemer evident is, is toegestaan en wordt aangemoedigd.

 

12. Deelnemers hoeven geen ervaring te hebben of een expertise te hebben. Iedereen is op ieder niveau en vakgebied welkom suggesties aan te dragen.

 

13. De leiding van dit project ligt bij Dennis Hettema (Dreamstart) en is in deze aanspreekpunt en eindverantwoordelijk.

 

--------------------------------------------------------

 

Nou, schiet hier maar eens op!

 

Groet,

Annedien

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Klinkt helemaal tof, maar punt 11.ii heb ik niet genoeg bevoegdheid voor.

 

Misschien dat we er iets van kunnen maken in de trand van:

waarbij dreamstart, waar mogelijk, haar bronnen ter beschikking zou kunnen stellen om de leersituatie mogelijk te maken.

 

Ik werk voor Dreamstart en dit project wordt door hen aangemoedigd. De bronnen van Dreamstart kan echter volgens mij op veel manieren geïnterpreteerd worden en mijn bevoegdheid eindigd zo'n beetje bij het forum ;)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Tot nu toe hebben Annedien, HJ, Arjan, Ridler, AOS, Decorum allemaal al wat mee gedaan.

 

Het is erg open, iedereen kan meedoen en het gehele traject beïnvloeden. De bedoeling is dat het een opensource project is.

 

We maken redelijke vooruitgang, http://www.nummerbackup.nl zal binnenkort actief zijn, logo ziet er goed uit, contacten zijn gelegd met technologie clubs, planning zit in de basis. Er moet nog veel gebeuren, maar het balletje rolt in ieder geval.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

nummerbackup is vanaf nu operationeel als site, met de aantekening dat er nog wel inhoud in moet.

 

de site is hier: http://www.nummerbackup.nl te bezoeken.

 

'snel snel snel

wordt lid van nummerbackup punt enel'

 

(uiteraard wordt de discussie hier gevoerd, maar nb.nl zal allerlei andere faciliteiten aan haar leden bieden)

Focus On Telecom - ensuring your freedom to focus on your core business

-------------------------------------------------------------------

Focus On Telecom is een initiatief van FOT Holding BV

Roggeland 20 | 3833 VP Leusden

tel: 06 53711808 | fax: 033 4337890

Link naar reactie
  • 0

We moeten dus een andere oplossing voor de pop-up verzinnen.

 

Kleine achtergrond over de pop-up:

NummerBackup draait op Platform4Business, een platform waarop met mn MKB-bedrijven allerlei processen binnen hun onderneming kunnen laten ondersteunen. Eén van de essentiele elementen van het concept is de Business Navigator, waarmee de bezoeker toegang heeft tot het platform en er gemakkelijke overheen kan zoeken.

Het is ook de plek vanwaar de bezoeker kan inloggen.

 

De Business Navigator verschijnt in beeld als je op één van de sites op Platform4Business komt.

 

Maar als de bezoekers het irritant vinden, moeten we er iets op verzinnen.

 

Heb je een idee?

Of is dit iets voor een aparte discussie, zrski?

 

Focus On Telecom - ensuring your freedom to focus on your core business

-------------------------------------------------------------------

Focus On Telecom is een initiatief van FOT Holding BV

Roggeland 20 | 3833 VP Leusden

tel: 06 53711808 | fax: 033 4337890

Link naar reactie
  • 0

Ietwat vertraging... Het grote risico van gebrek aan focus. Ik wil dit heel graag verder uitwerken maar loop tegen wat andere verplichtingen aan.

 

Heb wat contacten gelegd met technische partijen en probeer de discussie over de marketing in een appart document voeren.

 

Sorry voor de vertraging luitjes, feedback vanuit jullie kant wordt erg op prijs gesteld. ;)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Moxmo introduceert mobiele portemonnee

Het Nederlandse bedrijf Moxmo lanceert volgende week een

nieuw betaalmiddel voor mobiel betalen dat werkt met gsm-

nummers. Lees het artikel >>>

 

Zodra bovenstaande van toepassing is, dan is er op zeker dringend behoefte aan nummerbackup !

 

 

En dan nog iets ..........

Een ander bericht triggerde mij .... ik bedoel ... ik hoor de subsidiebel al rinkelen. Wat denken jullie komt nummerbackup hiervoor in aanmerking?

 

***quote

Het Haarlemse AtoBe krijgt 600.000 euro van Economische Zaken voor het ontwikkelen van streaming-techniek voor mobiele toestellen.

***unquote

 

Het hele artikel kun je lezen in Webwereld

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

hmm, zeker interessante info. Ik loop momenteel tegen het probleem aan dat ik allemaal connecties wil leggen en contact wil maken. Maar ik moet me denk ik even aan het businessplan commiteren anders komt dat nooit af.

 

Ik zal ook even proberen proberen een todo lijstje te maken (het is toch wel duidelijk dat ik daar niet zo goed in ben ;))

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Focus babe !

Als het plan af is, maakt het het communiceren met connecties en contacten ook een stuk makkelijker ?

Behalve natuurlijk als je back ground info nodig hebt van je contacten, tsja .... dan dat eerst.

 

Complicated .... :-\

 

Nou ... aan mij heb je verder ook nix. Maar als ik je kan helpen ... I'll do it (scheelt jou weer een to do).

 

En dan nog wat ... kunnen er in de "meedoeners" niet een aantal taken verdeeld worden. Een to do plan maken met wie doet wat ? (just thinking to help you out).

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Heb het ondernemingsplan doorgelezen en lijkt me inderdaad zeker een leuk projectje om op te starten. Ik heb in eerste instantie de volgende opmerkingen/toevoegingen aan het plan:

 

- Hoe gaan we om met de beveiliging? Lijkt me belangrijk om hier vanaf het begin goed rekening mee te houden en dit ook in het plan op te nemen. Als we dit op een goede manier in de PR verwerken kan dat ook extra vertrouwen in het product uitstralen.

- Krijgen we te maken met de Wet op de persoonsregistratie (Of hoe die ook exact heet). We slaan niet zoveel informatie op, maar moeten we hier rekening mee houden? Lijkt me in eerste instantie in ieder geval nuttig om dit even na te zoeken.

- Hoe komen we aan de launching customers? Hoe zullen we de eerste 10-100 klanten krijgen? Is het een idee om via een bepaalde organisatie een eerste 50-100 klanten gratis toegang te bieden tot het systeem voor het eerste half jaar (Zij gratioegang, wij de PR, moet dus wel een leuk aansprekende vereniging zijn)? Of eeen middag in een winkelstraat gaan staan en een aantal personen dit gratis aanbieden dmv een flyer (Leuk HL uitje, daarna de kroeg in....;))?

- Hoe gaan we het marketen? Moet ook low-cost gebeuren, dus eenvoudige flyers printen en uitdelen? Of bij telefoonwinkels standaard een folder mee geven bij aanschaf van een Nokia? Welk voordeel heeft de winkel daar dan bij?

- Nog een extra opmerking wanneer dit systeem erg nuttig kan zijn. Als je je nummers op je sim-kaart opslaat en wisselt van nummer/operator, dan moet je ook al je nummers overzetten (Is mij nu dus gebeurd...:() ALs je ze online hebt opgeslagen kun je dit dus ook omzeilen. Hiervoor moet het echter dus ook mogelijk zijn om vanaf een ander nummer de info op te vragen (hebben we dus wel een extra wachtwoord nodig). Dit zal toch moeten, want als je je nummer blokkeert wanneer het is gestolen, dan heb je ook een nieuw nummer nodig,

toch?

 

Ik heb ook wat contacten in de mobiele telefoon wereld. Ik zal ze eens aanspreken of ze in ieder geval denken dat zoiets uberhaupt mogelijk is en of ze er ook iets in zien om mee te doen.

 

Nu maar even de eerstvolgende stappen zetten en dat is inderdaad even een todo lijstje maken. Ik heb helaas nog geen overzicht van de huidige voortgang, maar Dennis, kun je een eerste opzetje geven? Uitwerken kan daarna wel komen......

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Ben er niet zo heel erg in thuis, maar ik heb een stage van 6 mnd gelopen bij Samsung Benelux op de marketing afdeling. Zat daar aan tafel met o.a. de productmanager mobiele telefoons...

 

Weet niet of je iets van informatie van Samsung kan gebruiken?

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie
  • 0

Laten we binnenkort bij elkaar komen in Ottoland (of ergens anders centraal) met 2 doelstellingen:

1. elkaar leren kennen en

2. concreet zaken doorspreken en actiepunten opstellen.

 

Vm blijft het hangen op het feit dat zrski het veel te druk heeft met al zijn activiteiten en de anderen geen gevoel hebben bij wat ze kunnen doen om de doelstellingen te realiseren.

 

Wie doet er mee en wanneer?

Over 2 weken?

Focus On Telecom - ensuring your freedom to focus on your core business

-------------------------------------------------------------------

Focus On Telecom is een initiatief van FOT Holding BV

Roggeland 20 | 3833 VP Leusden

tel: 06 53711808 | fax: 033 4337890

Link naar reactie
  • 0

Met je goedvinden zrski nodig ik iedereen die mee wil doen uit om lid te worden van www.Nummerbackup.nl.

 

Niet om de boel weg te trekken maar om de echt geïnteresseerden die een inspanning willen leveren, te filteren.

 

Zo vormt zich een groep die vervolgens terug rapporteert aan de HigherLevel community.

Focus On Telecom - ensuring your freedom to focus on your core business

-------------------------------------------------------------------

Focus On Telecom is een initiatief van FOT Holding BV

Roggeland 20 | 3833 VP Leusden

tel: 06 53711808 | fax: 033 4337890

Link naar reactie
  • 0

Jammer jammer jammer.

 

Ik was al gewaarschuwd dat het onmogelijk zou zijn om het nokia OS te hacken zodat de "save&backup" functie geïnstalleerd zou kunnen worden.

 

Dit is niet helemaal juist, je kan het nokia OS wel aanpassen maar het gedeelte dat je aan moet passen wordt op de Nokia telefoon in een "ROM" geheugen opgeslagen. Dit kan je vergelijken met bijvoorbeeld een CD waarvanaf je alleen kan lezen en waar je niet zomaar op kan schrijven.

 

Je kan het addressbook menu dus niet aanpassen zonder dat je je telefoon open maakt en met een soldeerbout aan de haal gaat... Dat is niet echt bevorderlijk voor de gebruikersvriendelijkheid van nummerbackup.nl

 

Wat ga ik nu doen? Eerst even een beetje brainstormen of er iets dergelijks bedacht kan worden, maar ik ben bang dat dat niet gaat lukken. Heb tot nu toe alleen nog maar blanks qua nummerbackup achtige ideeën.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Zonde als het totaal niet zal lukken. Als dit totaal niet mogelijk is (en ik denk zeker dat dit opslaan een van de belangrijkste zaken is in dit plan) dan moeten we eens zeer serieus nadenken of dit wel een goed voorbeeld is om een bedrijf te starten.

 

Ik heb (ook in de sms-wereld) nog wel een ander idee, dat naar mijn weten (maar ik heb er nog niet veel tijd in gestoken om het exact uit te zoeken) nog niet is ondernomen. Technisch zal het niet zo complex zijn (we hoeven geen telefoons te hacken), maar voor het opstarten van een onderneming (en hoe een plan hiervoor te schrijven) kan het zeker wel interessant zijn. Een van de kritische succesfactoren hierbij zal zijn dat het idee in verschillende branches kan aanslaan. Dat is tevens een voordeel van dit forum met allerlei connecties!

 

Als hier behoefte aan is, zal ik het plan wel iets verder uitwerken en als vervanging van dit plan posten.

 

Ronald

Passie voor ondernemerschap en crowdfunding en HL-er van het eerste uur.

Link naar reactie
  • 0

Ronald,

 

Ik ben zelf met een aantal anderen ook al bezig om met een nieuw idee te komen. Als je wat hebt lijkt het me leuk om de mogelijkheden ervan te bespreken.

 

Het lijkt me leuk om gezamenlijk met de mensen op higherlevel een "open source" onderneming te starten. Ik ben namelijk erg benieuwd of het uberhaupt ooit van de grond kan komen in een open source hoedanigheid...

 

Dus iedereen die ideeën heeft is welkom om ze _open_ te bespreken. :D

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 243 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.