• 0

verkoop vanuit huis toegestaan?

Het is mijn plan om t-shirts te gaan verkopen als groothandel(tje) en als webwinkel vanuit mijn huurwoning.

De t-shirts worden via internet besteld en vervolgens door mij verzonden. Ik krijg dus geen inkopers aan huis.

Nu is het me onduidelijk of dit is toegestaan of niet. De kamer van koophandel ziet geen probleem. Maar de gemeente zegt dat het bestemmingsplan alleen vrije beroepen toestaat vanuit de eigen woning.

Ook vraag ik me af of bij het woningbedrijf ook toestemming gevraagd moet worden (bijvorbeeld i.v.m. brandgevaar).

 

Heeft iemand hier ervaring mee, of ideeën?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Tja, het heeft natuurlijk ook met schaal te maken. Als je dagelijks vrachtwagens van leveranciers krijgt om het te brengen, en vrachtwagens van TPG om het te verzenden, heb je vast een probleem.

 

Maar stel dat er wekelijks een busje van de leverancier een paar dozen komt afleveren, en je zelf de zendingen naar het postkantoor brengt oid, denk ik niet dat ze je veel kunnen maken.

 

Wat brandgevaar etc betreft: Is het (veel) gevaarlijker dan normaal gebruik van een woning? Als je een paar kamers tot de nok toe vult met t-shirts kan ik me daar wel iets bij voorstellen, maar als het om een (paar) kuub gaat lijkt me dat niet gevaarlijker dan een 'normale' kingsize klerenkast.

Link naar reactie
  • 0

Valt allemaal wel mee, ik heb jarenlang webwinkels beheerd vanuit huis. Toen ik "groter" wilde ben ik een bedrijfsruimte gaan huren.

 

Tegen de tijd dat dat nodig is zal je business ook wel goed gaan, dus don't worry.

 

Succes,

Eelco

De nieuwe Nederlandse Clickbank : www.paypro.nl

sms-marketing toepassen in jouw organisatie? www.smsdistrict.nl

e-mailmarketing toepassen? Verstuur gratis nieuwsbrieven via www.enormail.nl

eBay PowerSeller worden? www.powerseller.nl

Link naar reactie
  • 0

Zelf zou ik het niet melden. Doe alles zoveel mogelijk via postbussen en breng de post zelf even bij TPG langs (scheeld alweer een paar keer als je iets groter word). Bij leveranciers moet je kijken waar ze zitten, zitten ze in de buurt dan kun je misschien wel overleggen of je daar langs kunt komen (scheeld weer in het aantal busjes en de bezorgkosten). Bij leveranciers die verder afzitten kun je bijvoorbeeld afspreken dat ze op een bepaalde dag langs komen of het naar je postbus nummer sturen.

 

Het enige is dat je dan wat vaker naar het businesspoint/postkantoor moet, maar als je het zo druk krijgt dat daar geen tijd voor is of als je dagelijks een busje krijgt om iets af te leveren dan moet je toch eens naar een bedrijfsruimte gaan kijken. In principe is starten vanuit je woning geen bezwaar aangezien er amper vrachtwagens/klanten langs zullen komen (er zijn vrije beroepen die erger op de buurt drukken).

Met vriendelijke groet,

Mark Scholten

Link naar reactie
  • 0

er zijn vrije beroepen die erger op de buurt drukken

 

Dat is ook wel weer zo, en dat mag meestal wel... zelfs als de clienten de hele dag in en uit lopen. Ik denk dat het beleid er vooral op gericht is te voorkomen dat woonwijken halve industrie-zones gaan worden, maar zo'n vaart zal het niet lopen.

 

Sowieso, een beetje (economische) activiteit is helemaal niet zo slecht voor het straatbeeld, of men moet willen voorkomen dat de indruk onstaat dat er uberhaupt nog ergens gewerkt wordt ;)

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties,

 

Misschien had ik de Gemeente beter niet kunnen inlichten.

Aan de andere kant wil ik dit ook niet in het geheim gaan doen.

In ieder geval laat ik het bestemmingsplan voor wat het is en start ik met een bedrijfje zonder de Gemeente verder op de hoogte te stellen. Ik heb begrepen dat vele andere thuisbedrijfjes dit op dezelfde manier doen. Pas als er sprake is van ‘overlast’ kunnen er problemen ontstaan, is mijn indruk.

De schaal waarop ik handel is klein en als ik het probleem van de leverancier weet te beperken zal er van overlast geen sprake zijn.

Zodra ik wat groter word kan ik inderdaad een ruimte gaan huren.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik hebgelezen dat je start vanuit een huurwoning: let erop dat er ook nog een voorwaarde in je huurovereenkosmt zou kunnen staan die een bedrijfsfunctie verbied. Als de buren je huurcooperatie bellen en je moet je huis uit ben je misschien verder van huis. Kun je niet ergens een veredelde trapkast of box huren, zodatje altijd aan kunt tonen dat je opslag elders is?

Link naar reactie
  • 0

Ik hebgelezen dat je start vanuit een huurwoning: let erop dat er ook nog een voorwaarde in je huurovereenkosmt zou kunnen staan die een bedrijfsfunctie verbied. Als de buren je huurcooperatie bellen en je moet je huis uit ben je misschien verder van huis. Kun je niet ergens een veredelde trapkast of box huren, zodatje altijd aan kunt tonen dat je opslag elders is?

 

 

Ik heb het even nagezocht en Inderdaad; er staat in de huurovereenkomst dat het gehuurde uitsluitend bestemd is om voor huurder als woning te dienen. Ik weet niet hoe strikt ze hiermee omgaan, maar het idee om een goedkope opslagruimte te huren zou de oplossing kunnen zijn ....

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.