• 0

Minister Peijs even helpen

Minister Peijs is opzoek naar ideeën om files te verminderen..

 

Misschien leuk om haar hier wat te helpen....

 

Wat ideetjes van mijn zijde:

 

1. Alleen auto's met 4 inzittende mogen links rijden.

Stimuleert carpoolen. Sponsor zo'n carpool site en stimuleer het gebruik er van. Met z'n vieren in een auto ben je sneller.

 

2. Bumber klever

Een grote magneet voor en achter de auto's, wat slimmige heden om kunnen afslaan, die mercedes van de minister voorop;-)

 

3. Lange bussen die ruim voor afslagen naast elkaar gaan rijden zodat je rijdend kunt overstappen

 

4. Sleepliften. Je rijdt de snelweg op en je kunt je auto aan een sleeplift hangen.

 

5. Kleinere auto's die modulair eenvoudig vergroot kunnen worden en aan elkaar kunt hangen.

 

6. Meer mogelijkheden voor helikopters.

 

Nog meer ideetjes:-)

 

Bovenstaande Ideeen gaan we verder op 28 april online in een virtuele 3D omgeving verder presenteren. Wat zal het dan rustig zijn op de weg ;-)

 

 

 

Perry

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

alle auto's uitrusten met sensors en ze allemaal 150 km/uur laten rijden op 2 banen naast elkaar. tussen de auto's 1 meter en volledig computer gestuurt (technisch kan het, nu nog de praktijk). Dit zou vervolgens op aparte wegen moeten zodat de omschakeling langzaam kan (over 5 jaar enkel nog zulke auto's op de autobaan).

Met vriendelijke groet,

Mark Scholten

Link naar reactie
  • 0

alle auto's uitrusten met sensors en ze allemaal 150 km/uur laten rijden op 2 banen naast elkaar. tussen de auto's 1 meter en volledig computer gestuurt (technisch kan het, nu nog de praktijk). Dit zou vervolgens op aparte wegen moeten zodat de omschakeling langzaam kan (over 5 jaar enkel nog zulke auto's op de autobaan).

 

Ehmm, mijn auto gaat niet harder dan 130.

Volgens mj is het economisch verstandiger om ervoor te zorgen dat mensen minder tijd kwijt zijn aan auto rijden. En dus ook minder autorijden.

 

Neem alleen al die file's richting de grote steden, is dat nou echt werk wat niet in de eigen gemeente gedaan kan worden.

Ik weet dat er een aantal ingenieursbureau's zijn die vestigingen niet groter laten groeien dan max. 50 man, daarboven zakt de productiviteit enorm.

Hoeveel administratief medewerkers passeren elkaar dagelijks in tegengestelde richting op de snelweg ?

Net als dat men eens in de zoveeltijd aan ruilverkaveling doet, zou men ook eens aan baanverkaveling kunnen denken. Simpel 1 op 1 oversteken, is denk ik heel goed om het vastroesten tegen te gaan.

 

Perry, weet je niet aan baanmatchingtool ?

Link naar reactie
  • 0

19. Auto's één dag in de week verbieden, zodat openbaar vervoer in ieder geval uitgeprobeerd wordt. Misschien is het voor sommige helemaal niet zo slecht, maar willen ze er gewoon niet aan. Laten proberen dus.

 

Ik ben benieuwd wat er zou gebeuren.. massale burgerlijke ongehoorzaamheid, of toch meteen de full-blown burgeroorlog?

 

Hoeveel administratief medewerkers passeren elkaar dagelijks in tegengestelde richting op de snelweg ?

Net als dat men eens in de zoveeltijd aan ruilverkaveling doet, zou men ook eens aan baanverkaveling kunnen denken. Simpel 1 op 1 oversteken, is denk ik heel goed om het vastroesten tegen te gaan.

 

Het zou natuurlijk handiger zijn als iedereen in de buurt van zn werk kon wonen, dus verhuizen of ergens anders werk zoeken. Verhuizen kan gemakkelijker gemaakt worden door de overdrachtsbelasting af te schaffen, maar dat werkt ook niet voor iedereen.

 

Vaak wonen mensen toch in een bepaalde stad omdat ze het daar naar hun zin hebben... of samenwonenden werken in verschillende steden, als je dan in 1 van de twee gaat zitten moet de ander toch forensen.

 

Maar personeel 1:1 uitruilen per regio zal denk ik heel lastig worden, mensen kennen toch vaak het bedrijf waar ze werken vrij goed, en er zijn nog banden met collega's en dergelijke. Wat dat betreft denk ik dat veel werknemers liever niet periodiek uitgekaveld worden ;)

Link naar reactie
  • 0

Maar personeel 1:1 uitruilen per regio zal denk ik heel lastig worden, mensen kennen toch vaak het bedrijf waar ze werken vrij goed, en er zijn nog banden met collega's en dergelijke. Wat dat betreft denk ik dat veel werknemers liever niet periodiek uitgekaveld worden ;)

 

De ruilbaan zou puur op basis van vrijwilligheid moeten gaan. Ik denk dat het een aardige zet van Den Haag zou zijn als men iets dergelijks aanbood, eventueel met een eenmalige korting op iets.

Ik begrijp dat mensen graag in hun bestaande kringetje ronddraaien, en daar erg aan gehecht raken, als dat het geval is dan nemen mensen kennelijk de files voor lief en hoeft er geen extra geld in nieuwe wegen.

Link naar reactie
  • 0

Ik begrijp dat mensen graag in hun bestaande kringetje ronddraaien, en daar erg aan gehecht raken

 

Nou dat is misschien toch wel een onderzoekje waard? Zijn misschien best wel veel mensen die eens wat anders willen. Mensen die dat niet willen, zou je misschien juist eens nader moeten onderzoeken. Misschien doen die wel niets! Of vinden ze hun baan echt zo leuk en zijn zo lekker bezig dat ze misschien juist een verhuis voorstel moeten krijgen:-)

 

Jammer voor de mensen die wel dicht bij hun werk wonen...voor hen geen Job exchange?

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Van nu.nl

 

Prijsvraag voor oplossen fileprobleem

 

Uitgegeven: 21 februari 2006 09:05

Laatst gewijzigd: 21 februari 2006 09:07

AMSTERDAM - Als het aan directeur-generaal Keijts van Rijkswaterstaat ligt, helpen automobilisten bij het oplossen van het fileprobleem. De topambtenaar denkt daarbij aan een landelijke prijsvraag, zo liet hij maandag weten in het programma BNR Laat van BNR Nieuwsradio.

 

Minister van Verkeer Peijs vroeg Rijkswaterstaat eerder om ideeën aan te dragen voor het oplossen van het fileprobleem. Keijts wil zich daarbij niet beperken tot de eigen organisatie, maar vanaf volgende maand ook automobilisten aan de tand voelen.

 

Het idee voor een prijsvraag ontstond tijdens de uitzending van BNR laat. Wat automobilisten precies kunnen winnen, kon Keijts nog niet zeggen. Evenmin zei hij of hij verwacht dat de actie een concreet idee oplevert om mee aan de slag te gaan.

Link naar reactie
  • 0

Van nu.nl

 

Prijsvraag voor oplossen fileprobleem

 

Uitgegeven: 21 februari 2006 09:05

Laatst gewijzigd: 21 februari 2006 09:07

AMSTERDAM - Als het aan directeur-generaal Keijts van Rijkswaterstaat ligt, helpen automobilisten bij het oplossen van het fileprobleem. De topambtenaar denkt daarbij aan een landelijke prijsvraag, zo liet hij maandag weten in het programma BNR Laat van BNR Nieuwsradio. [....]

 

Dit draadje insturen en de - ongetwijfeld astronomische - prijs gebruiken om HL nog mooier te maken!

 

(Mijn tip om HL nog mooier te maken: regelen dat er regelmatiger top-ondernemers vragen hier beantwoorden) :D

Link naar reactie
  • 0

.21: openbaar vervoer of busvevoer rond steden gratis maken, ent als in Belgie (Hasselt bijvoorbeeld) en Zweden: daar wordt gretig gebruik van gemaakt, en de druk op het autoverkeer wordt dan een stuk minder. Kan op de A10 bijvoorbeeld al een boel schelen, op de ring Utrecht en de Utrechste baan in Den Haag ook.

 

.22:

Niet alleen in steden maar in heel Nederland al het openbaar vervoer gratis maken en minimaal eens per 10 minuten elke halte paseren in elke richting.

Met vriendelijke groet,

Mark Scholten

Link naar reactie
  • 0

<>

 

Bus chaufeurs kunnen op een drie dimensionaal landkaart van te voren zien welke route ze het beste kunnen rijden. Ze nemen de route waar de mensen staan. Sterker nog je wordt onderweg opgepikt door je mobieltje op "wil liften naar te zetten", niets geen haltes meer:-)

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

alle auto's uitrusten met sensors en ze allemaal 150 km/uur laten rijden op 2 banen naast elkaar. tussen de auto's 1 meter en volledig computer gestuurt (technisch kan het, nu nog de praktijk). Dit zou vervolgens op aparte wegen moeten zodat de omschakeling langzaam kan (over 5 jaar enkel nog zulke auto's op de autobaan).

 

En dat dan op het bovendek van perry's dubbeldeksweg. Speciaal voor transitvervoer.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

Stond vandaag trwouens een auto in de telegraaf met de benodigde techniek om zoals Nils zei krantje te lezen terwijl je rijdt, cool

 

Dat is echt niet moeilijk te realiseren als je gebruik maakt van de reflextielijnen om de auto op koers te houden. Om één of andere reden werkt niemand met die geweldige reflexielijnen.

 

Je kan een camera naar beneden laten kijken, maar je kan ook een camera naar voren laten kijken, zodat op bochten geanticipeerd kan worden. GPS geeft aan wanneer de lijnen onderbroken kunnen zijn.

 

Het beeld is heel makkelijk te filteren, er zijn camera's die alleen retroreflexie registreren (licht dat onder de zelfde hoek wordt ontvangen als het wordt uitgezonden, unieke eigenschap van prisma's en reflexielijnen. Technologie is ontwikkeld door novu lid))

 

Kind kan de was doen. Zullen we een voorzetje maken?

 

 

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

over 5 jaar enkel nog zulke auto's op de autobaan

 

Plannen die dat vereisen worden sowieso niets vrees ik. Enig idee hoeveel het complete autopark van vandaag over 5 jaar nog waard is? Meer dan je zomaar op de schroothoop wilt gooien ben ik bang.

 

Bovendien wordt de nederlandse weg dan compleet ontoegankelijk voor buitenlandse voertuigen, dus kunnen we ook de vrachtdivisie van de (lucht)havens opdoeken.

 

Misschien moeten we toch maar eens allemaal aan de vliegende auto... al is dat vast niet zo best voor het milieu en de geluidsoverlast ;)

Link naar reactie
  • 0

Kind kan de was doen. Zullen we een voorzetje maken?

 

Zoals gezegd zo'n auto is er toch al of wou je al een altenatief gaan bouwen?

 

Kan geen link vinden va het artikel. Gek eigenlijk van de telegraaf dat ze dat soort informatie gesloten houden.

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

Waar draait die auto op?

 

de truuk is een "setje" te ontwikkelen voor kostprijs ca. 500 euro, dat in bestaande auto's kan worden ingebouwd. Als zo'n setje 500 euri kost, kan niemand er meer om heen.

 

Moet te doen zijn. Eerst als een soort "cruise control" die je "helpt" bij het sturen, later als "autopilot" geïntegreerd met botsbeveiliging, cruisecontrol, gps en navigator.

Heeft mijn antwoord je goed geholpen? Dan is een reusje nooit weg.

 

contact: www.dewitte.org | Innovation + Business + Finance

Link naar reactie
  • 0

de truuk is een "setje" te ontwikkelen voor kostprijs ca. 500 euro, dat in bestaande auto's kan worden ingebouwd. Als zo'n setje 500 euri kost, kan niemand er meer om heen.

 

Wel gaaf, klinkt als een natte droom, wil best mee denken en helpen met promotie heb allen weining tijd om te gaan sleutelen en test toutjes te maken.

 

Weet jij wat er voor nodig is en wie dat zou kunnen?

 

Perry

Link naar reactie
  • 0

de truuk is een "setje" te ontwikkelen voor kostprijs ca. 500 euro, dat in bestaande auto's kan worden ingebouwd. Als zo'n setje 500 euri kost, kan niemand er meer om heen.

 

Een fancy cruisecontrol zou voor dat geld wellicht best te bouwen zijn, maar zodra je ook wilt gaan sturen en remmen (dus met de remmen en niet door gas los te laten) wordt het een compleet ander verhaal.

 

Bovendien moet je het qua wetgeving wel goed regelen met het buitenland, het lijkt me sterk dat je met een auto waar electronica zomaar kan remmen of sturen in het buitenland de weg op mag... alleen al vanwege het risico op falen van die electronica. Om dezelfde reden moet er momenteel ook een directe fysieke verbinding van het rempedaal en stuur zijn, zodat je zonder stroom toch kunt remmen en sturen (zij het een stuk zwaarder).

Link naar reactie
  • 0

Nils,

 

Grappig, ik heb vorig voorjaar ook enkele uurtjes geexperimenteerd met positionering op basis van een webcam en de middenstreep.

 

De truc is om het veegpatroon van een onder of naast de auto doorbewegende streep zo te bewerken (je krijgt het plaatje niet scherp omdat je anders een extreem korte belichtingstijd en dus een felle lamp nodig hebt) dat je alleen de witte stippellijn overhoud.

Ik ga hier niet al m'n trucjes verklappen natuurlijk.

Ook even slim de positionering van de camera kiezen ivm het uitlezen van de camera.

Uit dit beeld kan je het midden van de witte streep halen (kwestie van de twee zijden van de streep meten en het gemiddelde daarvan pakken).

Dit experiment is gedaan met een webcam gericht op een fiets-rollenbank waarop een langwerpig wit stickertje geplakt zat.

 

De meetresoluties kwamen bij voldoende licht in de buurt van de pixelgrootte (en soms zelfs beter). Men zou dus centimers-nauwkeurigheid moeten kunnen halen (mits compensatie voor de hoogte-variatie van de auto in geval van een schuine camera).

 

Probleem alleen dat dit met een webcam-PC en software combinatie een factor 10 te traag is, niet rugged genoeg, onvoldoende realtime en bovendien veel te duur.

 

Veelbelovend, maar weer zo'n ideetje wat in de la verdween.

 

Patrick

Serenity systems design

www.serenity.nl

Link naar reactie
  • 0

 

.22:

Niet alleen in steden maar in heel Nederland al het openbaar vervoer gratis maken en minimaal eens per 10 minuten elke halte paseren in elke richting.

 

Heb je ook de gouden tip erbij waardoor zo'n dichtheid exploitabel blijft?

 

Hier in de gemeente rijden langs alle haltes al eens per 15 minuten (of vaker) bussen bij mijn weten, het enige is dat ze niet overal stoppen als er mensen wachten. De bussen zitten nu geregeld overvol en 75% van de tijd zijn ze voor 75% of meer gevuld wat betreft de zitplaatsen. Het grootste verschil zou zijn dat het dan gratis zou zijn en het eens per 10 ipv 15 minuten zou zijn richting hengelo (overige richtingen is al eens per 10 minuten).

Met vriendelijke groet,

Mark Scholten

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 73 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.