• 0

nummerbackup.nl businessplan uitwerking

nummerbackup_logo.gif

 

 

Hier de eerste (gedeeltelijk opzet) van het businessplan voor nummerbackup.nl.

 

Voor de geschiedenis van het totstand komen van nummerbackup.nl kan je hier kijken.

 

Ik vond die thread te lang worden, vandaar dat ik hier de volgende stap begin voor nummerbackup.nl

 

Als basis voor dit project gebruiken we de volgende overeenkomst:

 

Nummerbackup.nl en de ideeën die besproken worden zijn het eigendom van Dreamstart.

 

Dit traject, bedoeld als leergelegenheid die de praktijk koppelt aan de besproken theorie, zal concreet worden uitgevoerd, alle betrokken partijen gaan accoord met deze overeenkomst.

 

Gecreeerde waarde zal, in geval van verzilvering, naar verhouding worden uitgekeerd aan betrokken partijen. Dit op basis van de geleverde inspanning.

 

Iedereen mag meedoen op ieder moment. Het is aan jezelf om bij te houden wat je geleverde inspanningen zijn zodat op het moment van verzilvering deze informatie gebruikt kan worden om tot aandelen verhoudingen te komen.

 

Het is mogelijk dat er nog veranderingen aan deze overeenkomst doorgevoerd moeten worden. De basis van dit traject is van educatieve waarde.

Ondernemingsplan_versie_0.2.doc

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Erg jammer als de plannen op niets uit zouden lopen. Maar op zich wordt ze de reallife casus wel geloofwaardiger: maar één op de zoveel ideeën kan een concreet product worden, dat blijkt maar weer. Technische belemmeringen zijn iets waar wel meer technostarters tegenaan zullen lopen.

 

Ik kan me twee varianten op de 'save&backup'-functie bedenken, die beide minder optimaal zijn, maar even ter volledigheid:

 

  • 'SMS telefoonnummer en naam naar XXXX' (viercijferig nummer), nadat men via internet een account heeft aangemaakt. Doordat je weet van welke telefoon het afkomstig is kun je de nummers automatisch opslaan. Je zou dan een mooie bevestigings-sms kunnen sturen, en je dienst is verder klaar. Nadeel: men moet zelf actief een sms sturen.
  • Omdat het zakelijk is zou je ook kunnen denken aan het bellen van een telefoonnummer, en daar de naam inspreken (spraakherkenning) en via de telefoontoetsen het nummer doorgeven. Als wachtwoord gebruik je het telefoonnummer wat men opgegeven heeft (men kan dus ook van een andere telefoon bellen, dus ook als men de eigen telefoon niet heeft kan men het adresboek updaten). Je hoeft dit immers niet per se met sms te doen, misschien zijn er wel handigere mogelijkheden. Nadeel: technologisch ligt dit iets anders (VoiceXML?), en misschien iets minder laagdrempelig

Link naar reactie
  • 0

Je kan de plugin wel schrijven en je kan hem zelfs op je telefoon opslaan. Maar het gedeelte waar het geïnstalleerd moet worden is Read-Only geheugen. Je kan daar dus niks installeren.

 

Een ringtone wordt op een ander geheugen binnen de telefoon opgeslagen waar je wel naar toe kan schrijven.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Een ringtone wordt op een ander geheugen binnen de telefoon opgeslagen waar je wel naar toe kan schrijven.

 

is het dan niet mogelijk om de plug-in te installeren op de plaats waar normaal gesproken de ringtones worden opgeslagen. Ergens in die telefoon moet toch wel plaats zijn voor extra software?

Arjan Brienen

Senior Associate

First Dutch Capital

Link naar reactie
  • 0

Yep, daar zou je de plugin kunnen instaleren. Maar je kan dan niet tegen de rest van de Nokia telefoon zeggen: "ff luisteren allemaal, houd rekening met deze plugin." De rest van de telefoon kan namelijk niet "luisteren".

 

Of maak het op deze manier nog vager?

 

Een andere uitleg:

- Als je een nummer opslaat, heb je een aantal opties.

- Deze opties zijn vastgelegd op ROM (Read Only Memory)

- Je kan deze opties dus niet aanpassen want het ROM geheugen luisterd niet naar je. Dat kan ROM geheugen niet.

 

Vergelijk ROM geheugen met een CD-R. Je schrijft er één keer op en daarna kan het niet meer.

 

Dus het aanpassen van de opties kan niet omdat de CD-R reeds door Nokia zelf is beschreven....

 

[move]lightbulb.jpg[/move]

 

Ik ga nog een keer met Nokia praten... Eens kijken of we het via hen al in de telefoon kunnen krijgen. HJ had het al één keer geprobeerd, maar als we hier nu nog niet doorheen komen dan moet het idee de kast in volgens mij.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

"Einde aan gefrustreerd getyp op mobiele telefoon"

TDK Systems Europe zegt dat het software heeft ontwikkeld die "het vervelende handmatig overzetten van telefoonnummers naar een nieuwe mobiele telefoon vermijdt en ervoor zorgt dat gebruikers nooit meer telefoonnummers kwijtraken". Het betreft een nieuwe versie van TDK Mobile, daarmee kunnen gebruikers de informatie in het telefoongeheugen overzetten of bijwerken via een PC, naar keuze via Bluetooth, infrarood of een kabelverbinding. "TDK Mobile rekent af met het gevreesde 'nieuwe telefoon syndroom', namelijk het urenlang bezig zijn met het opnieuw intypen van telefoonnummers", zegt Nick Hunn, managing director van TDK Systems Europe.

 

http://www.tdksystems.com/index.asp

http://www.emerce.nl/index.html#kort

 

of zit ik er nu helemaal naast? hihi. Misschien is hier allang weet van, maar heb op deze vroege ochtend even geen tijd om het hele thread te lezen. Zo direct afspraak, dusss... Have a nice day yáll! :P

 

Jornt

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 162 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.