• 0

Minister Peijs even helpen

Minister Peijs is opzoek naar ideeën om files te verminderen..

 

Misschien leuk om haar hier wat te helpen....

 

Wat ideetjes van mijn zijde:

 

1. Alleen auto's met 4 inzittende mogen links rijden.

Stimuleert carpoolen. Sponsor zo'n carpool site en stimuleer het gebruik er van. Met z'n vieren in een auto ben je sneller.

 

2. Bumber klever

Een grote magneet voor en achter de auto's, wat slimmige heden om kunnen afslaan, die mercedes van de minister voorop;-)

 

3. Lange bussen die ruim voor afslagen naast elkaar gaan rijden zodat je rijdend kunt overstappen

 

4. Sleepliften. Je rijdt de snelweg op en je kunt je auto aan een sleeplift hangen.

 

5. Kleinere auto's die modulair eenvoudig vergroot kunnen worden en aan elkaar kunt hangen.

 

6. Meer mogelijkheden voor helikopters.

 

Nog meer ideetjes:-)

 

Bovenstaande Ideeen gaan we verder op 28 april online in een virtuele 3D omgeving verder presenteren. Wat zal het dan rustig zijn op de weg ;-)

 

 

 

Perry

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Volgens mij is het "Karla Peijs", maar Peijz klinkt ook wel cool 8)

 

Ik zou belastingvoordeel (te delen tussen werkgever en werknemer) introduceren voor bedrijven die hun kantoortijden een beetje verleggen.

 

Bijvoorbeeld: thuiswerkdag op donderdag; of de kantoortijden verleggen van 0800 tot 1600 of 0700 tot 1500.

Of juist van 1100 tot 1900.

Link naar reactie
  • 0

 

7. Als overheid het zelfstandige ondernemerschap in Nederland beter faciliteren en promoten. ;D

 

Karen (die iedere morgen geniet als ze ergens tussen dromen en ontwaken de fileberichten voorbij hoort komen terwijl zij zich nog eens lekker omdraait)

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

9. bedrijfsvezamelgebouwen in woonwijken en forenzensteden.

 

10, "echte" fietshighways en promotie van snelle driewielers (langs het Amsterdam-Rijn kanaal tussen Utrecht en Amsterdam zijn plannen voor zo'n "fietshighway" met extra glad asfalt (niet pekelen!). Gewoon doorzetten!

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

11. volgens mij is er met behulp van een routeplanner, GPS, een camera op de wegmarkering en afstandssensoren vrij eenvoudig om een automatisch verkeersgeleidingssysteem te maken, waarbij iedereen op de "automatische piloot" gebruik maakt van de snelweg. Als iedereen even snel rijd kan de wegcapaciteit optimaal benut worden. Bovendien kan je gewoon je krantje lezen. Scheelt een hoop stress.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

volgens mij is er met behulp van een routeplanner, GPS, een camera op de wegmarkering en afstandssensoren vrij eenvoudig om een automatisch verkeersgeleidingssysteem te maken,

 

Te maken is het, technisch, ongetwijfeld. Alleen implementeren is natuurlijk weer lastig. Zoiets kost een hoop extra op een auto, en je zit met een compleet bestaand wagenpark dat er geen gebruik van kan maken. Voor het merendeel van de wagens is een 'upgrade' ook economisch niet zo interessant.

 

Overigens zet de politie wel eens 'pace cars' in op drukke trajecten waar dan een heel blok verkeer met een redelijk gangje (70 zoiets) achteraan moet hobbelen. Erg knullig, maar als het werkt.. why not ;)

 

bedrijfsvezamelgebouwen in woonwijken en forenzensteden.

 

En combineren met regelingen die (deels) thuiswerken zo aantrekkelijk mogelijk maken (bijv het kantoor aan huis weer aftrekbaar maken, met een lagere eis dan de oude 70%). Mensen die helemaal niet tijdens de spits op pad hoeven schieten nog het beste op qua verkeersproblematiek.

Link naar reactie
  • 0

Lijkt mij handiger om het file probleem bi de kop aan te pakken i.p.v. aan de staart.

De reden waarom files ontstaan is vaak duister, al kan in sommige gevallen de rijstrook verdeling aangewezen worden, maar veel vaker staat er ergens een file omdat er nu eenmaal een file staat.

Ik zou wel eens beelden willen zien van de oorzaak en het gevolg.

Van een klein onderzoekje heb ik al eens begrepen dat er enkele slechte rijders zijn die files doen ontstaan. Meetsal herkenbaar aan het nerveuze oplichten van hun remlichten.

 

Daarnaast is er nog een andere optie die net zo effectief is.

Stop geen geld in wegen, maar schaf de overdrachtsbelasting op huizen af. Met de huizenprijzen van dit moment kun je alleen al van de overdrachtbelasting heel wat jaren auto rijden. dat is één van de factoren die erg remeend werken.

Link naar reactie
  • 0

Van een klein onderzoekje heb ik al eens begrepen dat er enkele slechte rijders zijn die files doen ontstaan. Meetsal herkenbaar aan het nerveuze oplichten van hun remlichten.

 

 

- Als iedereen gelijktijdig optrekt en remt voorkom je een hoop.

Als je dat kunt synchroniseren op een of andere manier.

 

 

Perry

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Je kunt het redelijk reguleren door iedereen op een vaste rijstrook te laten rijden. Inhalen op de linker rijstrook en dan weer invoegen op een andere rijstrook is er dan niet meer bij. Of het echt veel scheelt weet ik niet. Volgens mij wordt dit systeem op snelwegen in de VS ook toegepast.

 

De meeste mensen doen dat nu al, voornamelijk op de linkerrijstrook ;D

keep your lane is vooral bedoeld voor om een rustiger beeld te creeren, dat staan dus in schril contrast met de sinusbewegingen van de auto's van de KLPD.

 

Technische oplossingen zijn er genoeg te bedenken, maar met de technische oplossingen neemt ook minister Remkes en minister Donner plaats op de bestuurdersstoel.

 

Zoals ik al eerder schreef, laten we nu eerst eens kijken welk gedrag nu daadwerkelijk tot de opstoppingen leid, voordat we weer miljarden in symptoonbestrijding investeren, wat mogelijk met een andere indeling van rijbanen en bewegwijzering goedkoper op te lossen is.

 

Een andere noodgreep is ingrijpen in het motormanagement, als iedereen 50% vermogen in moet leveren, moet je eens kijken hoe snel men weer leert soepel te rijden in plaats van dat Harmonica gedoe.

 

Link naar reactie
  • 0

Ik heb altijd redelijk wat ruimte voor me,

 

Volgens mij draagt dat bij aan de filevorming. Hoe meer tussenruimte, hoe minder auto's er per minuut langs kunnen komen.

Mijn dagelijkse studie van de file heeft me laten zien dat als de file optrekt iedereen goed moet aansluiten en als de file remt, iedereen goed afstand moet houden. Het effect is dat je niet als harmonika rijdt en dus file veroorzaakt maar dat je met constante tussenafstanden gelijkmatig door kunt rijden.

 

dagdag

Christine

Link naar reactie
  • 0

Afstand houden kan het beter of juist erger maken, afhankelijk van hoeveel afstand en bij welke snelheid. Een voordeel onstaat als je minder hard hoeft te remmen dan je voorganger (dus het 'gat' dicht kunt rijden) bij vertragingen. Als je er dicht op rijdt moet je eigenlijk altijd harder remmen dan nodig is, want je kunt niet precies zien hoe hard je voorligger dan wel remt, en een aanrijding is ook niet zo best.

 

Maar door die afstand passen er inderdaad minder autos op de weg, dat is zeker een nadeel. Bovendien duiken en steeds mensen in dat 'gat', dus lang volhouden kun je het nauwelijks.

 

Een andere noodgreep is ingrijpen in het motormanagement, als iedereen 50% vermogen in moet leveren, moet je eens kijken hoe snel men weer leert soepel te rijden in plaats van dat Harmonica gedoe.

 

Als iedereen 50% inlevert blijven de verschillen even groot.. en met 50% van 200 pk ben je nog steeds best rap weg in een compact (en die heb je best rondrijden met 200+ pk).

 

Naja, misschien moet er toch hier een daar wel een beetje asfalt bij denk ik.. zeker op 2-baans stukken die tot aan een drukke afslag liggen, soms zie je dat voor die afslag alles vast staat, maar ernaa alles op toptempo kan doorrijden. In zulke gevallen 'niet miepen maar alsfalteren' :)

Link naar reactie
  • 0

Vaak zal het denk ik ook zijn dat mensen vrachtwagens aan het inhalen zijn. In plaats van 80 rijden die mensen 85 (wat natuurlijk sneller is dan die vrachtwagen en het inhalen rechtvaardigt ;)), maar ze zijn ook onwetend dat er mensen zijn die wel de maximale toegestane snelheid willen rijden. Die mensen zou je dan misschien kunnen waarschuwen door lichtsignalen door te geven ;). Jij geeft een lichtsignaal aan jouw voorganger, die weer aan zijn/haar voorganger en ga zo maar door. Als de voorste die lichtsignalen krijgt en niemand heeft om lichtsignalen aan te geven, is dat een teken dat hij/zij eens aan de kant zou moeten gaan :).

 

Ben benieuwd hoe mevrouw Peijs het denkt op te lossen, hier zijn in elk geval genoeg suggesties gedaan ;).

 

Groetjes, Susanne

Link naar reactie
  • 0

12? Een 6 daagse week instellen, waarvan er 4 worden gewerkt en 2 vrij (zeg maar weer weekeinde). Maar dat weekeinde valt niet voor iedereen op dezelfde dagen! Daarmee wordt de drukte vanzelf over de dagen verspreid, er is nooit meer woonwerkverkeer dan 2/3 van wat er nu vijf dagen per week rondrijdt. De wegen liggen er nu in de weekeinden maar verlaten bij tenslotte (10 rijstroken leeg bvb).

 

13? Niet allemaal op dezelfde tijd beginnen en naar huis!

 

14? Thuiswerken en dus vertrouwen stimuleren.

 

Link naar reactie
  • 0

Het verhaal van auto's op de automatische piloot, wordt op dit moment getest in Nederland.

met een adaptieve cruisecontroll, zoals die in een aantal auto's in hogere segment al zit, is dit al grotendeels gerealiseerd.

Kwestie van koppelen aan navigatie en een systeem wat de wegmarkering "leest".

De vraag is alleen of het veiligheid-verhogend is, wanneer men vervolgens de krant gaat lezen en niet zelf meer met rijden bezig is.

Dit systeem werkt ook al met één enkele auto en kan dus geleidelijk worden ingevoerd.

 

Groet,

 

 

Bas

Link naar reactie
  • 0

Jij geeft een lichtsignaal aan jouw voorganger, die weer aan zijn/haar voorganger en ga zo maar door.

 

Prima systeem, werk het beste als je permanent de richtingaanwijzer aan laat staan, voorzien bent van mistlampen en je grootlicht voorziet van rally lampen. Helaas zijn er altijd spelbrekers die niet in aan de kant gaan maar de behoefte voelen een bepaalde vinger te tonen in al dat licht - god knows why ;)

Link naar reactie
  • 0

 

16. Een aantal van die opleggers (vrachtauto's) rijden met een constante snelheid rechts van de weg. Al rijdend kun je daar van op en afrijden.

 

17. Een auto die zijn hele wielen op stelten en wat breder kan zetten, zo je over de rij heen kunt rijden.

 

18. Twee wegdekken boven elkaar.

 

19. Auto's één dag in de week verbieden, zodat openbaar vervoer in ieder geval uitgeprobeerd wordt. Misschien is het voor sommige helemaal niet zo slecht, maar willen ze er gewoon niet aan. Laten proberen dus.

 

20. Meer informatie en toelichting over mogelijkheden hoe een bedrijf thuis werk kan faciliteren.

 

Nou lijkt me aardig lijstje zo.

 

Zijn er misschien ondernemers die één van de ideeën wellicht wat concreter en uitvoerbaar kunnen maken?

 

 

Hoe gaan we dit brengen?

Alles in een brief zetten en opsturen, mailtje met een link hierna toe?

Iemand suggesties?

 

Of heeft dit draadje helemaal geen waarde?

 

Perry

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 92 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.