• 0

Minister Peijs even helpen

Minister Peijs is opzoek naar ideeën om files te verminderen..

 

Misschien leuk om haar hier wat te helpen....

 

Wat ideetjes van mijn zijde:

 

1. Alleen auto's met 4 inzittende mogen links rijden.

Stimuleert carpoolen. Sponsor zo'n carpool site en stimuleer het gebruik er van. Met z'n vieren in een auto ben je sneller.

 

2. Bumber klever

Een grote magneet voor en achter de auto's, wat slimmige heden om kunnen afslaan, die mercedes van de minister voorop;-)

 

3. Lange bussen die ruim voor afslagen naast elkaar gaan rijden zodat je rijdend kunt overstappen

 

4. Sleepliften. Je rijdt de snelweg op en je kunt je auto aan een sleeplift hangen.

 

5. Kleinere auto's die modulair eenvoudig vergroot kunnen worden en aan elkaar kunt hangen.

 

6. Meer mogelijkheden voor helikopters.

 

Nog meer ideetjes:-)

 

Bovenstaande Ideeen gaan we verder op 28 april online in een virtuele 3D omgeving verder presenteren. Wat zal het dan rustig zijn op de weg ;-)

 

 

 

Perry

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Klopt volgens mij niet. Als de snelheid van een stroom deeltjes toeneemt wordt de afstand tussen de deeltjes groter. Daarom stuift een waterfal en wordt je zelf een soort spagetti als je vernelt naar "warp speed" :o

 

Pas op hoor, ik heb hierin doorgeleerd!

:-)

 

dagdag

Christine

 

I Know! toch maar even offotpic in nerd mode ::)

 

Je heb een weg met drie punten. A: het begin, B: het midden en C. het einde.

 

Bij A: rijden de auto's 20 km/h en passeren en 20 autos per minuut met een onderlinge afstand van 10 meter.

Bij C: idem

 

Alleen bij B: mogen ze optrekken tot 100 km/h.

 

Wat kebeurt? Aantal auto's per minuut blijft het zelfde, auto's gaan harder dus of de tussenruimte wordt groter, of de auto's worden langer.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Je heb een weg met drie punten. A: het begin, B: het midden en C. het einde.

 

Bij A: rijden de auto's 20 km/h en passeren en 20 autos per minuut met een onderlinge afstand van 10 meter.

Bij C: idem

 

Alleen bij B: mogen ze optrekken tot 100 km/h.

 

Aha! Je introduceert een randvoorwaarde en dat beinvloedt de oplossing! Mijn stelling is just dat ze niet pas bij B moeten optrekken tot 100km/h, maar allemaal tegelijk.

 

In jouw voorbeeld komen er voor B en voorbij B evenveel auto's per minuut voorbij. What goes in must come out.

Daarom stelt rijkswaterstaat de borden zodanig in dat je rond B ook niet te hard rijdt, dan verschijnt er ineens "70" boven de weg terwijl het niet druk is. Als je je daaraan houdt, elimineer je het effect waar jij op doelt. Maar natuurlijk houdt geen enkele automobilist zich er aan, zodat er toch file ontstaat.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

Nu weer even on-tipic: Volgens een onderzoek van www.relatieplanet.nl zoeken daters bij voorkeur hun liefde buiten de eigen regio. 200 km rijden is geen probleem.

 

Al die verliefde geilneven en nichten moeten elkaar zeker 4 keer per week "zien", anders gaat het jeuken. Dat zorgt voor behoorlijk wat wegbelasting. Want ze hebben natuurlijk allemaal haast. Als je beseft dat alleen relatiplanet al 1,3 mio leden heeft ::), dat weet je ook waar de files vandaan komen.

 

Kunnen we niet iets verzinnen met cybersex of zo? Of een verbod op daten buiten de regio ;) Leuke campagne voor Peijs: "Date your Neighbour"

 

Volgens mij het het hele probleem opgelost als alle leaserijders die binnen 15km van het werk wonen een fiets krijgen en alle vrijgezellen alleen mogen daten met hun buurmeisje/jongen.

 

Voor het woon/werk verkeer hebben ze de onvolprezen ligfiets met traphulp; de earorider

earorider.thumb.gif.9c953d1bc570cfde43b0df431b8bcb03.gif

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Kunnen we niet iets verzinnen met cybersex of zo?

 

On topic?

 

Maar wat je zegt, daar was toch al 's iets op verzonnen? Wie had dat ook weer gedaan?

 

dagdag

Christine

 

Ik heb het nog op video met zo'n baardmans ;D

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Nils:

Kunnen we niet iets verzinnen met cybersex of zo? Of een verbod op daten buiten de regio Leuke campagne voor Peijs: "Date your Neighbour"

 

Een soort changeyourpartner.nl

Een ieder vult een psychologische test in.

Eventueel samen met fysieke kenmerken, kleur ogen, haar etc..

 

Aan de hand van deze informatie, zou men een soort gelijke partner moeten kunnen vinden bij jouw in de buurt:-)

Als de wetenschap goed zijn werk heeft gedaan heb je mogelijk een redelijke goed match dat een ieder een soort gelijke partner weer kan vinden:-) Nu die klick en die zoen nog :-)

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Die daters zorgen voor files en (het oplossen van) files is het topic van deze discussie toch?

 

Of als die daters nou in ieder geval eens iemand mee nemen, scheelt al gauw twee auto's.

 

Als je met 4 man in de auto zit, mag je links rijden, vind ik nog steeds niet zo gek. In Australie werkt dat perfect. Je krijgt wel een flinke boete als je er met poppen in gaat zitten:-)

 

 

Perry

 

Link naar reactie
  • 0

Of als die daters nou in ieder geval eens iemand mee nemen, scheelt al gauw twee auto's.

 

In Californie is dat ook, het is ideaal. En niet zo extreem dat je er met z'n 3 of 4'en in moet zitten, zoals ze hier hadden op de wisselstrook, maar gewoon met z'n tweeen mag je op de carpool lane. Ik had daar een sales, die man was ongeveer vergroeid met z'n suv, maar hij stelde wel voor om samen te rijden want dat scheelde een uur reistijd.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

dan verschijnt er ineens "70" boven de weg terwijl het niet druk is. Als je je daaraan houdt, elimineer je het effect waar jij op doelt. Maar natuurlijk houdt geen enkele automobilist zich er aan, zodat er toch file ontstaat.

 

Die 90/70/50 aanduidingen boven de rijstrook vind ik heel verradelijke dingen. Ik heb het idee dat wanneer deze aangezet worden, je een file nadert, wat vaak ook wel zo is. Maar het komt ook heel vaak voor dat er niet of nauwelijks iets aan de hand is.

 

Het vervelende is dat je 2 reacties hebt op die bordjes: je hebt een paar mensen die vertragen tot de aangegeven snelheid, en mensen die gewoon doorrijden en misschien wat beter opletten omdat er zometeen een file kan staan. Nadeel is wel dat de 2e groep na een tijdje 2x zo hard rijdt als de eerste... als er dan nog iemand van baan wisselt heb je al bijna vanzelf een file te pakken. Vandaar dat ik ze graag 'file-generators' noem, o.d.z. "zo niet, dan toch!" :)

Link naar reactie
  • 0

Allereerst wil ik kwijt dat ik niet alles heb gelezen (helaas geen tijd voor)

 

Wat ik nooit heb begrepen, waarom werkt Piet de boekhouder in Utrecht en woont hij in Breda en werkt Jan de boekhouder in Breda en woont hij in Utrecht???? Bij wijze van dan he....

 

Zou daar niet eens beter naar gekeken kunnen worden. een soort banenruil systeem met een bonus van de overheid om dat te stimuleren.

 

Of is dit echt te simpel bedacht?? ::)

Link naar reactie
  • 0

Op diverse newssites te lezen.

 

'Forenzen kunnen maar beter verhuizen'

 

Dat stellen onderzoekers uit Zwitserland. Zij bekeken de gegevens van ruim 27.000 personen, meldde de Duitse krant Die Welt.

 

Gezonder

Op lange termijn zijn een verhuizing of een verandering van baan gezonder dan de lange dagelijkse ritten, vinden de wetenschappers.

 

Loonsverhoging

Zij concluderen dat loonsverhoging voor forenzen soelaas kan bieden op de korte termijn. Iemand die dagelijks twee uur tussen woning en werkplek onderweg is, zou 40 procent meer salaris moeten krijgen om net zo tevreden te worden als de niet-pendelaar. Volgens een Duits onderzoek maakt het woon-werkverkeer de forens vatbaarder voor ziektes. Personen die lang onderweg zijn, leiden vaker aan psychosomatische klachten omdat zij minder contact met familie en vrienden hebben.

Link naar reactie
  • 0

Minister Peijs draait gelukkig haar 80 km zones terug: het leverde meer files, en meer bekeuringen op. Goed ovor de staatskas,slecht voor de portemonnee van de burger. Misschien moeten we haar nog even aan nieuwe ideetjes helepen?

 

DEN HAAG (ANP) - Een nieuw snelheidsregime op de hele ring rond de vier grote steden, om schone lucht en de doorstroming te bevorderen, gaat niet door.

Het zogenoemde 'compact rijden', een combinatie van een maximumsnelheid van 80 kilometer per uur en extra en smallere rijstroken, leidt niet tot die gewenste resultaten.

De effecten op de luchtkwaliteit blijken beperkt te zijn, schrijft minister Karla Peijs (Verkeer) donderdag aan de Tweede Kamer. Het reistijdverlies is daarnaast ook niet mis.

Peijs schat daardoor de maatschappelijke schade op 260 miljoen euro op jaarbasis, als compact rijden op de hele ring en gedurende 24 uur zou worden ingevoerd. Een beperkte invoering zou 3 miljoen schade bezorgen. Compact rijden met de aanpassing van de rijstroken vergt een investering van ruwweg 250 miljoen euro.

Het gaat bij 'compact rijden' om iets anders dan de omstreden 80-kilometerzones. Daar gaat het om korte stukken snelweg die in gebruik zijn rond de vier grote steden Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht. De minister laat daar ook onderzoek naar doen. Half juni komt dat uit, aldus haar woordvoerster.

Vorige maand kondigde Peijs wel al aan dat zij de zone op de A12 vanuit Den Haag wil aanpassen. Er staan daar meer files en de luchtkwaliteit is daardoor iets verslechterd, terwijl dat juist moest worden voorkomen met een lagere snelheid. Als het onderzoek door TNO afgerond is, zouden automobilisten de stad uit weer 100 kiometer mogen rijden.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik snap nooit zo goed waarom mensen bij het fileprobleem niet gewoon een organisatorische oplossing zoeken, maar blijven focussen op dat asfalt..

 

In een tijd waarin we meer dan ooit tevoren kunnen werken op het tijdstip dat we willen en op de plek waar we willen, zou de overheid een simpele maatregel kunnen nemen om mensen via 'gestaffelde' tijden te laten werken. Ik ken in mijn omgeving zat mensen die graag om 10u zouden willen beginnen met werken en geen probleem hebben om tot 20.00u door te werken. Evenzogoed ken ik ze, die liever om half 6 dan om 6u aan de slag gaan, zodat ze 's middags lekker vroeg klaar zijn.

 

Door bedrijven te stimuleren om hun medewerkers in staffels te laten werken, wordt automatisch een groot deel van het verkeer (dat deel wat je bijvoorbeeld niet oplost door rekeningrijden) gespreid. Daar komt nog bij, dat je op die manier een echte 24-uurs economie laat ontstaan, wat de concurrentiepositie van Nederland goed zal doen.

Link naar reactie
  • 0

de overheid een simpele maatregel kunnen nemen om mensen via 'gestaffelde' tijden te laten werken.

 

Een stap verder is je afvragen waarom je werk aan tijd moet verbinden. Waarom niet gewoon aan resultaten?

 

Hoe slimmer je bent hoe minder je hoeft te werken, hoe minder je hoeft te rijden.

 

Perry

 

 

Link naar reactie
  • 0

de overheid een simpele maatregel kunnen nemen om mensen via 'gestaffelde' tijden te laten werken.

 

Een stap verder is je afvragen waarom je werk aan tijd moet verbinden. Waarom niet gewoon aan resultaten?

 

Hoe slimmer je bent hoe minder je hoeft te werken, hoe minder je hoeft te rijden.

 

Perry

 

Tja, maar dan wordt het meer een filosofische gedachte (met een uitgangspunt waar ik het lang niet op alle fronten mee eens ben), mijn maatregel was toch meer praktisch bedoeld..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 100 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.