• 0

vraagje mbt concept uit america

Ola,

 

Ik heb een vraagje. Ik zag tijdens het surfen over internet een leuk concept met een goed product(en). Ik heb deze mensen benaderd om te vragen wat de mogelijkheden zijn om de producten te verkopen via een webwinkel. (reseller program)

 

zie hier de reactie:

Please tell us more about your company so that we can qualify your reseller inquiry:

 

1) What is the name of your company?

2) Do you have a website and/or retail store?

3) What is your website address, if applicable?

4) What other products do you sell?

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik heb nog geen eigen onderneming maar ben wel geinteresseerd in de producten die zij leveren. (ook via web-winkel) Ik wil wel een plan gaan schrijven (businessplan+ marketingplan etc)

 

Nu moet ik reageren alleen weet ik niet wat ik hierin het beste kan schrijven, omdat je maar een kans krijgt om jezelf te presenteren.

 

Mijn idee is om producten van hun af te nemen (inkoop) en de webshop via nederland te laten lopen. Ook zal ik de promoties en reclames op de

nederlandse markt laten aanpassen. (via internet, acquisitie, tv)

Daarnaast ben ik van plan om bedrijven aan te schrijven om mijn producten af te nemen (uiteraard tegen interessante inkoop) in diezelfde branche. Ik zie in dit product een grote afzetmarkt.

 

 

Hoe kan ik dit het beste op poten zetten. Heeft er iemand ooit zaken gedaan met een amerikaans bedrijf en ook via een resellerprogram.

Ook zat ik te denken aan franchisen. Maar ik weet niet zo goed

of dat tot de mogelijkheden behoort. Hoe kan mezelf nu presenteren bij deze mensen.Waar moet ik allemaal op letten als ik zoiets ga opstarten? En welke rechtsvorm zou ik dan moeten gaan nemen? Eenmanszaak?

 

Alle hulp is welkom.

Groet,

Dylan

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Zij willen gewoon weten met wie ze van doen hebben, welke ervaring je hebt en hoe ver je op zakelijk gebied al bent. De vragen lijken me dus niet zo moeilijk te beantwoorden. Verder gewoon eerlijk en enthousiast zijn, en uitgebreid omschrijven hoe je ze ontdekt hebt, welke kansen je ziet op de NL markt, waarom jij dat goed kan, wat eje meebrengt, en vraag of ze dit al in andere landen opgezet hebben en/of welke samenwerkingsmogelijkheden zij zien. Zo presenteer je jezelf optimaal.

 

Zie ze gewoon als je eerste klant, voor wie je een offerte moet schrijven :)

Link naar reactie
  • 0

Let een beetje op met een Amerikaans reseller programm!

 

Ze stellen nog al wat eisen zoals om aan een bepaalde omzet te komen, en als je dat niet helemaal lukt, laten ze je even snel weer vallen!

 

Verder heb je nog al wat vragen die je ineens beantwoord wil hebben... heb je de zoekmachine al eens geprobeerd? Daar vind je veel antwoorden...

 

Succes

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

Je kan niet meer doen dan oprecht antwoord geven. Die Amerikanen stellen (terecht) kealiteitseisen aan hun resellers. Als je niet aan hun voorwaarden voldoet mag je hun spullen niet verkopen.

 

Het kan heel aantrekkelijk zijn voor jouw om reseller te worden, maar probeer je ook eens in hun positie te verplaatsen. Is het voor hen ook interessant om jou als reseller te hebben?

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 223 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.