Kijk, zo moet je nou beleggen!

Aanbevolen berichten

Goed.. als ik het eenmaal snap dan moet dit voor jullie allemaal een eitje zijn...

zover is het nog niet, dus ik hou julle maar even op de hoogte van de ontwikkelingen in het beurs spel.

 

Ik heb gezien dat er 3 leden zich aangemeld hebben. waaronder ik dus.

Ik heb gekocht :Koersgegevens Aino

 

Laatste koers: 0,07 Laatste transactie: 1 nov 2002, 10:52

Bied: (66.618) 0,06 Open: 0,07

Laat: (85.400) 0,00 Close: 0,06

Verschil: +0,01 Hoog: 0,07

% Verschil: +16,67% Laag: 0,07

Volume: 19.143 52 weeks hoog: 2,20

Gem. volume: 29.601 52 weeks laag: 0,05

 

ik heb 10 gekocht met een limiet van 10 euro (geen idee waarom, maar dat is het spel)

 

maar:Een order wordt slechts uitgevoerd, wanneer er daadwerkelijk op de echte beurs gehandeld is in het desbetreffende aandeel. Als het volume niet is veranderd, wordt de transactie niet uitgevoerd. Er dient dus daadwerkelijk gehandeld te zijn op de beurs in het fonds.

 

nu 5 min later is er geen transactie uitgevoerd..dus ik zal wel ff moeten wachten

 

 

 

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ik heb een competitie aangemaakt, de naam is "Higherlevel" en het wachtwoord is "ondernemen"

[*]Site:www.iex.nl

[*]Groep: Higherlevel

[*]Wachtwoord: Ondernemen

 

Alridy .. de eerste domme ei vraag: hoe kom ik in de groep Higherlevel? Of moet ik eerste mijn eigen portefeuille maken?

 

Help me out .... its blurry !

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

hierbij even wat details van het spel..speciaal voor mij, anders moet ik steeds kijken bij de informatie..

 

Doel

Met het virtuele geld kunnen aandelen aan de Euronext Amsterdam (voorheen: AEX) gekocht worden. Vervolgens kunnen deze weer verkocht worden. De bedoeling is laag kopen, hoog verkopen ;-)

 

Transacties tegen bied- en laatprijzen

Orders worden uitgevoerd tegen bied- en laatprijzen. Dus een kooporder wordt uitgevoerd tegen "laatprijs", een verkooporder tegen "biedprijs".

 

 

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Okay .. ik heb dus KLM en Beter Bed

 

Beide gevoelsmatig ... wil óf op reis óf naar mijn bed ....

 

Als ik honger had gehad had ik vast en zeker UniLever gedaan!

 

Ohhhh .. heb nog even KPN toegevoegd ....

 

 

 

 

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

ik zet in op versatel, waarom?

ik weet uit betrouwbare bron dat men zich gaat richten op de ip markt.

 

en daar mijn zeer geliefde zwager daar het zaakje gaat managen..heb ik het volste vertrouwen.

 

nog een vraagje..zet je zoiets vast voor een dag of meer dagen?

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Ohhhhh ... je hebt er echt over nagedacht!

Ga ik ook doen ... ben vandaag zeer impulsief omdat ik direct mee wil doen. Maar ga op zeker de competitie serieus aan en me in de beursberichten verdiepen.

 

Ehhhh ... waarom Numico ?

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

Je koopt die aandelen voor altijd (tot je ze weer verkoopt). Dus alles wat je in je portefuille heb, blijft van jou tot je ze verkoopt.

 

Tussentijds kan je divident ontvangen, een soort winstdeling van het bedrijf wat ze aan de aandeelhouders overmaken.

 

Hou wel de kosten in de gaten, want er worden gewoon aan- en verkoopkosten gerekend. Dat gebeurt in het echte leven ook en kan erg snel oplopen (helaas). Een order van € 10 heeft dus geen zin, want die kost meer aan aankoop kosten als wat hij waard is!

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

ow..oke

 

dus 10 euro moet je gewoon niet doen....ik heb nooit zoveel geld gehad, en ben bang om het uit te geven. :P

 

dus je kunt beter 100euro inzetten?

wat zet je dan bij plafond? en doe je dagorder of 20 dagen?

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie

IHC Caland en CMG... Long shot, ga ze ook waarscshijnlijk lang vasthouden.

 

IHC Caland heeft het wat zwaar maar hun branche is zich aan het verbeteren. CMG hetzelfde verhaal. Wilde ook KLM kopen omdat ze al door verschillende partijen als outperformer aangeprijsd worden maar wilde de totale portefeuille niet teveel een kant op laten hangen.

 

 

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Je kan ook short gaan... gewoon aandelen verkopen die je niet hebt... je krijgt dan -1000 aandelen van x. De koers gaat dalen en om op 0 te komen zal je de aandelen toch een keer moeten kopen. Als de koers echt daalt koop je ze voor minder! En verdient dus leuk aan een dalende beurs.... 8)

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

Ik heb me ook even ingeschreven, vreemd spel hoor.

 

Je kunt dus wel short gaan in aandelen (kan in het echt niet), maar geen opties/futures/ verhandelen (?). Lastig om zo een beetje rendement te maken natuurlijk. En nog lastiger omdat je riskante beslissingen als short gaan nu helemaal niet meer kunt verzekeren.

 

 

Link naar reactie
In Memoriam
Retired Mod     11,3k 479

Eén eerlijk voordeel: deze nadelen hebben wij ook !

 

Leuk dat je meedoet !

 

En om maar even met mijn niets wetende beleggingen met de deur in huis te vallen:

 

IK STA OP DE 1ste PLAATS !!!! Ben ik dus latent intelligent wat beleggen betreft !

 

Nu maar hopen dat fast starting niet slow ending wordt.

Netwerken: Het gaat er niet om wie je bent, maar wie je kent !

Link naar reactie

zoals het nu lijkt..kan lonneke ...en ik het wel vergeten... :-X

 

moet toch wat meer info;

Wat is een bestens?

Wat moet ik met een obligatie?

Wat is het beste tijdstip om iets te kopen? of verkopen??

Wat betekenen de getallen tussen haakjes bij 'bied'? en 'laat'??

waarom staan er soms streepjes? ipv pijltjes?? (bij de koersen)

Waarom blijft mijn 'versatel'?op 0 staan?

 

Zo dat was het weer ff.

 

ehh..nog 1 vraagje?....ik koop iets voor een 'laat' prijs, dan moet je ff wachten...dan blijkt dat die prijs wat je gekocht hebt, hoger is dan dat je in eerste instantie zag? :-[

 

Goedemorgen trouwens :)

 

 

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie

Om wat termen te verklaren:

 

Bestens Een koop of verkoop order zonder limiet. Is de laatste tijd veel discussie over, omdat het je heel veel geld kan schelen! Het kan nam. voorkomen dat je ze veel duurder koopt als de marktprijs en dan maak je gelijk al verlies. Mijn advies: geef altijd een limiet op (wat is de max. prijs dat het aandeel gekocht mag worden)

 

Obligatie

Een effect in de vorm van een schuldbewijs. De uitgevende instelling kan hierdoor vreemd vermogen aantrekken. Een Obligatie bestaat uit een meestal vaste rente en het geleende bedrag. Hoe hoger de vergoeding (rente) hoe "gevaarlijker" het bedrijf. Als een bedrijf het niet kan terug betalen dan ben je je geld kwijt. De meest betrouwbare obligaties zijn van de overheid, maar leveren ook het minste op!

 

Kopen en verkopen

Kopen als het laag staat en verkopen als het hoog staat! De beste tijd is net voor de massa gaat kopen of verkopen. (De bodem of de top). Maar dat is meer geluk als wijsheid...

 

Streepjes versus pijltjes

Ik neem aan dat je een stijger of daler bedoelt? Dat zijn de pijltjes. Een streepje geeft dan aan dat het niet veranderd is. (Zelfde koers of geen handel).

 

Volg gewoon je gevoel en koop als je denkt dat het goedkoop is, stel dan voor jezelf je winst vast (de verkoopkoers) en voer deze alvast in. Op deze manier ontkom je aan emoties! (Een aandeel houden, omdat je ineens van strategie gaat veranderen is fout!)

 

Succes

Leer alsof je eeuwig leeft, leef alsof het je laatste dag is!

Link naar reactie

Goed,....Nu daalt alles wat ik aangekocht heb zo`n beetje :(

op zich niet erg, ik hoop natuurlijk op herstel...

Maar nu daalt een van mijn aandelen schrikbarend. ( AEGON EUR 12.91)

Wat is jullie advies: opnieuw een stapeltje kopen tegen dit lage tarief, of wachten met mijn huidige stapeltje dat nu op EUR14.10 staat totdat het weer aantrekt?...

 

hmm volgens mij kom je met dit spelletje jezelf tegen....ben je hebberig of niet.....en het rare is..volgens mij moet je zelfs hebberig zijn om hieraan mee te doen?

Follow your dream, Feel the fear and do it anyway

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.