Hoe vergaat het de technostarters?

Aanbevolen berichten

In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Een vondst verdient een onderneming, roept de overheid. Wetenschappers worden aangemoedigd ondernemer te worden, want de kleine innovatieve onderneming is de motor van de kenniseconomie. Maar is ondernemen wel zo leuk? Hoe vergaat het de technostarter?

 

Dagblad Trouw heeft een artikelenreeks over de belevenis van een aantal technostarters.

Met dank aan Willem Schoonen worden deze ervaringen met jullie gedeeld.

 

Ze zaten gedrieën op een balkon in Lloret de Mar. De badplaats is geregeld in het nieuws, om heel andere redenen. Maar op dit balkon werd, bij een ondergaande zon en een slinkende wijnvoorraad, bedacht hoe mooi het zou zijn als de hardloper zou weten hoe hard hij liep. Wij gaan een apparaatje bouwen om die snelheid te meten, besloten Casper Peeters, Per Slycke en Martijn Poort.

 

 

Een jaar had Tim Kievits nodig om het kapitaal te vinden. Eind 2000 was het rond, vlak voor kerst. En na de jaarwisseling nam Kievits met zeven medewerkers zijn intrek in een vrijgekomen deel van het Bosch Medisch Centrum, hartje Den bosch. PamGene kon beginnen. Nu, twee jaar later, heeft PamGene 45 medewerkers. Het bedrijf is een van de (weinige) succesverhalen in de Nederlandse biotechnologie van de afgelopen jaren.

 

 

Je moet wel gek zijn om een bedrijf te beginnen samen met je broer en je beste vriend: als het misgaat ben je niet alleen je bedrijf kwijt maar waarschijnlijk ook die vriend, en heb je ruzie met je broer. Bij Logisticalworld gaat het voorlopig echter goed.

 

 

"We zoeken veertien miljoen euro. Tien hebben we, maar ik weet niet of we de resterende vier miljoen zullen vinden." Depressief wordt Roeland van Dam er niet van. "Als we die vier miljoen niet vinden, zal het bedrijf niet omvallen. Het betekent dat we een andere kant op moeten. Dan treedt plan B in werking."

 

 

"Als ik een gezin had gehad, had ik het niet gedurfd. Ik had geen idee waar ik aan begon. Een sprong in het diepe. En die heeft me veel meer gekost dan ik bevroedde." Theo van den Heuvel is inmiddels tien jaar verder.

 

Geïnteresseerd in meer belevenissen? Op de website van Dreamstart kun je, naast bovenstaande ervaringen, meer belevenissen vinden van adviseurs en technostarters.

 

Heb je zelf een ervaring die je met anderen wilt delen? Je bent van harte uitgenodigd deze hier te plaatsen.

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 208 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.