• 0

Probleem Administratie Belastingdienst

Ik heb een probleem met de belastingdienst.

Ik ben vorig jaar verhuisd en val sindsdien onder een andere regio belastingkantoor.

Ik heb toen een half jaar lang nog alle post van het eerste kantoor ontvangen, pas een half jaar later in september kwamen ze erachter dat mijn dossier verhuisd moest worden en dus hebben ze dit gedaan.

 

Bij het overzetten van mijn dossier is er een grote fout gemaakt waar ik al sinds september mee bezig ben om die op te lossen. Tientallen brieven en telefoontjes naar ze gedaan om dit op te lossen. Meerdere malen gezegd dat dit zal gebeuren maar tot op heden niet gebeurd.

 

Wat is het probleem nu.

Ik ben ooit in 1999 een bedrijf begonnen waar ik in januari 2003 mee ben gestopt. Deze had een B01 nummer. Keurig afgemeld etc. Alles ok.

 

Nu ben ik in juni 2004 een nieuw bedrijfje begonnen met een B02 nummer met natuurlijk andere gegevens wat logisch is.

 

Nu is bij de verhuizing van mijn dossier mijn huidig bedrijfje op gestopt gezet en mijn eerste bedrijfje op actief. Dit is al heel stom te noemen. Hierover gebeld en ze zouden het aanpassen. Maar nu hebben ze mijn huidig bedrijf weer geactiveerd maar op het oude B01 nummer met verkeerd rekening nummer.

 

Nu is dit zo op te lossen lijkt me door een wijziging formulier of een telefoontje of een uitgebreide brief.......Nou dat blijkt dus van niet want het is nu februari en het is nog steeds niet opgelost.

 

Wat ik nu dus krijg ik heel veel blauwe brieven van aangiftes die niet gedaan zijn aangezien ze terugkijken naar het B01 nummer en daar de afgelopen kwartalen niets van hebben ontvangen. Logisch want het is altijd op het B02 nummer binnengekomen die nu dus door hun gedeactiveerd is dat nummer.

 

Van dit soort problemen heb ik dus nog meer en overal moet ik betalen en bezwaarschriften op schrijven om problemen te voorkomen maar ze blijken het gewoon nog steeds niet te snappen.

 

Wat zou ik het beste kunnen doen om dit op te lossen?

Zijn er mensen die ervaring hebben met iets soortgelijks met de belasting?

 

Gelieve mij wat van advies te voorzien want ik heb er gewoon slapeloze nachten van. Alvast bedankt.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Wat je mijn inziens het beste zou kunnen doen is: Je hele papier handel onder je arm nemen, naar het belasting kantoor waar je nu onder valt toe en een inspekteur in de kraag grijpen en tegen hem zeggen dat je niet eerder weg gaat voor de gegevens zijn aangepast ;D

 

met brieven schrijven los je dit niet op is mijn ervaring, daar terplekke met een ambtenaar aan tafel voor een beeldscherm!

 

Dat is denk ik de enige oplossing. Ik zou wel eerst even een afspraak maken... ;)

 

Groet en succes

 

Rick

Link naar reactie
  • 0

Vanuit mijn simpele gedachten zou ik zeggen: Alles zwart op wit uitwerken en aangetekend naar de juiste afdeling sturen en ze een termijn stellen waarop de correctie toegepast moet zijn en indien dit niet gebeurt is, zou ik juridische hulp inschakelen. Ja dan maak je kosten, maar problemen met de belasting kunnen je ook een hoop centen kosten.

 

Groetjes Ingrid

www.voetsieraden.nl

Link naar reactie
  • 0

Wat je mijn inziens het beste zou kunnen doen is: Je hele papier handel onder je arm nemen, naar het belasting kantoor waar je nu onder valt toe en een inspekteur in de kraag grijpen en tegen hem zeggen dat je niet eerder weg gaat voor de gegevens zijn aangepast ;D

 

Helemaal mee eens, dit heb ik zelf namelijk eens gedaan. Ik had ooit een BTW nummer aangevraagd waar ik uiteindelijk niets mee deed. Ik ben 3 jaar bezig geweest weer van de afdeling Ondernemingen naar Particulier te komen, en uiteindelijk daar binnegelopen en gezegd dat ik niet weg zou gaan voordat het opgelost was.

 

Even later kwam het hoofd van de afdeling vragen wat er aan de hand was, en 10 minuten later was het gepiept...

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt mij ook het beste om erheen te stappen en alles ter plekke te laten uitvoeren. Heb weliswaar twee weken geleden op het punt gestaan dit te doen maar kreeg ze toen ineens aan de lijn dat het geregeld zou zijn. Nou echt niet dus, tot op heden nog niets en geen bevestiging gekregen ook. Dus toch maar eens een afspraak maken denk ik. Heb ik dan een bepaald persoon nodig van een bepaalde afdeling? O ja en nog iets, het is dat ik via via een nummer heb gekregen van dat kantoor maar dat alleen al was een probleem. Overal zit je heel vaak met dat 0800 nummer te bellen waar je niets meer opschiet.

Link naar reactie
  • 0

Krijg toch net een blauwe brief binnen en het B02 nummer wordt weer geactiveerd. Moet wel even zo'n formulier invullen alsof ik een nieuw bedrijf ben maar daarna heb ik 'm dus terug.

 

Hopelijk is alles hiermee opgelost.

Denken jullie dat ik nog steeds moet langsgaan want in principe zou de hele problemenzooi door deze brief opgelost zijn als ze het doorgevoerd hebben. Maar ik betreur het nog steeds dat ik van het kastje naar de deur ben gestuurd door ze en dat het zolang heeft moeten duren.

Link naar reactie
  • 0

hele vervelende, Kafkaesque situatie, ik zou er zelf helemaal knettergek van worden. Ik hoop voor je dat het nu echt afgerond is.

 

Wat ik mij afvroeg: heb je overwogen om nog een klacht in te dienen? Misschien dat ze er dan nog wat mee doen, anders wordt het allemaal onder het tapijt geveegd en houden ze intern niemand verantwoordelijk. En dan kan het wellicht een andere ondernemer gebeuren...

Download: Capture. Deliver. Excel. to learn about the principles, strategies and processes of business writing.

Link naar reactie
  • 0

In principe is iedere belastingplichtige toegewezen aan een bepaald team en een bepaalde inspecteur/ontvanger. Mijn ervaring is dat het gewone mensen zijn, die prima voor reden vatbaar zijn. Vraag gewoon een persoonlijk gesprek aan, is een stuk makkelijker en veel beter voor je eigen gemoedsrust.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 102 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.