• 0

Webshop starten

Hallo,

 

Ik wil een webshop starten maar ik ben groen als gras vandaar dat ik me aan het oriënteren ben wat er allemaal bij komt kijken. Dit zijn alvast wat vragen:

 

1. Ik moet dus een kvk nummer aanvragen, wat kost mij dat?

2. Hoe werkt het met de belastingen?

 

Ik snap dat dit hele ruime vragen zijn, dus als jullie sites kennen die hier diep op in gaan hoor ik het graag.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hi Dennis,

 

Zijn inderdaad wat ruime vragen, maar je moet toch ergens beginnen.

 

De kosten van je inschrijving bij de KVK hangen af van het type onderneming dat je wil starten. Je kan de KVK site bekijken, maar er ook altijd even langs gaan. Ze staan je graag te woord.

 

Hetzelfde geldt voor de belastingdienst. Ze hebben daar een zogenaamde startersdesk. Daar kan je een afspraak maken en geven ze je gratis wat vrijblijvende info. Ik geloof dat je ook een onwijs boekwerk krijgt als je een belastingnummer voor je webshop daar aanvraagt.

 

Hou er rekening mee dat dit niet je grootste problemen zijn. Een onderneming starten en directeur worden ;) kan iedereen. Zorg er voor dat je even goed nadenkt wat je wil gaan doen.

 

Kijk even in het ondernemingsplannen forum als je besluit om er mogelijk echt werk van te gaan maken.

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie
  • 0

Idd, daar heb ik al een idee over. Het wordt dus een bezoek aan de kvk en de belastingdienst. Ik wil het starten met een vriend van mij, maar nu lijkt me het slimste dat we starten met een eenmanszaak. (We vertrouwen elkaar door en door.) We willen computeronderdelen via internet gaan verkopen. Dat idee hebben we samen al redelijk uitgewerkt alleen is zoals jullie denk ik al gemerkt hebben dat we weinig tot geen kennis hebben wat er allemaal bij komt kijken. Bovendien willen we laagdrempelig beginnen, ik ga gewoon door met mijn studie en hij gaat door met zijn werk. Het is ook niet zo dat we volgende week willen beginnen, we willen eerst thuis zijn in zaken op het gebied van belastingen e.d. Als jullie nog leuke sites weten laat het dan graag weten.

 

Link naar reactie
  • 0

een vof kost echt bijna niets hoor, iig niet aan kvk kosten. nog geen 100 euro per jaar zo uit mn hoofd. zolang je niet aan een bv denkt zou ik dat echt doen, is veruit het makkelijkst.

 

een maatschap heeft helemaal geen nut in jullie geval, ik geloof dat dat bedoeld is voor bijv. ontwerpers, die kunnen dan zelfstandig werken maar wel optreden als groep, waardoor de exposure groter is en ze meer opdrachten kunnen binnenhalen.

 

je kosten zitten meer in de techniek van je shop, hosting, betalingsafhandeling en distributie van je producten dan in het hebben van een bedrijf an sich.

Link naar reactie
  • 0

Een shop systeem dat goed werk is Shop-Factory E-commerce

Dit is een standaard shop met alle mogelijke opties.

Je kunt importeren uit databases plaatjes etc. etc.

kijk hiervoor op www.3d3.com

 

Ik heb ooit zelf een shop met hardware gerunt, maar als mensen een cooler gaan bestellen omdat je de goedkoopste bent, ben je meer tijd en geld kwijt aan orderpikking dan dat je winst maakt.

Door dat soort lullige bestellingen ,ben ik gestopt met mijn webshop. Ik lever nu complete systemen. (dozenschuiven) dat werkt perfect.

Stukje service erbij , onderhoud etc.

 

[(Edit Decorum:) je hoeft niet bij elk topic je eigen bedrijf onder de aandacht te spammen]

 

Succes

 

Neoweb, Hét Technologie Forum

http://www.neoweb.nl

e-mail: innovate@neoweb.nl

Link naar reactie
  • 0

[Hee peoples.. mijn eerste post hier, maar de mens moet ergens beginnen]

 

Als je programmeerkennis in huis hebt zou ik zeker eens een kijkje nemen bij sourceforge.net, wellicht kun je daar een aardig begin voor een webshop vinden. Je zult zelf aanpassingen moeten doen om het naar wens te krijgen, maar het is eenvoudiger dan een start from scratch... En je mag de software die je daar vandaan haalt gratis gebruiken en aanpassen.

Link naar reactie
  • 0
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Als jullie nog leuke sites weten laat het dan graag weten.

Op http://www.dreamstart.nl staat heel veel informatie over de niet-technologische aspecten van het ondernemen. Bovendien kun je vanaf die site direct doorlinken naar relevante informatiesites als de KvK en de Belastingen.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie
  • 0

Ik heb wel om specifieke informatie gevraagd, dus het is ook een beetje mijn schuld dat het topic verwarrend wordt. Er zitten zeer bruikbare links tussen en het is idd mijn plan om zelf het verhaal te gaan programmeren.

Ik studeer overigens bedrijfskundige informatica op hbo niveau.

Link naar reactie
  • 0

Ik ben onlangs ook met een webshop begonnen, ik haal nu ongeveer 20 bestellingen per maand binnen. Geen fortuinen natuurlijk maar wel mooi meegenomen. Ik heb zeer veel webshop leveranciers bekeken en aangesproken alvorens er eentje te kiezen. Voor mij was het belangrijk dat ik niet alles zelf moest gaan doen (intalleren, layout enz...) en toch een betaalbare oplossing had. Mocht je interesse hebben kan ik je steeds in contact brengen met mijn leverancier, http://www.spammer.be ge ziet maar of je interesse hebt,

 

edit: niet spammen, en al helemaal niet op berichten uit 2002... ::)

Link naar reactie
  • 0

Shop-Factory is als bestelsite goed, ware het niet, dat het "orderbevestigingen" uitstuurt, nog voordat je zelf de order gezien hebt. In versie 4,5 heb ik dat nog kunnen veranderen en i.p.v. "orderbevestiging" te sturen stuurfe het een "ontvangstbevestiging" uit. Bovendien kon ik ook nog eens een besteld CD maken. Dat was prachtig (in die tijd dat er nog weinig ADSL aansluitingen bestonden), kon de besteller off-line en bestelling samenstellen en daarna mailen. Maar in Shop-Factory 7 kan dat niet meer, 3D3, de programmamaker, stuurt namens mijn bedrijf een orderbevestiging uit. Het bedrijf is niet bereid dat ene woord "orderbevestiging" te vervangen door "ontbangstbevestiging". Ik raad het jullie derhalve af. Ik krijg wekelijks 30-50 orders die ik niet wenst te accepteren (www.cephal.nl) als je de inleidende pagian leest dan zie het meteen waarom. Maar men komt binnen niet via de voordeur, maar ergens in het midden, ik denk door google, de zoekmachine. Bij een ordebevestiging heb je de order geaccepteerd en dus hang je. Ik vind het bovendien ronduit onfatsoenlijk, dat een derde namens mijn bedrijf orderbevestigingen uitstuurt. Met 3D3 valt domweg niet te praten. De manager stuurde een Engelstalige "Euro-Wet" en je raadt het al, het woord "orderbevestiging" kwam daar niet eens in voor. Ze zijn feitelijk niet geinteresseerd in je probleem en bruskeren je met onzin. Ik raad je het derhalve af, jammer want het programma is an sich niet slecht.

 

Avé Karel

Link naar reactie
  • 0

Hoewel het topic al wel oud is wil ik jullie deze handleiding http://www.3dweb.nl/web/websites/starten-met-een-webwinkel.html niet onthouden

 

Beste 3dweb, we zijn niet zo happig op links naar eigen websites, zeker niet als eerste bericht. Omdat dit wel informatief is zal ik hem laten staan, en je bij deze meteen graag willen uitnodigen ook in de actuele topics hier op het forum je expertise met ons te delen.

Link naar reactie
  • 0

TNT Post Pakketservice heeft samen met Twinklemagazine, een vakblad voor webwinkeliers, naar eigen zeggen voor de tweede keer een Starterskit, een gids voor de startende webwinkelier, ontwikkeld (PDF).

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 143 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.